صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و سه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

صادقی: دستمزد داوران باید حرفه‌ای باشد

مس رفسنجان می‌توانست دوم شود

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
مس رفسنجان در فصل بیست و دوم هم توانست روند رو به رشدی داشته باشد و در جایگاه پنجم قرار بگیرد. مسی‌ها در حالی به این جایگاه مهم دست پیدا کردند که با مشکلات زیادی از جمله اشتباهات داوری مواجه شده بودند. با وجود این تیم محمد ربیعی توانست خواسته هواداران و مدیران را برآورده کند و بالاتر از جایگاه فصل قبل قرار بگیرد. ابراهیم صادقی مربی مس رفسنجان در رابطه با عملکرد این تیم در فصل بیست و دوم، اتفاقات مهمی که برای تیم افتاد، بازیکنان تأثیرگذار و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
فصل گذشته مس رفسنجان خیلی خوب کار کرد و توانست نتایج مناسبی به دست بیاورد. با توجه به اینکه در رده پنجم جا گرفتید، این جایگاه بالاتر از حد انتظارات‌تان بود یا اینکه به‌دنبال رده‌های بالاتر بودید؟
با توجه به روندی که آقای ربیعی در ۴ سال گذشته با مس رفسنجان داشت، این فصل به‌دنبال این بودیم که روند رو به رشد را حفظ کنیم. سال اول آقای ربیعی تیمی که در لیگ یک یازدهم بود را تحویل گرفت و ۲، ۳ هفته زودتر توانست آن را راهی لیگ برتر کند و رکورد بزند. بعد از آن، هدفگذاری روی ماندن در لیگ برتر بود اما مس رفسنجان هشتم شد. فصل بعد هم توانست تیم را ششم کند که این فصل به رتبه پنجم رسیدیم. این روند رو به رشد برای مس رفسنجان با کار و برنامه‌ریزی آقای ربیعی با مدیریت باشگاه و دیگر عوامل به دست آمد که جای تقدیر دارد.
مس رفسنجان این فصل خیلی خوب هم بازی می‌کرد.
بله، مس رفسنجان در ۲ فصل اخیر کیفیت فنی خیلی خوبی هم توانست ارائه کند. در کنار نتایج خوب، فوتبال خوبی هم بازی کرد و حتی مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان که سال‌هاست جام می‌گیرند و تجربه بالایی دارند، فوتبال خوبی ارائه داد و توانست پا به پای این تیم‌ها پیشرفت کند. مس رفسنجان هر فصل نسبت به گذشته امتیازات بیشتری کسب کرد و اگر در فصل بیست و دوم هم اشتباهات داوری نبود شرایط فرق می‌کرد. این فصل ما اشتباهات داوری زیادی را تجربه کردیم که سهوی بود. امیدوارم داوران هم بتوانند پیشرفت کنند و هم VAR به فوتبال ایران بیاید و هم اینکه دستمزد داوران آنقدر بالا برود که به داوری به چشم شغل و حرفه نگاه کنند. با این شرایط و تمرکز کامل، داوری پیشرفت می‌کند. به هر حال اشتباهات داوری در مورد تیم ما زیاد بود و خیلی ضربه زد. شاید اگر اشتباهات داوری نبود، دوم، سوم و یا چهارم می‌شدیم. نمی‌گویم می‌توانستیم قهرمان شویم اما دوم یا سوم می‌شدیم.
اگر اشتباه نکنم ۲۲ امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادید.
با توجه به اطلاعاتی که داشتیم ما حدود ۱۳، ۱۴ امتیاز به خاطر اشتباهات داوری ضرر کردیم. البته در یک بازی هم داور به اشتباه برای ما پنالتی گرفت که آن هم گل نشد. در واقع می‌خواهم بگویم ما از اشتباهات داوری سود نبردیم و امتیازی کسب نکردیم، اما ۱۳، ۱۴ امتیاز ضرر کردیم که اگر نصف آن را هم می‌گرفتیم حداقل در جدول چهارم می‌شدیم.
در نیم‌فصل دوم لوسیانو پریرا (شیمبا) گل نزد.
درست است که شیمبا گل نزد اما در بخش کار دفاعی و پرس خیلی خوب کار کرد و موفق بود. پریرا و منشا در نیم‌فصل دوم زوج بهتری شدند و با وجود اینکه شیمبا گل نزد اما گل‌های خوبی ساخت.
محسن آذرباد هم مؤثرترین بازیکن مس رفسنجان شناخته شد که اتفاق خوبی به نظر می‌رسد.
بله، محسن مثل همیشه خوب بازی کرد و به‌عنوان کاپیتان تیم خیلی کمک کرد.
هواداران مس رفسنجان هم این فصل سنگ تمام گذاشتند و در همه بازی‌ها از تیم‌تان حمایت کردند.
رفسنجان مردم نجیب و خونگرمی دارد و ما هم از تماشاگران خوبی برخوردار بودیم. تماشاگران در هر بازی حمایت می‌کردند و به تیم انرژی و روحیه می‌دادند. امیدوارم بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم و باید بگویم همیشه حمایت‌ها تأثیرگذار بود.
شما در این سال‌ها همیشه با نام سایپا شناخته می‌شدید اما ۲ فصل است که در مس رفسنجان حضور دارید. این تجربه چطور بود؟
برای من خوب بود. وقتی از سایپا جدا شدم توانستم فضای جدیدی را تجربه کنم که ارزشمند است. اینکه این همه سال در سایپا بودم یک حس بود اما اینکه تجربه جدید کسب کنم هم باعث شد فضای باشگاه‌های دیگر را ببینم و تفاوت‌ها را لمس کنم. حضور در مس رفسنجان فرصت خوبی برای من بود.

ZOOM
در نیم‌فصل اول ۱۰ مساوی داشتید که چندان خوب به نظر نمی‌رسید.
یک بخشی از تیم، کار دفاعی است که خیلی خوب انجام شد. البته ما از نظر ایجاد فرصت شرایط خیلی خوبی داشتیم و گل ایجاد کردیم. بخش بزرگی از مساوی‌های نیم‌فصل اول شاید به خاطر ناآمادگی منشا بود. منشا سال قبل‌تر خیلی خوب کار کرد و گل‌های خوبی زد اما فصل گذشته این‌طور نبود و نه تنها گل نمی‌زد بلکه حتی ۲ پنالتی خراب کرد که خوب نبود. این مسأله روی تیم تأثیر گذاشت و ضرر کردیم که باعث شد نیم‌فصل اول امتیازات مهم و زیادی از دست بدهیم.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی