صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پایان داستان عاشقانه کریم و مادرید

«من واقعاً می‌خواستم اینجا بازنشسته شوم»

سمیه مهدی پور
خبرنگار
اوایل هفته بود که رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای غافلگیر کننده تأیید کرد که دوران پر افتخار کریم بنزما در رئال مادرید به پایان رسیده است. باشگاه در بیانیه رسمی نوشت:«رئال مادرید و کاپیتان ما، کریم بنزما توافق کردند که به دوران درخشان و فراموش نشدنی خود به‌عنوان بازیکن تیم پایان بدهد. رئال مادرید تمام محبت و قدردانی خود را به یکی از اسطوره‌های بزرگ باشگاه ابراز می‌کند.»
به همین مناسبت قرار شد که کریم بنزما طی مراسمی از باشگاه و هواداران خداحافظی کند. مراسم با مرور بهترین خاطرات کریم در رئال مادرید آغاز شد و دیدن صحنه‌های به یادماندنی فرانسوی روی صحنه باعث شد که هیچ چشم خشکی در اتاق وجود نداشته باشد. آنچلوتی، کورتوا، ناچو، مودریچ و واسکز افرادی بودند که هم تیمی خود را در این مراسم همراهی کردند.
بعد از پایان مرور خاطرات، فلورنتینو پرز برای سخنرانی پشت میکروفن رفت تا از 14 سال حضور بنزما در باشگاه تقدیر کند. بدون شک روز سختی برای مدیر باشگاه بود، زیرا کریم تنها کسی بود که فلورنتینو پرز برای به خدمت گرفتن او شخصاً به فرانسه سفر کرد تا والدین او را راضی به این انتقال کند. فلورنتینو صحبت‌های خود را به این شکل شروع کرد:«روز سختی برای من است زیرا در حال جدایی از 14 سال خاطره و حس خوب هستیم. یکشنبه گذشته با غم و اندوه شدیدی روبه‌رو شدم و آن را در تمام مادریدیستا و هواداران فوتبال که تحت تأثیر جادوی بازیکنی مانند کریم قرار گرفته‌اند نیز می‌بینم. کریم عزیز، تو یکی از بهترین‌های تمام دوران شدی. ما شاهد انجام کارهای شگفت انگیزت با پیراهن ما و در سراسر جهان بوده‌ایم و این چیزی نیست که هواداران مادرید آن را فراموش کنند. همه به تو افتخار می‌کنیم. وقتی به اینجا آمدی بسیار جوان بودی و حالا به نماد و یکی از اسطوره‌های بزرگ ما تبدیل شده‌ای. بازیکن متفاوتی بودی و هستی. بعضی‌ها خیلی طول کشید تا تو را درک کنند، تو همیشه از ارزش‌های رئال مادرید دفاع کردی. از هر نظر نمونه بودی، امروز رئال مادرید را با حمایت و محبت همه ترک خواهی کرد. کریم عزیز شما بخشی از تاریخ رئال مادرید و اسطوره بزرگ این باشگاه هستی. به همه چیز دست یافته‌ای و هیچکس بیشتر از تو در تاریخ رئال مادرید جام نگرفته است. شما در حالی به کار خود در رئال مادرید پایان می‌دهی که برنده توپ طلا شده‌ای. دوستان عزیز، امروز یکی از باورنکردنی‌ترین بازیکنان تاریخ، ما را ترک می‌کند. کریم تو در باشگاه از لحاظ رفتار و شخصیت الگوی همه بودی. تو حق‌داری که در مورد آینده‌ات خودت تصمیم بگیری، آینده‌ای که فقط متعلق به تو است و ما باید به آن احترام بگذاریم. برای این داستان عاشقانه فوتبالی که با هم زندگی کردیم و جاودانه خواهد ماند از تو سپاسگزاریم.»
بعد از پایان صحبت‌های فلورنتینو پرز، کریم بنزما روی صحنه آمد، بازیکن فرانسوی در جو بسیار احساسی تمام تلاشش را کرد که اشک به صورتش نیاید، او همچنین زمانی که لحظات به یاد ماندنی‌اش روی پرده نمایش افتاد سعی کرد که بر خودش مسلط باشد و مثل اطرافیانش گرفتار حال احساسی و گریه کردن نشود.
بنزما در جریان کنفرانس خود گفت: «واقعاً دردناک است... اصلاً آسان نیست، من واقعاً می‌خواستم در اینجا بازنشسته شوم اما گاهی اوقات مسیرها تغییر می‌کند. همیشه بازی‌های مادرید را تماشا خواهم کرد و همیشه از رئال مادرید، بهترین باشگاه جهان حمایت خواهم کرد.»
مرد فرانسوی سخنان خداحافظی خود را با این جمله به پایان رساند: «همانطور که روز اول گفتم، 1، 2، 3... زنده باد مادرید!»
آنچلوتی، در مورد جدایی بنزما گفت: «غافلگیرکننده بود، او به پیشنهادی که داشت فکر کرد و در نهایت تصمیمش را گرفت. حالا با این تصمیم باشگاه به حرکت خواهد افتاد، ما زمان داریم که برای برنامه‌های آینده خود بهترین تصمیم را بگیریم و جای خالی او را در تیم پر کنیم.»
پیشنهادی که باعث شد رویای بازنشستگی کریم بنزما در مادرید به پایان برسد، پول کلان خاورمیانه بود. طبق شایعات گفته می‌شود که بنزما با قراردادی 2 ساله و دستمزدی سالانه 200 میلیون یورو به الاتحاد خواهد رفت و بعد از اتمام قراردادش به‌عنوان سفیر عربستان سعودی برای جام جهانی 2030 ایفای نقش خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی