صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دیگر بازیکن خوب خارجی به ایران نمی‌آید

بگوویچ: یحیی بهترین مربی ایران است

وینکو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس که سال‌ها در فوتبال ایران سابقه مربیگری دارد از قهرمانی و سه‌گانه زدن پرسپولیس به شکل زیادی ابراز خوشحالی می‌کند و معتقد است باشگاه پرسپولیس باید یحیی را به هر شکل ممکن حفظ کند و مثلث یحیی و افشین و کریم باقری را یکی از عوامل اصلی موفقیت سرخپوشان و کسب قهرمانی سه‌گانه پرسپولیس معرفی می‌کند.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار

دلایل قهرمانی پرسپولیس را در چه مواردی می‌دانید؟
از طریق اینستاگرام قهرمانی پرسپولیس را به یحیی و افشین و کریم تبریک گفتم. یحیی امسال خیلی خوب کار کرد و هم در لیگ و هم در جام حذفی شاهکار بود. اگر اشتباه نکنم یحیی 15 سال است که در ایران مربیگری می‌کند و فکر می‌کنم در این مدت ثابت کرده که بهترین مربی ایرانی است و در هر تیم هم که بوده منشأ تغییرات و تأثیر مثبت بوده و در چند تیم هم قهرمانی کسب کرده است که بزرگترین آن هم با بهترین تیم ایران یعنی پرسپولیس بوده که ارزش زیادی داشته و دارد. یحیی در تیم‌های قبلی مانند پدیده و ذوب‌آهن هم ارزش خودش را نشان داده به همین دلیل واقعاً این بزرگنمایی نیست که بگوییم او در حال حاضر بهترین مربی فوتبال ایران است. سه‌گانه زدن در فوتبال ایران خیلی تکرار نشده و انجام این کار در پرسپولیس هم واقعاً سخت است که فقط از عهده مربیانی مانند یحیی در پرسپولیس برمی‌آید. 20 دقیقه خلاصه دربی را دیدم و از آن لذت بردم؛ دربی که به نظرم بیرانوند و ترابی و عالیشاه بهتر از بقیه بودند هر چند که به لحاظ تیمی پرسپولیس واقعاً بهتر از استقلال بود و در چند نوبت هم بیرانوند واقعاً توپ‌های خوبی را از استقلال گرفت.
اما یحیی حرف‌هایی مبنی بر جدایی زده؟!
باید از یحیی حمایت کنند چون بدون تعارف بهتر از او برای پرسپولیس در ایران مربی نداریم و اگر بخواهیم مربی خارجی هم بیاوریم آن مربی نمی‌تواند بزودی فرهنگ و کیفیت فوتبال ایران را بداند.
به نظرتان یحیی می‌تواند رکورد قهرمانی‌های برانکو را در پرسپولیس بشکند؟
سال جدید همه چیز فرق خواهد داشت و به نظرم همه چیز سخت‌تر خواهد شد در این بین انتخاب بازیکن خیلی مهم است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. در این بین در پرسپولیس مثلث یحیی و کریم و افشین واقعاً قادرند خیلی کارها را انجام دهند؛ سه مرد بزرگ که من خیلی از آنها را دوست دارم و آنها ثابت کرده‌اند که می‌توانند خیلی کارها را در پرسپولیس انجام دهند و در کسب موفقیت‌های بزرگ به پرسپولیس خیلی کمک کرده‌اند. جدا از این مثلث موفق، یحیی کادر فنی و بازیکنان خیلی خوبی دارد به همین دلیل هم یحیی کادر موفقش را حفظ می‌کند و خودش خیلی خوب می‌داند که چه بازیکنانی را در پرسپولیس حفظ کند.
در رابطه با سرمایه‌گذاری عربستانی‌ها چقدر به قهرمانی تیم‌های ایرانی امیدوارید؟
در لیگ قهرمانان آسیا کار خیلی سخت است. پرسپولیس هم دو بار با برانکو و یحیی به فینال رسیده و خودش را به جام قهرمانی نزدیک ساخته اما از قهرمانی محروم مانده است. الان هم تیم‌های خیلی خوبی در آسیا وجود دارند به همین دلیل باید خیلی سخت کار کنید و بازیکنان خیلی خوبی را اضافه کنید و بعضی از قوانین مانند پرداخت ریالی را از فوتبالتان حذف کنید چون در این صورت دیگر بازیکن خوب خارجی به ایران نمی‌آید و از این بابت خیلی ضرر خواهید کرد. باید بازیکنان خیلی خوبی بگیرید که جدا از مهاجم در بقیه خطوط هم بتوانند بازی کنند و توانایی بالایی به لحاظ فنی داشته باشند.
در خصوص شرکت ایران در جام کافا چه نظری دارید، به نظرتان با توجه به انتخاباتی که شده تیم ملی‌مان می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق شود؟
تیم‌های عمان و ازبکستان تیم‌های خوبی هستند اما حریفان همگروه ایران تیم‌های قوی نیستند. قهرمانی در جام ملت‌ها هم کار راحتی نیست مگر اینکه تا آن زمان خیلی جدی کار کنید و برنامه‌ریزی داشته باشید تا به موفقیت با وجود تیم‌هایی بسیار مطرح دیگری که حضور دارند خوشبین باشیم.
صحبت حضور مجددتان در ایران صحت دارد؟
دو تیم لیگ یکی به من پیشنهاد دادند اما حضور مربی خارجی در لیگ یک ممنوع شد به همین دلیل فعلاً حضورم در ایران منتفی شده مگر اینکه پیشنهاد دیگری برسد و من در لیگ برتر بتوانم به‌عنوان مدیر فنی با تیم جدیدی همراهی داشته باشم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی