صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

ادامه سردرگمی با غیبت وزیر و اعضای هیأت مدیره

استقلال بدون مدیرعامل پیش می‌رود!

 رئیس سازمان خصوصی‌سازی بلافاصله پس از اتمام جلسه مجمع فوق‌العاده باشگاه استقلال با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مدعی شد که دوباره پروسه معرفی اعضای هیأت مدیره جدید باشگاه استقلال به خواست وزارت ورزش و جوانان به تعویق افتاد تا به این ترتیب فشار هواداران باشگاه استقلال را متوجه مسئولان وزارت ورزش و جوانان کند در حالی که به علت اصلی عدم معرفی اعضای جدید هیچ اشاره‌ای نکرد!
اما جالب است بدانید که از سه روز قبل از برگزاری این نشست کاملاً مشخص بود اعضای کلیدی و تصمیم گیرنده مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نشست صبح روز شانزدهم شرکت نخواهد کرد، چون وزارت ورزش و جوانان اعتقاد داشت باید بررسی بیشتری در خصوص رزومه افراد تازه وارد برای حضور در ترکیب هیأت مدیره دو باشگاه انجام شود و نباید به‌صورت احساسی در این خصوص عمل شود.
 رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید داشت بایستی مجمع بلافاصله پس از اتمام رقابت‌های حذفی برگزار و اعضا معرفی شوند، به همین دلیل با تعویق جلسه مجمع موافقت نکرد به همین خاطر مسئولان دستگاه ورزش با استفاده از یکی از بند‌های قانونی درخواست تنفس را مطرح کردند تا پروسه تصمیم‌گیری در این باره به هفته آینده موکول شود، حالا باید دید آیا در این مدت مدیران وزارت ورزش و جوانان می‌توانند اعضای کلیدی مجمع را متقاعد کنند که بررسی بیشتری برای انتخاب نفرات جدید صورت گیرد یا اینکه نفرات پیشنهاد شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی بدون مشکل انتخاب خواهند شد.
نکته بحث برانگیز در این میان این است که قربان‌زاده هیچ اشاره‌ای به گزینه‌های مدنظر سازمان تحت مدیریتش برای ورود به ترکیب هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس نمی‌کند، اما کارشناسان و منتقدان اصرار دارند طرفین برای اطلاع کامل هواداران و افکارعمومی گزینه‌های مدنظر خود را برای عضویت در هیأت مدیره هر دو باشگاه معرفی کنند تا کارنامه مدیریتی و ورزشی آنها از سوی رسانه‌ها بررسی شود تا این حقیقت فاش شود آیا آنها قادر به اداره این دو مجموعه بزرگ و پرمخاطب هستند یا صرفاً بواسطه علاقه‌مندی رئیس سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان گزینه مطرح شده‌اند.
از طرفی، این نقد جدی به رئیس سازمان خصوصی‌سازی وارد است که آیا ساز و کار اطلاع‌رسانی در خصوص سرنوشت مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید از طریق مراجع رسمی صورت گیرد یا صفحه شخصی وی در یک پلتفرم خارجی؟! اصرار بیش از اندازه قربان‌زاده در این خصوص و رفتار‌های بعضاً غیر حرفه‌ای وی در نحوه اطلاع‌رسانی شاید از نگاه برخی هواداران کم سن و سال دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس مطلوب باشد، اما با اصول حرفه‌ای و مدیریتی فاصله بسیار زیادی دارد و می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای این دو باشگاه داشته باشد.
به هرحال آنچه روز گذشته رخ داد این بود که باشگاه استقلال بار دیگر مدیران خود را نشناخت تا پروسه انتخاب افرادی که قرار است در نقش تصمیم گیرنده برای این باشگاه فعالیت کنند، به درازا بکشد. حتی قربان‌زاده در صحبت‌های متعددی که روز گذشته داشت به احتمال حضور افرادی همچون طباطبایی، همدانی و حتی علی خطیر در هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز اشاره داشته و مطرح شدن نام این افراد را تأیید کرده است اما با وجود طرح نام این افراد بازهم انتخابی انجام نشده است واین طور که پیدا است حجت کریمی پروسه انتخاب سرمربی جدید را دنبال خواهد کرد و همچنان تصمیم گیرنده اصلی در باشگاه استقلال خواهد بود. اینکه حجت کریمی که خود در به وجود آمدن مشکلات مالی مدیران سابق استقلال سهیم بوده و درهیات مدیره دوران مدیریت آجورلو و فتح الله‌زاده حضور داشته چه طور می‌خواهد موانع موجود را برطرف کند، مشخص نیست اما ادامه این روند باشگاه استقلال را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت.

جستجو
آرشیو تاریخی