جام‌های واگذار شده اعتبار بر باد رفته

وصال روحانی
روزنامه نگار
 اعمال محرومیت چهار ماهه ریکاردو ساپینتو سرمربی بیش از حد دعوایی و غیر‌عادی استقلال جدیدترین مورد در میان پرونده‌های بی‌شمار انضباطی این مربی طی یک سال حضور وی در جامعه فوتبال ما به شمار می‌آید ولی اگر او در کشورمان ماندنی شود، قطعاً آخرین هم نخواهد بود.
حتی خود استقلالی‌ها که تا همین اواخر از وی و حرکات تند و غیر‌عقلایی وی حمایت می‌کردند و سعی در توجیه پرخاشگری‌های پایان‌ناپذیر وی داشتند، حالا تغییر رویه داده‌اند و شاید اکثر مدیران استقلال به این باور رسیده باشند که ادامه همکاری با این مربی 51 ساله پرتغالی فایده‌ای ندارد و بهتر است که قرارداد او را تمدید نکنند. البته این کار به مدیران جدید استقلال که قرار است جانشین حجت کریمی سرپرست ناموفق این باشگاه و همکارانش شوند، واگذار خواهد گشت و هواداران تیم هم که گمان داشتند ساپینتو توان قهرمان کردن استقلال را دارد و در نتیجه تندروی‌های اخلاقی او را تحمل می‌کردند، پس از دیدن ناکامی‌های تیم محبوب‌شان در مراحل نهایی لیگ برتر و جام حذفی تغییر رویه داده و دیگر نام او را با همان شور سابق فریاد نمی‌کنند و مقابل پروسه جذب یک مربی تازه که بر‌خلاف ساپینتو آدم معقولی باشد، مقاومت نمی‌کنند.
هرگاه از ساپینتو و مدیران حامی او در استقلال طی فصل گذشته سؤال می‌شد چرا این‌قدر دست به حرکات غیر‌اخلاقی و بیان کلمات تند می‌زند و یقه‌گیری و دعوای فیزیکی با این و آن می‌کند، این توجیه نامربوط را ارائه می‌دادند که او ذاتاً یک آدم «هیجانی» است حال آنکه هیجانی بودن یک چیز است و توهین به تیم رقیب و داوران و مدیران مسابقات و حتی تماشاگران چیزی به کلی متفاوت. حالا حاصل تلخ آن تندروی‌ها و حمایت غیر‌عقلایی سران استقلال از آن رفتارهای بیمارگونه بطور تمام‌قد پیش‌روی آبی‌ها است؛ جام‌هایی که واگذار شده و اعتباری که بر باد رفته است و البته خودکرده را تدبیر نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی