باز هم پرونده شکایت مربی خارجی استقلال روی میز فیفا

این بار ساپینتو پای استقلال را به دادگاه جهانی می‌کشاند

مهدیه دریابیگی
خبر نگار

ساپینتو در ایران درست در فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت، دو شرایط کاملاً متفاوت را تجربه کرد. قبل از فینال جام حذفی تمام هم و غم مدیران و هواداران استقلال تمدید قرارداد او بود چون تصور می‌شد استقلال فاتح جام حذفی است اما با توجه به اتفاقاتی که در بازی جام حذفی افتاد (حاشیه و ناکامی در کسب جام) فردای بازی شرایط به شکلی شد که باشگاه استقلال عدم رغبت خود برای تمدید قرارداد با ساپینتو را علنی کرد و فرصت 48 ساعته داد تا این مربی جواب قاطع خود را به استقلال بدهد، از آن طرف ساپینتو هم در متنی که در صفحه شخصی خود گذاشت، ضمن خداحافظی و تشکر از هواداران اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند در کنار مدیریت استقلال کار کند، این مربی خیلی زود با تیمی از قبرس نیز قرارداد بست تا پرونده مربیگری او در استقلال بسته شود اما ماجرای ساپینتو با استقلال به همین‌جا ختم نشد و به نظر می‌رسد این بار استقلال با ساپینتو بر سر مبلغ قراردادش دچار چالش شود. ساپینتو که به گفته خودش هشت ماه در ایران حقوق نگرفت و فقط به عشق هواداران این تیم کار کرد به تازگی از باشگاه استقلال برای گرفتن حق و حقوق خود شکایت کرده است. البته سرمربی سابق استقلال در حالی مدعی است که هشت ماه از استقلال حقوق نگرفته که مسئولان باشگاه این ادعا را رد کرده و مدعی هستند طلب ساپینتو از استقلال 200 هزار دلار است.
 
ساپینتو در قبرس پول کمتری می‌گیرد
ساپینتو برای اینکه تکلیف خودش و استقلال را خیلی زود یکسره کند با تیمی از قبرس قرارداد بست و از این پس در این کشور قرار است مربیگری کند.
اینطور که رسانه‌های خارجی نوشته‌اند ساپینتو قرار است در قبرس با قرارداد 200 هزار یورویی یک فصل فوتبالی را سپری کند، این در حالی است که اگر این مربی در ایران می‌ماند از استقلال برای یک فصل فوتبالی چیزی نزدیک به  720 هزار یورو می‌گرفت. با وجود اینکه باشگاه استقلال پیشنهادی سه برابر باشگاه قبرسی داده بود اما ساپینتو که مدعی بود دیگر نمی‌شود با مدیران استقلال کار کرد تصمیم گرفت  در ایران نماند. البته چندین عامل در تصمیم او دخیل بود. نخست اینکه ساپینتو می‌دانست چون در دو جام ناکام بوده است مدیران استقلال قلباً راضی به ماندن او نیستند و دلیل دومی که رفتنش را قطعی کرد محرومیت سنگین کمیته انضباطی و اتفاقات فینال جام حذفی بود. به هر حال استقلال و ساپینتو به پایان راه رسیدند و هیچ‌کدام از طرفین رغبتی به ادامه همکاری نداشتند. این روزها مدیرعامل استقلال مدعی است که با دو مربی خارجی وارد مذاکره شده است اما بعید به نظر می‌رسد استقلال شرایط تأمین هزینه مربی تراز اول خارجی را داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی