صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کانته به‌دنبال رد پای بنزما

تا 2026 در الاتحاد

مرتضی طهوری
خبرنگار
کریم بنزما پس از جدایی رسمی از رئال مادرید قراردادی سه ساله با الاتحاد، قهرمان عربستان سعودی امضا کرد و گفته می‌شود انگولو کانته نیز آماده پیوستن به او است.
بنزما پس از 14 سال پر افتخار به‌عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شد.
طبق گزارش‌ها ارزش قرارداد بنزما با الاتحاد بیش از 100 میلیون یورو (86 میلیون پوند) در هر فصل است و کانته، هافبک چلسی نیز با امضای قراردادی دو ساله با شبه جزیره عربستان، مبلغ مشابهی را به جیب خواهد زد.
بنزما در لیگ برتر عربستان به کریستیانو رونالدو هم تیمی سابق خود در رئال مادرید خواهد پیوست، زمزمه‌هایی نیز در مورد پیوستن مسی به الهلال وجود دارد اما به نظر می‌رسد آرژانتینی در دو راهی بارسا – عربستان مانده است.
طبق شایعات ویلفرید زاها از کریستال پالاس نیز پیشنهاد پیوستن به رونالدو در النصر را دریافت کرده است.
بنزما پس از رسمی شدن انتقالش به الاتحاد در کنفرانس مطبوعاتی گفت:«لیگ خوبی است و بازیکنان خوب زیادی در آن حضور دارند. کریستیانو رونالدو در حال حاضر آنجاست، همین قضیه نشان می‌دهد عربستان در حال پیشرفت است. من اینجا هستم تا برنده شوم، مثل اروپا. خوش شانس بودم که در حرفه‌ام به چیزهای شگفت انگیزی دست یافتم و به هر آنچه در اسپانیا و اروپا می‌توانم رسیدم. اکنون احساس می‌کنم زمان مناسبی برای چالش و پروژه جدید است.»
الاتحاد ماه گذشته النصر رونالدو را با اختلاف پنج امتیاز پشت سر گذاشت و قهرمانی لیگ برتر عربستان شد.
بنزما که برنده توپ طلا است، در 14 سال حضورش در رئال مادرید، 25 جام به دست آورد، که همراه با مارسلو پرافتخار‌ترین بازیکنان تاریخ مادرید به حساب می‌آیند.
کارلو آنچلوتی سرمربی رئال گفت تصمیم بنزما برای جدایی یک «غافلگیری بزرگ» بود. ایتالیایی گفت:«بله، این یک غافلگیری و شگفتی بزرگ برای همه ما بود، اما او حق این را دارد که خودش برای آینده‌اش تصمیم بگیرد و ما به آن احترام می‌گذاریم. زمان کافی برای فکر کردن در مورد آنچه که باید انجام دهیم (جایگزینی بنزما) داریم و من می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که تیم فصل آینده بسیار رقابتی خواهد بود.»
پس از رسمی شدن انتقال بنزما رسانه‌های عربستانی با انتشار اخباری مدعی شدند کانته نیز به بنزما در الاتحاد خواهد پیوست.
این بازیکن 32 ساله این فصل به خاطر مصدومیت همسترینگی که در ماه اکتبر برای او پیش آمد، تنها 9 بار برای چلسی به میدان رفت.
از طرفی آینده زاها که قراردادش در ماه جاری با کریستال پالاس به پایان می‌رسد در ابهام است، به گزارش اسکای اسپورت، زاها از النصر و همچنین اتلتیکو مادرید و سه باشگاه دیگر لیگ قهرمانان اروپا پیشنهاد دریافت کرده است.


80 میلیون برای کین
رئال مادرید دو تا از درخشان‌ترین آینده‌های جهان را در بال‌های چپ و راست خود دارد. وینیسیوس جونیور و رودریگو گوئس دو برزیلی با استعداد سفید پوشان در ترکیب این تیم به حساب می‌آیند.
با این حال، این دو مهاجم مکملی در رأس خط حمله ندارند که بتوانند در فصل پیش رو به کمک آنها بیاید. از آنجایی که کریم بنزما و ماریانو دیاز دیگر در ترکیب نیستند، کهکشانی‌ها هیچ گزینه‌ای برای پر کردن جای خالی شماره 9 ندارند.
هری کین بسرعت به‌عنوان گزینه مورد علاقه رئال مادرید و کارلو آنچلوتی برای پر کردن این جای خالی عنوان شد. با این حال، گزارش‌ها در اوایل هفته ادعا می‌کردند که دنیل لوی، مدیر تاتنهام، مایل بود این مهاجم را در لندن نگه دارد و حتی قیمت 115 میلیون یورویی روی بازیکن خود گذاشته است.
طبق گزارش‌های منتشر شده از مارکا، لوس بلانکوس در حال آماده‌سازی پیشنهاد اولیه به ارزش 80 میلیون یورو برای مهاجم انگلیسی است. مبلغی که با قیمت درخواستی سفید پوشان لندنی فاصله چندانی ندارد.
انتظار می‌رود که در هفته آینده شاهد پیشرفت مذاکرات باشیم و می‌توان انتظار داشت فلورنتینو پرز راه‌های خلاقانه‌ای برای پر کردن این شکاف ارائه دهد.
  با وجود قیمت نسبتاً بالا اما رئالی‌ها به دو دلیل در این مسیر دست بالا را دارند، یک خود هری کین به این انتقال مشتاق است و چراغ سبز را به مادرید نشان داده است، در واقع رئال مادرید تنها تیمی است که هری کین حاضر است خارج از انگلیس در آن بازی کند. دلیل دوم تمایل لوی به فروش این بازیکن به تیم‌های خارج از لیگ برتر است، منطقی نیز به نظر می‌آید که اجازه ندهید رقبای مستقیم شما در لیگ از ویژگی‌های ماشین گلزنی خودتان علیه شما استفاده کنند.
 این بازیکن 29 ساله از سال 2013 مهاجم نوک تاتنهام بوده و سال به سال برای سرگرمی گلزنی می‌کند زیرا هیچ وقت گل‌های او باعث قهرمانی تاتنهام در هیچ رقابتی نشده
    است. او در فصل اخیر لیگ برتر در 38 بازی 30 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل داد و در 10 سال حضورش در تاتنهام تاکنون موفق به بالا بردن هیچ جامی نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی