صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خداحافظی ساپینتو قبل از پایان مهلت 48 ساعته

تا آخر برای استقلال جنگیدم

حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه استقلال صبح سه‌شنبه اعلام کرده بود که ریکاردو ساپینتو 48 ساعت زمان دارد تا به درخواست این باشگاه برای تمدید قرارداد پاسخ دهد. این خبر حوالی ساعت 8 صبح سه‌شنبه منتشر شد و اگر 48 ساعت را لحاظ کنیم 8 صبح امروز زمان به پایان خواهد رسید اما پیش از آنکه این مهلت به پایان برسد و درحالی که باشگاه استقلال روز گذشته تأکید کرده بود که ساپینتو تا پایان وقت اداری امروز برای پاسخگویی فرصت دارد، این مربی با انتشار متنی خداحافظی رسمی خود از استقلال را با این جملات اعلام کرد: «خانواده عزیز استقلال، با استقلال خداحافظی می‌کنم، باشگاهی که به خانه دوم من تبدیل شد. سفر ما با جام تزیین شد که مهم‌ترین آن کسب سوپرجام ایران پس از 75 سال بود. فوتبال تماشایی و نفسگیر و خط حمله فراموش‌ناشدنی ما یک میراث به جا گذاشت. میراثی که با وقف کردن و سرسختی متولد شد و امیدوارم تا سالیان سال ادامه پیدا کند. با این حال، من با چالش‌هایی روبه‌رو شدم که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با بی‌احترامی حریفان روبه‌رو شدم. سرسختی و تلاشی که در 8 ماه داشتیم بدون اینکه جبرانی داشته باشد و تصمیمات سؤال برانگیز از داوران و کمیته انضباطی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برخلاف آنچه تصویر شده است. من پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه دریافت یا رد نکرده‌ام. پیوند اعتماد به هیأت مدیره کم شده، در نتیجه تصمیم گرفتن راه دیگری را جست‌و‌جو کنم. طبق وعده تا آخر برای تیم‌مان بدون خستگی مبارزه کردم. هرگز نمی‌خواستم گامی در جهت خداحافظی بردارم. لطفاً بدانید این تصمیم بازتابی از احساسات من نسبت به باشگاه یا حامیان وفادار آن نیست. گامی است که برای اصلاح یک اشتباه و تأمین عدالت برداشته می‌شود. از تک تک شما هواداران، بازیکنان و حامیان سپاسگزارم اما با کمال تأسف با توجه به شرایط فعلی مدیریت باشگاه ادامه دادن ممکن نیست. این خداحافظی نتیجه تعمق جدی و حوادث اخیر است. با آرزوی بهترین‌ها برای استقلال. باشد که در اوج ادامه دهد.»
 
چه کسی سرمربی می‌شود؟
با خداحافظی ساپینتو باید به دنبال یافتن پاسخ این سؤال برویم که سرمربی بعدی استقلال چه کسی خواهد بود؟ مهدی رحمتی با انتخاب نساجی از لیست مربیان استقلال خارج شده است. جواد نکونام نیز راضی به برقراری برخی تماس‌ها با افرادی نیست که ظاهراً در پس پرده به دنبال اعمال نظر خود در این باشگاه هستند. حضور او را هم باید منتفی دانست. گفته می‌شود ساکت الهامی نیز با شرایط مشابه جواد نکونام مواجه شده و او را هم باید از ردیف مربیانی که می‌توانند به استقلال بیایند خارج کرد. در این میان شنیده می‌شود که آقای x که این روزها نامش اطراف باشگاه استقلال بسیار شنیده می‌شود و صحبت از رخصت گرفتن از او به میان آمده، بی‌میل نیست یک مربی استقلالی که این روزها از باشگاه سابقش جدا شده را به استقلال نزدیک کند. اگر این خبرها صحت داشته باشد استقلال یک بازگشت به عقب جدی را تجربه خواهد کرد.
شانس مربی خارجی بالا است
اما در این میان باید به موضوع انتخاب سرمربی خارجی نیز همچنان توجه ویژه‌ای داشت. اینکه گفته می‌شود افرادی در پس پرده در حال اعمال نظر هستند، قابل بحث است اما در عین حال موضوع جذب سرمربی اسپانیایی در استقلال داغ شده و حتی گفته می‌شود حجت کریمی با یک مربی اسپانیایی توافقاتی داشته تا اگر در نهایت همه این گزینه‌ها از جمله ساپینتو منتفی شد، با مربی اسپانیایی قرارداد نهایی را امضا کند. به طور قطع باشگاه استقلال نمی‌تواند بیش از این تأمل کند و باید به سرعت نام سرمربی خود را معرفی کند تا این باشگاه به طور جدی وارد فاز عملیاتی انتخاب بازیکنان شود و در مسیری قرار نگیرد که بدون داشتن سرمربی سراغ بازیکن جدید برود و وارونه‌کاری کند.

جستجو
آرشیو تاریخی