صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سراسیمگی عجیب مدیریت ناکام استقلال در پروسه انتخاب سرمربی جدید

بازی تبلیغاتی کریمی با کلیدواژه ساپینتو

سینا حسینی
روزنامه نگار
شبی که حجت کریمی در تلویزیون ادعا کرد اولویت هیأت مدیره استقلال حفظ ریکاردو ساپینتو برای ادامه فعالیت در کادر فنی استقلال است برخی نزدیکان این مربی پرتغالی ادعا کردند فاصله میان این ادعا تا واقعیت بسیار زیاد است با وجود این کریمی در آن برنامه تلویزیونی مدعی شد که کلیه اعضای هیأت مدیره استقلال امیدوارند این مربی قراردادش را تمدید کند.
 کریمی برای اثبات ادعای خود عنوان کرد اولویت باشگاه استقلال بدون شک ریکاردو ساپینتو است تا فشار ناشی از درخواست هواداران برای تمدید قرارداد با این مربی به این ترتیب کاهش یابد، طبیعی بود هواداران استقلال با این وعده قدری به آینده دلگرم شوند اما حرکت غیر منتظره ساپینتو در اعلام خداحافظی و رونمایی از مشکلاتش با اعضای هیأت مدیره در مسیر تمدید قرارداد بازی تبلیغاتی مدیران استقلال را خیلی زود برملا کرد!
 با این حال مدیران استقلال بدون توجه به ادعاهای قبلی مطرح شده از سوی کریمی بازی جدیدی را کلید زدند تا با این فرمول مانع از تشدید فشار هواداران به مدیریت شوند به همین خاطر حجت کریمی خبر مذاکره با دو مربی خارجی برای هدایت استقلال را مطرح کرد اما سؤال اینجاست که اگر هیأت مدیره و کریمی به‌دنبال تمدید قرارداد با ریکاردو ساپینتو بودند چطور به این سرعت مبحث مذاکره با دو مربی خارجی مطرح شد؟!
 آیا باورپذیر است مدیریتی که در طول فصل گذشته پتانسیل تأمین منابع مالی برای پرداخت دستمزد و حقوق بازیکنان تحت قرارداد خود را نداشته در این زمان کوتاه به‌صورت خلق‌الساعه به سراغ گزینه‌های دیگر رفته است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرمربی بعدی را انتخاب کند؟  از طرفی، این افراد براساس کدام معیار و شاخصه فنی انتخاب شده‌اند؟ آیا کمیته فنی باشگاه استقلال درباره آنها نظر داده یا اینکه اعضای هیأت مدیره در یک دورهمی دوستانه به صرف شربت و شیرینی در گرمای طاقت‌فرسای خردادماه برای مذاکره با آنها به جمع‌بندی رسیده‌اند؟
سؤال مهم‌تر اینکه آیا سازمان خصوصی‌سازی و اعضای مجمع باشگاه استقلال چنین مجوزی به کریمی و اعضای هیأت مدیره اعطا کردند که آنها چنین اقدامی انجام دهند؟ اگر روز یکشنبه هفته آینده مجمع باشگاه استقلال رأی به برکناری دسته‌جمعی این افراد بدهد تکلیف چه می‌شود؟
 علت این حجم از سراسیمگی هیأت مدیره که به گفته قربان‌زاده همگی بابت سوء‌مدیریت خود در دوران مدیریت‌شان در باشگاه استقلال باید در دادگاه حضور پیدا کنند، چیست؟ اگر آنها تا این حد نگران سرنوشت استقلال بودند چرا در طول مدت حضورشان در ترکیب هیأت مدیره برابر تصمیمات اشتباه مدیرانی چون آجورلو و فتح‌الله‌زاده ایستادگی نکردند که استقلال این‌چنین گرفتار بحران نشود؟
 ابهامات فراوانی بابت عملکرد مدیران باشگاه استقلال نزد افکار عمومی به وجود آمده که هیچ پاسخ روشنی برای آنها وجود ندارد، از این‌رو لازم است دستگاه ورزش و نهادهای نظارتی در مقطع کنونی با حساسیت بیشتری اتفاقات این باشگاه را رصد کنند تا این باشگاه با یک تصمیم‌گیری غلط دوباره گرفتار پرونده‌ای شبیه به استراماچونی نشده و خسارتی گزاف متوجه این باشگاه نشود.

زمین انقلاب پرید
در دوره مدیریت آجورلو، تلاش‌های زیادی برای حفظ مجموعه انقلاب و توسعه و تجهیز آن صورت گرفت و هم در زمان فرهاد مجیدی و هم سرمربیگری ساپینتو، آبی‌ها در این مجموعه تمرینات خود را برگزار کردند.
 اما با برکناری مصطفی آجورلو، قرارداد آبی‌پوشان با این مجموعه نیز به پایان رسید و مدیریت بعدی نیز تلاشی برای حفظ این زمین تمرینی انجام نداد. شرکت توسعه نیز بنا داشت اگر استقلال قراردادش را تمدید نکند، با مزایده، این زمین تمرینی را به یک بهره‌بردار جدید واگذار کند.
در نهایت نیز شرکت توسعه، مجموعه انقلاب را به مزایده گذاشت و یک شرکت توانست در آن برنده شود تا باشگاه استقلال زمین تمرین انقلاب را از دست بدهد. حالا مشخص نیست آبی‌ها برای فصل بعد، چه مکانی را به‌عنوان زمین تمرین دوم خود انتخاب خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی