صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و دوم

نیمه‌های دوم‌ ضعیف

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
غیبت پاتوسی و جدایی او
آیاندا پاتوسی که برای تعطیلات به کشورش رفته بود بموقع خودش را به اردوی این تیم در امارات نرساند که همین واکنش جواد نکونام را به همراه داشت: «پاتوسی به تمرین نیامد و البته گفته است تصادف کردم. عکس‌های آن را هم دیده‌ام که اگر ببینید خنده‌تان می‌گیرد. دست و سر او زخم شده بود و باشگاه عکس‌ها را به من نشان داد، اما خدا را شکر پاهای بازیکن سالم بود و می‌توانست به تمرینات تیم بازگردد. اگر هم تصادف کرده باشد باید بگویم بازیکن حق ندارد از خود مراقبت نکند که چنین شرایطی برای آن به وجود بیاید که مصدوم شود. در اسپانیا یکی از بازیکنان بزرگ بارسلونا زمانی که یک تفریح خطرناک انجام داد او را جریمه کردند و در تمام دنیا به همین صورت است و بازیکن اجازه ندارد وقتی تحت قرارداد باشگاه است چنین کارهایی انجام دهد. اجازه نمی‌دهم پاتوسی کنار تیم تمرین کند. بازیکنانی که همراه ما هستند از روز اول زحمت می‌کشند و دور از خانواده‌هایشان هستند و اینکه پاتوسی در کنار خانواده‌اش استراحت می‌کرده، این بی‌احترامی به تیم است و من اجازه نمی‌دهم کسی به تیمم بی‌احترامی کند و قطعاً اگر تصمیمات انضباطی سخت در بار اولی که دیر به تمرین آمد برای او گرفته می‌شد الان مجدداً این اتفاقات نمی‌افتاد. متأسفانه برخورد باشگاه به صورتی نبود که درس عبرتی برای پاتوسی شود برای همین مجبورم خودم با پاتوسی برخورد داشته باشم.» آخرین بازی او برای فولاد در هفته یازدهم بود.

انصاری؛ رکوردشکنی مؤثرترین بازیکن
انتخاب بهترین بازیکن از این تیم آسان نبود. برای فولاد 32 بازیکن به میدان رفتند که عملکرد ساسان انصاری نسبت به بقیه بازیکنان بهتر بود. او 2307 دقیقه در زمین حضور داشت که سه گل زد و سه پاس گل هم داد. اما در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و دوم برای ساسان انصاری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی بود. او به رکورد مهمی دست پیدا کرد و با پوشیدن پیراهن فولاد خوزستان با ٢١۶ حضور به‌عنوان باسابقه‌ترین بازیکن این تیم معرفی شد. انصاری نسبت به این اتفاق مهم هم واکنش نشان داد: «سیزده سال از اولین باری که پیراهنت رو پوشیدم گذشت و در تمام این سال‌ها تلاش برای سربلندی و موفقیتت زیبا و دلچسب بود. هر چه گذشت بیشتر با شما خو گرفتم، رفاقتمون محکم‌تر و کهنه‌تر شد و لطف شما بیشتر، قبل از هر رکوردی به برادری با شما و تلاش برای خوشحالیتون افتخار می‌کنم. با افتخار 216 بازی برای فولاد استوار، پرچمت برافراشته باد فولاد بزرگ.

حذف مقابل گل‌گهر
تیم فولاد خوزستان در اولین بازی حذفی‌اش با نتیجه 2-0 تیم لیگ یکی خوشه طلایی را با گل‌های حزباوی و انصاری شکست داد. آنها در دومین بازی به مصاف گل‌گهرسیرجان رفتند که با یک گل شکست خوردند و از جام حذفی کنار گذاشته شدند.


جدایی جواد نکونام
سه باخت متوالی مقابل تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان کافی بود تا مسئولان باشگاه فولاد برکنارش کنند. آنها بعد از این اتفاق با بیانیه‌ای دلیل تصمیم‌شان را اعلام کردند: «به اطلاع می‌رساند که با توجه به فشارهای وارد شده طی این مدت به هواداران فهیم فولاد و مردم شریف استان قهرمان خوزستان به‌دلیل استعفای ناگهانی جواد نکونام پس از برتری مقابل تیم دسته اولی الفیصلی عربستان و در آستانه یکی از حساس‌ترین دیدار‌های تاریخ باشگاه فولاد و همچنین تلاش هیأت مدیره در جهت حفظ آرامش تیم در خلال این رقابت‌ها، نهایتاً جلسه‌ای به منظور بررسی شرایط همکاری برگزار گردید که با توجه به بیان خواسته‌های غیرمنطقی از سوی ایشان در فصل آتی رقابت‌ها، مخالفت شدید هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان را به همراه داشت.
 لازم به توضیح است که به‌دلیل کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر و برآورده نشدن خواسته‌های باشگاه، صرفاً سیاست صبر و سکوت هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان به خاطر جلوگیری از بروز هرگونه اخلال و حاشیه پیرامون حضور تیم بزرگسالان باشگاه به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی بوده که متأسفانه برخلاف انتظارت قبلی و امید به اینکه با گرفتن نتیجه در اولین بازی تیم به ریل موفقیت بازگردد، شاهد اوج گرفتن رفتار‌های غیرحرفه‌ای با شانه خالی کردن از بار مسئولیت هدایت فنی تیم و ترک شبانه اردوی تیم بدون هماهنگی در یکی از بزنگاه‌های حساس تاریخ باشگاه فولاد ایران و درخواست‌های غیرمنطقی با هدف امتیازگیری بودیم.»

نیمه‌های دوم‌ ضعیف
فولاد در 30 بازی 26 گل دریافت کرد که به طور میانگین 0/86 گل در هر مسابقه است. اما گل‌های خورده‌شان یک نکته قابل توجه دارد. آنها در نیمه‌های اول 6 گل و در نیمه‌های دوم 20 گل دریافت کردند.

ZOOM

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 8
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 13
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه:
نیمه اول: یک گل
نیمه دوم: 6
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه:
نیمه اول: صفر
نیمه دوم: 4
داوران بازی‌های خانگی:
زاهدی‌فر، بنیادی‌فر، کاظمی (2) عرب براقی، اکرمی، بهروزی، بیژن حیدری، صفایی، زیاری، منصوریان، میثم حیدری، مؤمنی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
منصوری، سلطانی، سیفی، ایلدروم، عبداللهی، احمدی، مرادی (2) فلاح، افشون، عرب‌آبادی، بابایی، حاجیلو، اسعدی، شفیعی، نجفی، صفایی، فرهادپور، انتظاری، ابوالفضلی، طوسی، رستمی، پورمتقی، یعقوب سخندان

 

جستجو
آرشیو تاریخی