صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی بازیکنان عجیب حاضر در لیست کافا

عجایب چهارگانه

امیررضا همایون
روزنامه نگار
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست 25 نفره و نهایی خودش برای حضور تیم ملی در تورنمنت کافا را اعلام کرد. لیستی که تفاوت‌های شگرف با لیست اولیه اعلام شده از سوی کادر فنی تیم ملی برای برگزاری مینی کمپ داشت و از همین جهت انتقادات کمتری هم به آن از سوی کارشناسان و هواداران فوتبال وارد شد. این موضوع اما به این منزله نیست که در لیست نهایی امیر برای حضور تیم کشورمان در تورنمنت کافا هیچ نقطه ابهامی وجود ندارد، بلکه چند بازیکن در این لیست هم حضور دارند که باعث ایجاد علامت سؤال درباره علت حضور آنها در فهرست نهایی شده.
 
ناکام‌هایی که به قرقیزستان می‌روند
همانطور که پیش‌تر گفته شد، فهرست جدید تیم ملی تفاوت‌های زیادی با لیست اولیه داشت اما در فهرست نهایی هم همچنان نام‌هایی قرار دارند که حضورشان در تورنمنت کافا تعجب‌برانگیز است. اولین بازیکن علیرضا علیزاده است که از قضا در تیم گل‌گهر جایی که امیر قلعه‌نویی پیش از عزیمت به تیم ملی در آن شاغل بود، عضویت دارد. این بازیکن طی فصل بیست و دوم، 22 بار برای گل‌گهر به میدان رفته و در این مدت یک گل هم به ثمر رسانده یا اینکه محمد کریمی بازیکن سپاهان در این فصل برای شاگردان مورایس 23 بار به میدان رفته و مانند علیزاده تنها یک گل به ثمر رسانده. در این میان شاید بتوان حضور کریمی در لیست نهایی را به‌عنوان پدیده لیگ توجیه کرد اما علیزاده حتی پدیده هم نبوده و در همان گل‌گهر نیز یک ستاره کلیدی و تعیین کننده محسوب نمی‌شود و به تعداد انگشتان دو دست بازیکنانی در گل گهر هستند که بهتر و مؤثرتر از علیزاده در طول فصل کار کرده‌اند.
بازیکن سوم هم که حضورش در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های آسیای میانه عجیب به نظر می‌رسد، سعید مهری نام دارد. بازیکنی که در این فصل با وجود اینکه شرایط مطلوبی را از نظر گلزنی تجربه نکرد اما همواره یکی از مهره‌های قابل اعتماد ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق آبی‌های پایتخت بود و به همین علت او 27 بار در ترکیب آبی‌های پایتخت قرار گرفت و یک گل هم به ثمر رساند اما کیفیت وی به اندازه‌ای نبود که بتوان او را ملی‌پوش فرض کرد اما این فرض محال را قلعه‌نویی بدل به واقعیت کرده! آماری که مرور کردیم ما را به یک نقطه مشترک به نام لیست عجایب می‌رساند. نکته جالب اینکه یکی از بازیکنانی که بدترین عملکرد را در بین سه بازیکنی که مرور کردیم در فصل جاری لیگ برتر داشته و به اردوی تیم ملی برای کافا دعوت شده، در تیم سابق سرمربی تیم ملی حضور دارد.
 
انتخاب شایسته
ضلع چهارم عجایب چهارگانه اما حسین پورحمیدی قرار گرفته که در این فصل با آلومینیوم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت. او در فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران موفق شد 20 بار پیراهن ایرالکو را به تن کند و 17 کلین شیت داشته باشد. شاید بسیاری او را آنگونه که باید و شاید نشناسند اما شایسته‌ترین انتخاب قلعه‌نویی برای اعزام به کافا در بین بازیکنانی که حضورشان شائبه‌برانگیز است، حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم است. بازیکنی که البته باید دید باتوجه به حضور بیرانوند فرصت بازی در قرقیزستان به او می‌رسد یا اینکه قلعه‌نویی ترجیح می‌دهد از همین ابتدا برنامه‌های آماده‌سازی‌اش برای حضور تیم در جام ملت‌های 2024 را با نفرات اصلی پیش ببرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی