صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

فهرست ایتالیا برای نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها
روبرتو مانچینی فهرست بازیکنان تیم ملی ایتالیا برای حضور در نیمه نهایی لیگ ملت‌ها را اعلام کرد که در این فهرست پنج بازیکن از اینتر حضور دارند. مانچینی ابتدا یک فهرست 26 نفره را اعلام کرده بود و این بازیکنان چند جلسه تمرین را برگزار کرده بودند اما در فهرست جدید او نام متئو پسینا، دومنیکو براردی، فدریکو باشیروتو، الساندرو بونجورنو، الساندرو فلورنزی، فدریکو گاتی، مانوئل لوکاتلی و ماتیا زاکانی دیده نمی‌شود.
ستاره‌های اینتر شامل فرانچسکو آچربی، الساندرو باستونی، متئو دارمیان و نیکولو بارلا یکشنبه یا دوشنبه آینده و پس از بازی در فینال لیگ قهرمانان برابر منچسترسیتی، به اردوی تیم اضافه خواهند شد.
متئو رِتِگی بعد از زدن دو گل در دو بازی اولش برای تیم ملی برابر انگلیس و مالت، بار دیگر در فهرست اعلام شده حضور دارد. بازیکنان ایتالیا چهارشنبه آینده به هلند سفر می‌کنند و پنجشنبه در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها با اسپانیا روبه‌رو خواهند شد.
روبرتو مانچینی، مربی ایتالیا، این بازیکنان را به اردو دعوت کرده است:
دروازه‌بان‌ها: جان‌لوییجی دوناروما (پی‌اس‌جی)، الکس مرت (ناپولی)، گولی‌یلمو ویکاریو (امپولی)/مدافعان: فرانچسکو آچربی (اینتر)، الساندرو باستونی (اینتر)، لئوناردو بونوچی (یووه)، متئو دارمیان (اینتر)، جووانی دی‌لورنزو (ناپولی)، فدریکو دیمارکو (اینتر)، لئوناردو اسپینازولا (رم)، رافائل تولوی (آتالانتا)/هافبک‌ها: نیکولو بارلا (اینتر)، بریان کریستانته (رم)، داویده فراتسی (ساسولو)، جورجینیو (آرسنال)، لورنزو پلگرینی (رم)، مارکو وراتی (پاری‌سن‌ژرمن)، نیکولو زانیولو (گالاتاسرای)/مهاجمان: فدریکو کیزا (یووه)، ویلفرید گنونتو (لیدز)، چیرو ایموبیله (لاتزیو)، جاکومو راسپادوری (ناپولی)، متئو رتگی (تیگره)


مورینیو باعث تحریک هواداران رم شد
رفتارهای ژوزه مورینیو سرمربی رم پس از پایان بازی فینال لیگ اروپا برابر سویا که با شکست تیم او همراه بود باعث شد که انتقادهای بسیاری از او مطرح شود. این مربی پرتغالی پس از بازی به پارکینگ رفت تا شخصاً به آنتونی تیلور، داور این بازی، اعتراض کند و انتظار می‌رود که جریمه قابل توجهی هم از سوی یوفا برای او در نظر گرفته شود. سرمربی رم و کاسانو در چند ماه اخیر مدام در حال مطرح کردن اظهاراتی علیه یکدیگر بودند و حالا بار دیگر این ملی‌پوش سابق فوتبال ایتالیا از رفتارهای مورینیو به‌شدت انتقاد کرده است.
او در گفت‌و‌گو با Bobo TV در این باره اظهار داشت: «در تمامی اتفاقاتی که پس از پایان بازی سویا و رم اتفاق افتاد فقط باید یک نفر را مقصر دانست که کسی نیست جز ژوزه مورینیو. او باید از خودش خجالت بکشد چون نتوانست شکست را بپذیرد. وقتی هواداران رفتار او را می‌بینند، حس می‌کنند آنها هم قدرت انجام اقدامی مشابه را دارند. آنها به فرودگاه می‌روند تا ببینند شرایط چطور پیش خواهد رفت و آیا می‌توانند به داور توهین کنند یا خیر. از آن جایی که مورینیو به تعطیلات رفته، امیدوارم دیگر هرگز به ایتالیا برنگردد. این واقعاً مشمئزکننده است. او در طول این دو سال در رم فقط دعوا کرده است. او وجهه رم را خراب کرده است. امیدوارم به پرتغال برود و دیگر برنگردد.»

جستجو
آرشیو تاریخی