استقلال مربی نه؛ روانشناس می‌خواهد

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار

چه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند استقلالی که هشت امتیاز اختلاف با صدر را جبران کرده بود و در مقطعی هم صدرنشین شد در بازی حساس دربی؛ قافیه را به حریف ببازد و در نهایت جام را تقدیم پرسپولیس کند. اتفاقات زیادی در طول یک فصل برای استقلال افتاد.
 تغییر شبانه آجورلو، حذف ناباورانه از آسیا در سال جدید، تغییر فتح‌الله‌زاده بعد از مناظره جنجالی با قربانزاده و چندین و چند اتفاق دیگر باعث نشد تا ساپینتو و شاگردانش عقب‌نشینی کنند، اما باخت در دربی همه چیز را از این تیم گرفت حتی رویای قهرمانی در جام حذفی! ساپینتو در لیگ برتر استقلال را به سکوی قهرمانی نرساند و همه فکر کردند عطش جام و انگیزه انتقام باعث می‌شود در فینال جام حذفی پرسپولیس را از پیش رو بردارند و قهرمان جام شوند ولی در شبی که استقلال در دقیقه 100 توانست ورق بازی را به نفع خود برگرداند، اخراج ساپینتو تمام معادلات را به هم ریخت و در نهایت سکوی قهرمانی جام حذفی هم به پرسپولیس رسید تا همین ناکامی بهانه‌ای برای حذف ساپینتو باشد، با اینکه استقلال به ساپینتو 48 ساعت وقت داد تا در مورد قرارداد با این تیم تصمیم بگیرد، اما همه می‌دانستند که مدیران استقلال رغبتی به تمدید قرارداد ندارند، مربی پرتغالی هم که خودش این نکته را بخوبی فهمیده بود با گذاشتن پستی از استقلال خداحافظی کرد و به قبرس رفت تا پرونده ساپینتو و استقلال با کلی جنجال و بدون جام بسته شود. حالا اما حال هوادار خوب نیست و از مسئولان استقلال خواسته برای تعیین مربی جدید زمان را از دست ندهد و کریمی هم قول داد خیلی زود سرمربی جدید را معرفی کند. استقلال چند گزینه خارجی روی میز خود دارد و از طرفی هم بحث حضور نکونام به‌عنوان گزینه داخلی جدی است اما هیچ تصمیم جدیدی برای انتخاب نگرفته‌اند.
 حجت کریمی اما همان فرمول قدیمی مدیران دیگر (روز گذشته) را به کار برد و با تشکیل کمیته فنی سعی دارد با خرد جمعی به انتخاب سرمربی جدید بپردازد. نام‌های بزرگی در این کمیته مطرح شدند، اما مخاطب امیدوار است که تشکیل این کمیته فرمالیته نباشد و حداقل با یک خرد جمعی به‌نام سرمربی برسند که غیر از کار فنی با مسائل روانشناسی نیز آشنا باشد چون ناکامی در فینال جام حذفی باعث شد تا بازیکنان استقلال بیش از پیش روحیه خود را از دست بدهند و هر مربی که قرار است هدایت استقلال را به عهده بگیرد؛ اول باید آنها را ریکاوری روحی کند بعد مسائل فنی را به آنها تعلیم دهد. در جلسه فنی قطعاً مهم‌ترین وجه انتخاب باید حضور مربی باشد که از لشگر شکست خورده استقلال قهرمان جنگجو برای فصل آتی بسازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی