صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مینی کمپ را جدی نگیرید

شما 25 نفر بازیکن تیم ملی هستید

ایمان گودرزی
خبرنگار
بالاخره امیر قلعه‌نویی لیست نهایی و 25 نفره تیم ملی برای مسابقات کافا را اعلام کرد. لیست اولیه امیر که انتقادات زیادی را به همراه داشت چند روزی نقل رسانه‌های ورزشی شده بود و از هر طرف به سرمربی تیم ملی بابت دعوت شدن بازیکنان عجیب و غریب حمله می‌شد.
حضور بازیکنانی که اکثراً بدون قرارداد و تیم بودند این شائبه را به وجود آورده بود که مینی کمپ بیشتر به محلی برای بالا بردن قیمت بازیکنان و پر کردن جیب دلال‌ها تبدیل شده است. خط خوردن تمام بازیکنان مبهم لیست اولیه، شاید مهر تأییدی در نقد رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بود. امیر قلعه‌نویی سرمربی باهوشی است و به خوبی می‌داند که برای مینی کمپ باید چه کسی را دعوت کند و زمان برد در زمین چه کسی را. با الک شدن بازیکنان تیم ملی اما باز هم بد نیست به بررسی 25 بازیکن دعوت شده بپردازیم و ببینیم چه تغییراتی کرده است. در لیست ۲۵ نفره تیم ملی فوتبال ایران تفاوت زیادی نسبت به اردوی شاگردان قلعه‌نویی در نوروز ۱۴۰۲ دیده می‌شود و بازیکنانی مثل میلاد سرلک و شهریار مغانلو با وجود درخشش در لیگ، به این اردو دعوت نشدند و بازیکنانی مثل مهدی قایدی و شهاب زاهدی به لیست تیم ملی برگشته‌اند.
 
آقای گل مغضوب
یکی از ایرادات لیست اولیه قلعه‌نویی جای خالی آقای گل لیگ برتر بود. شایعاتی وجود داشت که شهریار به دلایل انضباطی در اردوی اولیه حضور ندارد اما در لیست نهایی حاضر خواهد بود اما آقای گل لیگ که در نوروز به تیم ملی دعوت شد و گلزنی نیز کرده بود در بین 25 بازیکن امیر جایی نداشت و باید با کفش طلای خود در خانه بازی‌های تیم ملی را دنبال کند.
 
خط قرمز روی شماره یک جام جهانی
سیدحسین حسینی که فصل گذشته با عملکرد بی‌نظیرش به تیم ملی و جام جهانی رسیده بود پس از آنکه نتوانست با استقلال از عنوان قهرمانی آبی‌پوشان دفاع کند حالا جایگاهش در تیم ملی را نیز از دست داده است. او پس از علیرضا بیرانوند گلر شماره دو تیم ملی به حساب می‌آمد و حالا با افتی که در نیم فصل دوم داشت جای خود را به پورحمیدی و نیازمند داده است.

مهندس پرسپولیس کجاست؟
یکی از بازیکنان با ثبات پرسپولیس در فصلی که گذشت بدون شک میلاد سرلک بود. بازیکن میانی قرمزپوشان که با این تیم سه‌گانه دلنشینی را کسب کرد بدون شک خودش را در لیست نهایی قلعه‌نویی تصور می‌کرد اما به نظر می‌رسد سعید مهری چشم ژنرال را بیشتر از قهرمان لیگ گرفته است.
 
بازیکنان قابل پیش‌بینی
مهدی قایدی یکی از بازیکنانی بود که با امید جام جهانی قطر فصل گذشته به ایران بازگشت. قایدی در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشت اما چشم کی‌روش را برای دریافت بلیت قطر نگرفت. مهدی بعد از جام جهانی کمی افت کرد اما باز در آخر فصل موتورش روشن شد و حتی تا یکقدمی آقای گلی در لیگ برتر رسید. باشوی بوشهری مزد تلاشش را از قلعه‌نویی دریافت کرد و در لیست 25 نفره تیم ملی قرار گرفت.

تیم ملی اولی‌ها
سعید مهری و علی علیزاده، دو تازه‌وارد لیست تیم ملی ایران هستند که این فرصت را دارند تا برای نخستین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کنند. هافبک استقلال با حضور ساپینتو روی نیمکت این تیم، توانست جان تازه‌ای به خط هافبک آبی‌ها ببخشد و این فرصت را پیدا کند تا برای تیم ملی فوتبال ایران نیز بازی کند. با وجود نتایج نامناسب گل‌گهر بعد از جدایی، امیر قلعه‌نویی از شاگرد خودش یعنی علی علیزاده برای حضور در تیم ملی دعوت کرد تا این بازیکن هم برای نخستین‌بار شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد.
 
مشخص بود خط می‌خورید!
پیش از اعلام شدن لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای مسابقات کافا، مینی کمپی در محل تمرین تیم‌های ملی برگزار شد و امیر قلعه‌نویی پس از ارزیابی بازیکنان دعوت شده از لیگ داخلی، روی نام ۱۲ بازیکن خط قرمز کشید.
محمدرضا اخباری، محمد نادری، احسان حسینی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، امیرمهدی جانملکی، مهدی تیکدری، غلامرضا ثابت ایمانی، مهران احمدی، محمدجواد محمدی، مهدی ممی‌زاده، محمد قنبری و محمدرضا آزادی بازیکنانی بودند که نتوانستند در مینی کمپ نظر امیر قلعه‌نویی را برای ماندن در اردوی تیم ملی جلب کنند .

25 مرد نهایی امیر
علیرضا بیرانوند- پیام نیازمند- حسین پورحمیدی- وحید امیری- احسان حاج‌صفی- مرتضی پورعلی‌گنجی- مجید حسینی- حسین کنعانی‌زادگان- صادق محرمی- رامین رضاییان- سعید عزت‌اللهی- روزبه چشمی -محمد کریمی- امید نورافکن- سعید مهری- مهدی ترابی- مهدی قایدی- امیرحسین حسین‌زاده- مهدی طارمی- علیرضا جهانبخش- محمد محبی- رضا اسدی- علیرضا علیزاده- شهاب زاهدی و سردار آزمون.

ZOOM

چالش کافا
مسابقات کافا که قرار است بزودی در کشور قرقیزستان برگزار شود، در گروه اول که در تاشکند برگزار می‌شود، تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان حضور دارند. در گروه دوم به میزبانی بیشکک تیم‌های قرقیزستان، ایران و افغانستان همگروه هستند.
طبق تقویم این رقابت‌ها ایران ۲۳ و ۲۶ خرداد به ترتیب به مصاف افغانستان و قرقیزستان می‌رود.
تیم‌های اول هر گروه راهی فینال می‌شوند و دیدار رده‌بندی هم بین تیم‌های دوم هر گروه برگزار خواهد شد. این دیدارها برای روز ۳۰ خرداد پیش‌بینی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی