صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اصولی: اطلاع ندارم سکه‌ها چقدر بوده!

مینی کمپ از زمان کی‌روش راه افتاده است

جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ساعت ۱۲ روز گذشته با حضور هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور و سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون برگزار شد. احسان اصولی سخنگوی فدراسیون، بعد از پایان جلسه گفت: «بر اساس دستورجلسه مصوباتی داشتیم. مهم‌ترین مصوبه بحث اصلاح و به روز رسانی آیین‌نامه مدارس فوتبال بود. با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، لازم بود آیین‌نامه مدارس فوتبال بازنگری و نقص‌ها برطرف شود. امروز تصویب شد و به هیأت‌های فوتبال ابلاغ خواهد شد.»

به روز رسانی آیین‌نامه مدارس فوتبال
او ادامه داد: «فعالیت هیأت‌ها در بحث مدارس فوتبال در این چارچوب خواهد بود .مهمترین عامل نظارت و کنترل، خود خانواده‌ها هستند. در واقع صدور مجوز توسط هیأت‌ها بر اساس چارچوب خواهد بود و لیست تمام مدارس دارای مجوز در هیأت‌ها و سایت فدراسیون درج می‌شود. هر کسی از لوگوی فدراسیون، هیأت یا باشگاهی استفاده کرد به معنای داشتن مجوز نیست. البته ما در این مورد پیگیر هستیم ‌اما خانواده‌ها قبل از ثبت‌نام حتماً چک کنند که مجوز داشته باشند.»
اصولی گفت: «اگر تخلفی حتی در مدرسه دارای مجوز رخ بدهد، مهم‌ترین جایی که می‌تواند نظارت داشته باشد، خانواده‌ها هستند. آنها می‌توانند بر مبنای گزارش‌ها به نهادهای ذیربط و مجموعه‌های مختلف، مسائل رقم خورده را اطلاع بدهند تا قبل از اینکه دیر شود، هر نوع انحراف و تخلف در حوزه گرانفروشی، رفتارهای حرفه‌ای، اخلاقی و... سریعاً پیگیری شود. آماده دریافت این گزارش‌ها هستیم و از ظرفیت نهادهای ناظر استفاده خواهیم کرد. البته خانواده‌ها می‌توانند مستقیم هم به آن نهادها اعلام کنند.»
 
سقف بودجه باشگاه‌ها
محور عمل است
اصولی در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها عنوان کرد: «این موضوع در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بحث و تصویب شد. آن هم محور عمل است. امروز بحث شد و چارچوبی است که اتفاق افتاده است.»
وی افزود: «سامانه‌ای در حوزه کمیته جوانان و برای استعدادیابی در کل کشور، امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اقدام بسیار رو به جلویی خواهد بود و می‌تواند در حوزه فوتبال پایه بانک اطلاعاتی بسیار جامعی را ایجاد کند.»

حامی عنایتی و قلعه‌نویی هستیم
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد حمله مایلی‌کهن به قلعه‌نویی و عنایتی، اظهار داشت: «سرمربی تیم ملی و تیم امید، مورد حمایت فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه هستند. با تمام قدرت از آنها حمایت کردیم. هر کسی اگر ایرادی دارد، به شکل فنی و کارشناسی بحث شود. خیلی تبدیل به بگومگو و حرف‌های غیرفنی نشود. در فدراسیون قلعه‌نویی و عنایتی و دیگر دوستان، مباحث و انتقادات فنی را می‌شنوند و ملاک عمل قرار می‌دهند. اگر جایی اشکالی باشد رفع می‌کنند اما اینکه با ادبیات بگومگو صحبت شود و بحث‌هایی را مطرح کنیم که ارزش فنی ندارند، زیبنده فوتبال ما نیست. با قدرت از سرمربی منتخب‌مان حمایت کردیم و حمایت می‌کنیم. برنامه‌های خیلی خوبی تدوین شده که پیش می‌رود. با حمایت جامعه فوتبال و پیشکسوتان که محور خیلی از تصمیمات مشورت آنها خواهد بود، ان‌شاءالله تیم‌های ملی ما نتیجه بگیرند و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنند.»
 
سکه‌های پر ابهام
اصولی در خصوص بحث پاداش‌های جام جهانی (سکه و 206) و بیانیه فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: «برخی از این مسائل در حوزه تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال نبود. اطلاع دقیقی ندارم که سکه‌ها چقدر بوده ، اصلاً در فدراسیون چنین اتفاقی رخ نداد. همه چیز کاملاً شفاف و روشن است. فدراسیون طبق چهارچوب قانونی و قابل دفاع، عمل کرده و عمل می‌کند. آنچه خود هیأت رئیسه تصویب کرده در چهارچوب آیین‌نامه و روال قبل بوده است. در همان چارچوب هم دفاع کردیم.»

مینی کمپ در زمان کی‌روش طرح شد
وی در مورد اینکه برپایی مینی کمپ برای تیم ملی باعث  افزایش شایعات و قیمت بازیکنان در بازار نقل و انتقالات می‌شود، گفت: «مینی کمپ در زمان کی‌روش طرح شد. پس این نگاه  انتقادی نقض می‌شود. اگر کسی فکر کند مینی کمپ برای اهداف مورد انتقاد برگزار می‌شود، ناقض ماجرا این است که زمان کی‌روش و نزدیک به جام جهانی این مینی کمپ‌ها را داشتیم. اتفاقاً خیلی از کارشناسان شناخته شده فوتبال این مسأله (برپایی مینی کمپ) را تأیید کردند که فرصتی است تا بازیکنان جوان، بیشتر دیده شوند. اصلاً تحرکی در فوتبال ما به وجود می‌آورد و می‌تواند انگیزه ویژه‌ای را ایجاد کند. کار جدیدی نیست و ادامه همان کاری است که از قبل مورد تأیید فدراسیون و هیأت رئیسه هم بوده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی