صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

نورافکن کلیدی و تأثیرگذار
بازیکنی با ویژگی بازی در چند پست که در لیگ بیست و دوم هم مثل فصل قبل بسیار تأثیرگذار ظاهر شد. او تنها بازیکنی بود که در 29 بازی برای سپاهان به میدان رفت. امید نورافکن بیشتر در پست هافک دفاعی به کار گرفته شد تا میلاد زکی‌پور دفاع چپ را به خود اختصاص دهد. او 2204 دقیقه در زمین حضور داشت که 7 گل زد و 3پاس گل داد. نورافکن تنها اخراجی سپاهان بود که در دقیقه 48 بازی هفته هجدهم با گل‌گهر توسط سعاد وفاپیشه داور بازی کارت قرمز دریافت کرد.

 
نیازمند با 14 کلین شیت
پیام نیازمند از هفته سوم به ترکیب سپاهان اضافه شد. او در 27 بازی به میدان رفت و 2402 در زمین حضور داشت که از همین بابت بعد از رامین رضاییان نفر دوم است. نیازمند 15 گل هم دریافت کرد که به طور میانگین هر 160 دقیقه یک توپ از خط دروازه‌اش عبور کرده است. او در 14 بازی هم کلین‌شیت داشت که از این بابت هم جزو بازیکنان تأثیرگذار تیمش بوده است. سپاهان در اواسط نیم‌فصل اول تصمیم گرفت برای تقویت دروازه خود، پیام نیازمند را با قراردادی قرضی از پورتیموننسه پرتغال جذب کند. اما حالا قرارداد قرضی نیازمند به پایان رسیده و باشگاه پورتیموننسه نیز شرایط سختی را برای تمدید آن پیش روی سپاهان گذاشته. گفته می‌شود پورتیموننسه برای صدور رضایتنامه قطعی نیازمند دو میلیون یورو می‌خواهد و این یعنی احتمال جدایی او از سپاهان.

 
خارجی‌های ضعیف
از 25 بازیکنی که در لیگ بیست‌ودوم برای سپاهان به میدان رفتند 5 نفرشان خارجی بودند که غیر از نیلسون باربوسا بقیه خیلی به کار نیامدند. در فاصله یک روز مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، یک بازیکن دیگر از جمع طلایی‌پوشان جدا شد. رناتو داسیلویرا، مدافع برزیلی و عضو ثابت زوج تدافعی سپاهان، پس از توافق با مدیران این باشگاه از این تیم جدا شد. داسیلویرا که به عنوان نخستین خرید خارجی مورایس برای سپاهان شناخته می‌شد، در حالی این باشگاه را ترک کرد که پیش از جام جهانی مهره فیکس و بدون تغییر سرمربی پرتغالی بود اما بعد از تعطیلات و رسیدن نیلسون جونیور به مرز آمادگی، ترجیح کادر فنی بر این شد تا این بازیکن با سپاهان خداحافظی کرده و ادامه فوتبالش را در تیم دیگری دنبال کند. این مدافع ۳۱ ساله در مجموع این فصل ۱۲ بار برای طلایی‌پوشان به میدان رفت و تا پایان این هفته، بیشترین دقایق بازی به عنوان بازیکنی جز دروازه‌بان را در لیگ به ثبت رسانده است‌. الویس کامسوبا هم آخرین ‌بار در چهارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر مقابل هوادار تهران در ورزشگاه نقش‌جهان برای سپاهان به ‌میدان رفت و دیگر در ترکیب این تیم قرار نگرفت تا در نهایت پس از انجام جمعاً ۱۵ بازی در لیگ بدون به‌ ثمر رساندن گل سپاهان را ترک کند. مانوئل فرناندز هم در 14 بازی، 715 دقیقه در زمین حضور داشت که یک گل هم زد. ایگور کاتاتائو هم در نیم‌فصل دوم به این تیم اضافه شد و در 11 بازی فرصت حضور در میدان را به دست آورد که یک گل زد و دو پاس گل هم داد. در مجموع خارجی‌های سپاهان برخلاف سال‌هایی که خارجی‌های خوبی را جذب می‌کردند، خیلی به کار این تیم نیامدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی