صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آبشک: با توجه به هزینه‌های زیاد خوب نتیجه نگرفتیم

بحث حضور نکونام در تیم‌ملی به فولاد آسیب زد

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
فولاد خوزستان بعد از اینکه توانست در فصل بیست و یکم سهمیه آسیا را کسب کند و در لیگ قهرمانان هم از گروه خود بالا برود، باشگاه تصمیم به تقویت تیم گرفت تا بتوانند هم در آسیا و هم در لیگ برتر خودی نشان دهند و عناوین درخور توجهی به دست بیاورند. با توجه به هزینه‌های زیادی که باشگاه فولاد خوزستان انجام داد و اینکه تیم پرستاره‌ای بسته شد، همه انتظار داشتند قرمزپوشان اهوازی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند اما این‌طور نشد و آنها حتی نتوانستند سهمیه آسیا هم کسب کنند. محمد آبشک مدافع باتجربه فولاد خوزستان، در مورد فصلی که گذشت و اتفاقی که تجربه کردند، صحبت می‌کند.

با توجه به هزینه‌های گزافی که باشگاه فولاد انجام داد، تصور می‌شد این تیم برای قهرمانی یا حداقل سهمیه آسیا تلاش کند.
همانطور که گفتید باشگاه فولاد نسبت به هزینه‌ای که شد، به گواه همه فوتبالدوستان، کارشناسان و طرفداران، آن‌طور که باید و شاید نتیجه نگرفت که این مسأله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ولی من فکر می‌کنم فولاد شروع فوق‌العاده‌ای داشت و همه به‌عنوان مدعی قهرمانی از او نام می‌برند. چون توانستیم سپاهان و تراکتور را شکست دهیم و مقابل پرسپولیس و استقلال هم مساوی بگیریم. در کل روند خوبی داشتیم اما بعد از آن جلوی تیم‌های معمولی نتایج خوبی نگرفتیم که این مسأله به ما آسیب رساند. من فکر می‌کنم دلیل عمده‌اش این بوده.
بعد از اینکه فولاد خوزستان شروع خوبی داشت، شاید بحث حضور جواد نکونام در تیم ملی به تیم آسیب زد و باعث شد نتایج خوبی نگیرید.
من به دلایلش اشاره نکردم چون دلایل زیادی بود. دقیقاً در مقطعی که تیم نتوانست نتیجه بگیرد، این مسأله مشهود بود. بحث حضور نکونام در تیم ملی آسیب بزرگی به تیم‌مان زد. وقتی بحث تیم ملی شد، فولاد چند نتیجه بد گرفت که نشان می‌دهد این مسأله بی‌تأثیر نبود. البته مصدومیت بازیکنان کلیدی هم خیلی آسیب زد. ما مهاجمان زیادی نداشتیم که چند نفر آنها مصدوم شدند و شرایط آن‌طور که باید و شاید پیش نرفت.
تغییر کادرفنی چطور بود؟ این مسأله چقدر به فولاد کمک کرد؟
با توجه به  تغییرات، روند مثبت شد. البته کافی نبود چون دچار چالش خاصی شدیم. در نهایت ما شرایطی داشتیم که توانستیم بهتر کار کنیم اما شایسته جایگاه بهتری بودیم.
فولاد در فصل گذشته مصدومان زیادی داشت که خیلی‌ها معتقدند شاید بدنساز خوبی نداشتید. شما چه نظری در این مورد داری؟
مصدومیت بستگی به نوع تمرین، فشار بازی‌ها و... دارد اما بدنساز ما دیر به تیم اضافه شد. آقای نکونام چند سال، یک بدنساز اسپانیایی داشت که در اوساسونا کار کرده بود و خیلی خوب بود اما این فصل یک بدنساز دیگر آمد که دیر به تیم اضافه شد. شاید یکی از دلایل مصدومیت‌ها، دیر اضافه شدن بدنساز، نوع تمرینات بدنی و... بود.
در نیم فصل هم یک سری بازیکنان در لیست مازاد قرار گرفته بودند که عجیب بود. مثلاً برای حضور وریا غفوری در فولاد خوزستان، خیلی هزینه شد اما ناگهان در لیست مازاد قرار گرفت.
در مورد رفتن وریا غفوری من فکر می‌کنم خود وریا بهتر می‌تواند صحبت کند چون من در جریان کامل این مسأله نیستم اما یک سری حاشیه به وجود آمد و من نمی‌دانم نظر آقای نکونام بود که‌ وریا در لیست مازاد قرار بگیرد یا اینکه خود وریا خواست دیگر در تیم نباشد.
تغییرات مدیریتی چقدر روی روند تیم تأثیر داشت؟
گرشاسبی واقعاً مدیر خوبی بود و زحمات زیادی کشید. آقای رادکیا هم تصمیم کارخانه بود و شناخت چندانی از فوتبال نداشت اما آقای شعبانی فوتبالی بود و با دغدغه تیم و بازیکنان آشنا هستند که امیدوارم با حضور ایشان فولاد به جایگاهی که حقش است، برگردد.
فولاد خوزستان تنها نماینده باقی‌مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود و تصور می‌شد بتواند براحتی به فینال برسد اما اتفاقات عجیبی افتاد که مانع شد.
بله، رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا دور از دسترس نبود. بازی با الفیصلی آسان بود و می‌توانستیم چنین شرایطی را رقم بزنیم و راهی فینال شویم اما همه دیدند جلوی الهلال با برنامه بازی کردیم و می‌توانستیم برنده باشیم ولی بدشانسی و عدم خودباوری مانع شد. اگر خودمان را باور داشتیم شاید می‌توانستیم راهی فینال شویم.
یعنی فکر نمی‌کردید می‌توانید الهلال را ببرید؟
 خب بازی سختی بود. من حتی قبل از بازی به بچه‌ها گفتم الهلال نمی‌تواند راحت ما را ببرد و پیش‌بینی کردم کارشان سخت است اما آن خودباوری لازم در بین بچه‌ها نبود.
جدایی نکونام چقدر تأثیر داشت؟
اگر نکونام بالای سر تیم بود، شرایط فرق می‌کرد. اینکه چه شرایطی قبل و بعد از آن به وجود آمد را دیگر همه می‌دانند. ما تلاش کردیم از نام فولاد و فوتبال ایران دفاع کنیم و با تمام وجود به میدان رفتیم.
قراردادت با فولاد تمام شده؟
بله، تمام شده و هنوز شرایطم برای فصل بعد مشخص نیست.

ZOOM
با توجه به بازیکنان شاخصی که فولاد گرفت، به نظر می‌رسید هدف‌تان کسب قهرمانی بود. درست است؟
با توجه به نتایجی که فصل قبل گرفتیم، گفته می‌شد تیمی که بسته شد، حتماً قهرمان می‌شود اما فوتبال نزدیک و فشرده است و نمی‌توان تشخیص داد که تیم می‌تواند قهرمان شود یا نه. ما با توجه به نتایجی که فصل قبل گرفته بودیم ناامید نبودیم و دور از ذهن نبود که قهرمانی به دست بیاوریم اما شرایط آن‌طور که باید و شاید پیش نرفت وگرنه می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم.
هواداران فولاد خوزستان این فصل با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، همیشه کنار تیم بودند. چه نظری در مورد آنها داری؟
هواداران فولاد همیشه نشان دادند با تمام وجود تیم‌شان را دوست دارند. من در ۴ سالی که در اهواز هستم واقعاً دیدم چقدر میهمان‌نواز و دوست‌داشتنی هستند. از آنها به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم. من ۴ سال خوب در کنار آنها داشتم و ناراحتم که نتوانستیم انتظارات آنها را برآورده کنیم. امیدوارم فولاد به روزهای خوبش برگردد و فصل آینده بتواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی