صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

داداش‌زاده: چرا یک سازمان باید در صدد تغییر درویش و هیأت مدیره باشد؟

یحیی جای دیگر نمی‌تواند مثل پرسپولیس موفق باشد

بهزاد داداش‌زاده هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است چرا در شرایطی که مدیر عامل و هیأت مدیره پرسپولیس به بهترین شکل ممکن کار کرده و تیم را به‌عنوان قهرمانی رسانده‌اند باید تغییر کنند و به‌شدت از سیاست اتخاذ شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی انتقاد می‌کند.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
چرا در باشگاهی که سه قهرمانی موجود در فوتبال را کسب کرده باید شاهد تغییرات و بی‌ثباتی احتمالی در مدیریت و هیأت مدیره‌اش باشیم؟!
به هر حال همیشه ما شاهد چالش‌هایی در زمینه مدیریت و سایر ارکان باشگاه‌های سرخابی در چند سال اخیر بوده‌ایم که اصلاً اتفاق خوب و جالبی برای باشگاه‌های پرطرفدار ما نبوده و نیست. به نظرم وقتی آب گل‌آلود می‌شود بعضی‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌خواهند اوضاع را بدتر از این که هست سازند.
درویش و هیأت مدیره هم در این مدت عالی کار کرده‌اند بنابراین برای چه باید درویش و هیأت مدیره‌اش را تغییر دهند. متأسفانه ما شاهد بودیم که مدیری آمده و خورده و برده و بدهی‌های کلان به جا گذاشته که آثارش هنوز هم باقی است، هیچ برخوردی هم با آن شخص نشده اما حالا که تیمی به‌عنوان قهرمانی رسیده و تمامی جام‌ها را کسب کرده درصدد تغییرش هستند. مسلماً باید وزیر ورزش در این مسأله ورود کند و به‌عنوان رئیس مجمع از مدیری که نه اختلاس کرده و نه مشکلی به وجود آورده باید حمایت کند. مدیری که بهترین بازیکنان و مربیان را انتخاب کرده و حتماً حقش است که حفظ شود و خواسته‌هایش برآورده شود در حالی که هر روز خبرهایی می‌شنویم که یک سازمان شاید افراد مدنظر خودش را به‌عنوان مدیرعامل و هیأت مدیره معرفی و منصوب کند.
 صاحبان اصلی پرسپولیس، هوادارانش هستند به همین دلیل چرا باید مدیرعاملی که همه پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس به علاوه کادر فنی و بازیکنانش او را می‌خواهند از کار برکنار شود.
یحیی هم شدیداً تحت فشار است. مربی که گفته شاید به‌دلیل همین فشارها از پرسپولیس جدا شود!
یحیی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد به همین دلیل باید بماند و به قرارداداش عمل کند. از سوی دیگر این مربی باید بداند به هر تیمی که برود قادر نیست مانند پرسپولیس به موفقیت برسد چون در پرسپولیس همیشه یار دوازدهم وجود دارد که از او و تیمش دفاع می‌کنند در حالی که چنین حمایتی در هیچ تیمی از یک مربی انجام نمی‌شود. مضاف بر اینکه یحیی 25 بازیکن خیلی خوب دارد که جزو بهترین‌های ایران هستند بازیکنانی که جدا از حمایت هواداران از حمایت پیشکسوتان هم برخوردارند به همین دلیل یحیی باید بماند و در ایران و آسیا بهترین شرایط را برای تیم پرسپولیس و هوادارانش به وجود بیاورد و از جدایی حرف نزند.
 با توجه به جذب بازیکنانی مانند بنزما توسط تیم‌های عربستانی می‌توان به موفقیت در آسیا خوشبین بود؟
بنزما اگر بازیکن خوبی شده جدا از توانایی‌های خودش در کنار بهترین بازیکنان هم بازی کرده که توانسته بهترین و درجه یک باشد به همین دلیل ما نباید ملاک قدرت آن تیم‌ها را فقط به داشتن مربیان بزرگ منوط بدانیم. ما اگر مقابل تیم‌های شرق آسیا نتیجه نمی‌گیریم فقط به‌خاطر بازیکنانش نبوده بلکه به‌خاطر اینکه تقویم و زمان بازی‌هایشان با لیگ ما همخوانی ندارد و تیم‌های ما زمانی به لیگ قهرمانان آسیا می‌رسند که تقریباً خالی از بازیکن شده‌ایم.
 این یکی از مشکلات اساسی ما در مصاف با تیم‌های شرق آسیا خصوصاً در نیمه‌نهایی یا فینال بوده است. در حالی که اگر ما در لیگ‌مان ثبات داشته باشیم و مسائل حرفه‌ای را بهتر لحاظ کنیم حتماً می‌توانیم در آسیا هم نتایج بهتری بگیریم.
اگر یحیی و درویش بمانند پرسپولیس می‌تواند به موفقیت در آسیا و لیگ خوشبین باشد؟
جدا از ماندن یحیی و درویش نیاز است که پرسپولیس دو مهاجم خوب خارجی در حد لوکادیا بگیرد. سوای آن به نظرم باید بازیکنانی مانند جلالی و رضاییان برای دفاع چپ و راست هم جذب شوند با چنین تغییراتی می‌توان به موفقیت در آسیا و قهرمانی مجدد در لیگ ایران امیدوار بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی