صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

گروهبان قندلی، نبی چاخان، غیر اصولی و... تسویه حساب شروع شد

شکایت فدراسیون تاج از مایلی‌کهن

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

قبل از انتخاب عنایتی به عنوان سرمربی تیم امیدها، شایعاتی مبنی بر حضور محرم نویدکیا به عنوان سرمربی تیم امید و محمد مایلی‌کهن به عنوان مدیر فنی تیم مطرح شده بود اما تغییر نظر فدراسیون فوتبال باعث شد تا مایلی‌کهن انتقادات شدیدی به فدراسیون فوتبال وارد کند. پس از اظهارات مایلی‌کهن، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات محمد مایلی‌کهن، اظهارات او را فاقد ارزش فنی دانست که همین مسأله باعث شد تا بار دیگر مایلی‌کهن شروع به اعتراض کند.
سرمربی سابق تیم ملی شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی به عنوان میهمان تلفنی حضور پیدا کرد و نه‌ تنها پاسخ تندی به اظهارات اصولی داد، بلکه با مطرح کردن ادعاهای جنجالی علیه امیر قلعه‌نویی، نسبت به رفتارهای سرمربی تیم ملی موضع گرفت. مهم‌ترین اتهام وارده از سوی محمد مایلی‌کهن به امیر قلعه‌نویی درباره موضوع دخالت سرمربی تیم ملی در بحث انتخاب سرمربیان لیگ برتر بود! موضوعی که در روزهای گذشته هم مطرح شده بود و برخی مدعی شده بودند که علت عدم انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال هم مخالفت قلعه‌نویی است!
 
آقای غیر اصولی
مایلی‌کهن در واکنش به صحبت‌های اصولی که صحبت‌های مایلی‌کهن در انتقاد از انتخاب سرمربی تیم امید ایران را بی‌اساس و بی‌پایه فنی دانسته بود، گفت: «آقای اصولی بر خلاف اسم شریف‌شان خیلی غیر اصولی صحبت کردند چرا که ایشان فردی است بین این همه فرد متخصص در فوتبال و ورزش کشور که هم رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی است و هم رئیس فوتسال کشور و هم گاهی اوقات به عنوان سخنگو انجام وظیفه می‌کنند! شما دیگر تا آخر ماجرا را ببینید. به نظر شما در استان خراسان رضوی با وجود افراد صاحبنامی مثل خداداد عزیزی که بهترین بازیکن سال آسیا در سال 1996 شد یا آقای میثاقیان یا آقای کریم قیاسی و استادی چون عباس چمنیان، ایشان با چه ضابطه‌ای سال‌هاست رئیس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی هستند.»
 
حکمرانی نبی چاخان بر فوتبال
مایلی‌کهن که همچنان از ماجرای سرمربی نشدن محرم نویدکیا ناراحت است در ادامه گفت: «من می‌گویم بر اساس کدام متر و معیار آقای عنایتی را که بازیکن خوب و بزرگی بوده اما فاقد کمترین عملکرد مثبت در زمینه مربیگری بوده و در آخرین حضور وی در تیم دوست‌داشتنی نفت مسجد‌سلیمان با گرفتن 500 میلیون تومان به ناگهان تیم را ترک کرد و باعث سقوط آن شد، سرمربی تیم امید شد؟ مگر غیر از این است که او در شش مسابقه حضور داشت و با جذب چند بازیکن با مبالغ هنگفت در نهایت موجب سقوط آن تیم شد؟ حال بماند که با چه ارقامی بازیکن به باشگاه نفت مسجد‌سلیمان قالب کردند. یقیناً شما درکی از مباحث ما نداشته و ندارید. آقای غیر اصولی براستی بر اساس کدام فاکتور شما و آقای «نبی چاخان!» بر فوتبال معصوم ما حکمرانی می‌کنید و نتیجه آن باخت فاجعه‌آمیز شش گله مقابل انگلیس و باخت حیثیتی مقابل امریکا شد. آقای غیر اصولی مگر شما و امثال شما باعث نشدید تا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما یعنی علی کریمی در حالی که دو سال پیش خود را کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود چنان عرصه را بر خود تنگ دید که عطای فوتبال را به لقایش بخشید و ترک دیار خود کرد تا شما همچنان به ناحق بر مسند قدرت فوتبال ایران تکیه بزنید.»

شما فقط یک مجری هستید!
در ادامه پیمان اسدیان مجری برنامه باز هم از مایلی‌کهن خواست تا فقط درباره مسائل فنی صحبت کند. مایلی‌کهن گفت شخصی که به عنوان تهیه کننده با او تماس گرفته گفته است که او می‌تواند به صحبت‌های احسان اصولی پاسخ دهد. اسدیان باز هم به مایلی‌کهن گفت که مسائل را از دید شخصی نگاه نکند و مایلی‌کهن عصبانی شد و گفت: شما در حدی نیستی که بتوانی تشخیص دهی که مسائل شخصی است یا نه و شما صرفاً یک مجری هستید و باید گوش دهید!
 
لیگ زیر نظر گروهبان قندلی
مایلی‌کهن با ادبیاتی تند و کنایه‌آمیز بدون آنکه نامی از امیر قلعه‌نویی بیاورد، به سرمربی تیم ملی حمله کرد و علیه او موضع گرفت. پیشکسوت فوتبال ایران با طرح اتهام جنجالی علیه قلعه‌نویی گفت: «حالا تمام فدراسیون ما رفته زیر چتر گروهبان قندلی! سرمربی نساجی، سرمربی استقلال، سرمربی هوادار، سرمربی گل‌گهر و سرمربی پیکان و مس رفسنجان با نظر گروهبان قندلی انتخاب می‌شوند. بر اساس کدام متر و معیار سعید الهویی یکدفعه کمک مربی تیم ملی می‌شود؟ مگر گروهبان قندلی عنوان نکرد که من دیگر مربی تیم ملی نخواهم شد؟»
سرمربی سابق تیم ملی در ادامه انتقادات تند خود از امیر قلعه‌نویی گفت: «در مجموع می‌گویم یک باندی بر فوتبال ما حاکم شده است که حتی رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند کاری کند. بزرگانی مثل محرم نویدکیا و وحید هاشمیان و ابراهیم صادقی را داشتیم که کارنامه آنها مشخص است ولی چرا از این عزیزان استفاده نشده و آقای عنایتی ناگهان از «قوطی» درمی‌آید که بدون کمترین موفقیت در عرصه مربیگری بوده است، به این دلیل که همکلام و همزبان گروهبان قندلی است؟ این واقعیت تلخ است که داریم به قهقرا می‌رویم. فردا اگر مسابقات کافا را هم ببریم آن را «پیراهن عثمان» می‌کنیم و به خورد مردم می‌دهیم!»
 
در کمیته اخلاق پیگیری می‌کنیم
امیر قلعه‌نویی روز گذشته همراه کاروان تیم ملی عازم قرقیزستان شد و قرار است ملی‌پوشان در رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ شرکت کنند. پیش از سفر به قرقیزستان، سایت فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای علیه اظهارات جنجالی محمد مایلی‌کهن موضع‌گیری کرد و حتی مدعی شد که احتمال پیگیری این مسأله در کمیته حقوقی و کمیته اخلاق وجود دارد. سایت فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای علیه مایلی‌کهن نوشت: «سرمربی محترم تیم ملی و همکاران‌ فارغ از ادعاهای کذب مطرح شده در این برنامه تلویزیونی و بدون توجه به تلاش برای حاشیه‌سازی یک فرد با کارنامه مشخص برای اهالی فوتبال و با ادبیات زننده، روی مأموریت ملی که برای خود ترسیم کرده‌اند، متمرکز شده‌اند و این مسیر همچنان تداوم خواهد داشت. فدراسیون فوتبال با تکذیب صریح موارد مطروحه از جمله دخالت کادر فنی تیم ملی در مسائل باشگاهی اعلام می‌کند، این ادعاهای کذب از سوی بخش حقوقی و اخلاق پیگیری قانونی خواهد شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی