صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ادامه گرند اسلم

نبرد غول‌ها قبل از فینال

 

جذابیت تورنمنت تنیس گرند اسلم فرانسه (رولان گاروس) به اوج خود رسیده و این رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی خود شاهد تقابل فوق ستاره‌های تنیس جهان در دو بخش مردان و زنان است.

یک رقابت جذاب
پس از مشخص شدن قرعه کشی مسابقات و معلوم شدن چگونگی رسیدن ستاره‌ها به بازی نهایی مسابقات در بخش مردان، طرفداران دنیای راکت منتظر برگزار شدن نیمه نهایی مردان بین کارلوس آلکاراس و نواک جوکوویچ دو ستاره دنیای تنیس بودند، مسابقه‌ای که برنده آن به فینال می‌رود و بازنده آن پاریس را ترک می‌کند و خودش را محیای حضور در رقابت‌های فصل چمن می‌کند.
طرفداران این دو تنیسور فارغ از نتیجه‌ای که این بازی دارد قطعاً از تماشای یک نبرد بزرگ لذت می‌برند زیرا با توجه به موج خداحافظی‌های متوالی که بین اسطوره‌های دنیای راکت به راه افتاده است به نظر می‌رسد این مسابقه یکی از معدود رقابت‌های با کیفیت و سطح بالا در سال‌های پیش روی تنیس باشد. این مسابقه روز جمعه هفته جاری به میزبانی زمین مرکزی مسابقات موسوم به فلیپ شاتریه برگزارمی‌شود. جدال صربیناتور و پسرک نوظهور اسپانیایی مسابقه‌ای است که باید در بازی نهایی رقابت‌های مردان برگزار می‌شد و
نه نیمه نهایی.
بازگشت ساشا به اوج
نیمه نهایی رولان گاروس 2022 برای تنیس آلمان همراه شد با مصدومیت الکساندر زورف قهرمانی رقابت‌های انفرادی تنیس المپیک توکیو 2020 و دوری چند ماهه او از میادین دنیای راکت. پس از بازگشت زورف از مصدومیت، این تنیس‌باز به هیچ عنوان عملکرد خوبی تا پیش از آغاز رقابت‌های آزاد فرانسه به نمایش نگذاشت که باعث تعجب و نگرانی هواداران او شده بود.
با آغاز رولان گاروس 2023 اما الکساندر زورف هم به روزهای اوجی که پیش از مصدومیت در آن قرار داشت، بازگشت. آنچه باعث شد رقابت‌های آزاد فرانسه برای زورف تبدیل به یک رقابت رؤیایی شود، نکته‌ای که حتی خوشبین‌ترین هوادار زورف هم انتظار رخ دادنش را نداشت. حالا اما مرد شماره یک تنیس آلمان در یک چهارم نهایی دومین گرند‌اسلم فصل حضور دارد و باید دید او می‌تواند با عبور از سد اوچوری ایتالیایی به جمع چهار تیم پایانی و پس از آن هم به بازی نهایی و جدال با برنده آلکاراس- جوکوویچ برسد یا اینکه ماجراجویی‌های تنیسور آلمانی در رقابت‌های فرانسه ادامه نخواهد داشت.

سابالنکا - اشویانتک
فینال احتمالی زنان
مطابق انتظار آریانا سابالنکا و ایگا اشویانتک دو ستاره این روزهای تنیس زنان جهان به مراحل پایانی دومین گرنداسلم فصل رسیده‌اند. سابالنکا با پیروزی بر اسویتولینا اوکراینی به جمع چهار زن برتر مسابقات رسید و ایگا هم باید برای صعود به این مرحله با کوکو گاف امریکایی مصاف کند. باتوجه به بازیکنانی که در این مرحله حضور دارند باید گفت احتمال تقابل ایگا اشویانتک و آریانا سابالنکا در بازی نهایی بخش زنان بسیار زیاد است. جدالی که اگر رخ بدهد باید گفت مهم‌ترین و جذاب‌ترین مسابقه تنیس زنان جهان در چند ماه گذشته است و در انتها باید دید کدام یک از این دو تنیسور مطرح موفق به شکست یکدیگر و رقم زدن پایان خوش فصل خاک می‌شوند. البته نباید از شگفتی‌سازی انس جابر تونسی غافل شد. جابر اگرچه در چند ماه اخیر عملکرد مطلوبی نداشته است اما در رولان گاروس به فرم همیشگی اش بازگشته و توانایی رقم زدن شگفتی‌های زیادی را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی