صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کریم بیشتر از یک بازیکن بود

وداع تلخ در سانتیاگو برنابئو

ایمان گودرزی
خبرنگار
4 ژوئن 2023، بدون شک روز فراموش نشدنی در تاریخ فوتبال اسپانیا خواهد بود. در این روز، دو بازیکن منحصر به فرد آخرین بازی خود در لیگ را انجام دادند: کریم بنزما و خواکین سانچز، دو افسانه‌ای که هر کدام سبک خاص خود را داشتند.
کریم بنزما تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی باشگاه برای آخرین بار برای سفیدپوشان به میدان رفت و آخرین بازی خود را با گلزنی به پایان رساند.
پس از 14 سال پر افتخار، رئال اعلام کرد که این مهاجم با عربستان سعودی به توافق رسیده است و برای آخرین بار برای مادرید به میدان خواهد رفت و در نهایت با تساوی 1-1 مقابل بیلبائو به دوران با شکوهش پایان داد.
پس از اینکه تیبو کورتوا در اوایل نیمه اول پنالتی میکل وسگا را مهار کرد، بیلبائو در دقیقه 49 توسط اویهان سانست پیش افتاد، در دقیقه 72 داور پس از برخورد آرنج یوری برچیچه به صورت ادر میلیتائو نقطه پنالتی را نشان داد، بنزما کار را با یک ضربه آرام به تساوی کشاند و با تشویق بی‌امان هواداران حاضر در استادیوم همراه شد.
این بازیکن 35 ساله فرانسوی این فصل به دلیل مصدومیت‌های زیادی که پشت سر گذاشت نتوانست درخشش فصل قبل را تکرار کند و جام جهانی را به خاطر عدم آمادگی جسمانی از دست داد. با تمام این اتفاقات به نظر می‌رسید که او یک سال دیگر در باشگاه اسپانیایی بماند، اما اینطور نشد.
طبق گزارش‌ها، پیشنهادی به ارزش بیش از 200 میلیون یورو در سال از عربستان سعودی، او را مجبور به تجدیدنظر در مورد آینده خود کرد.
فرانسوی در دوران حضور خود در رئال مادرید 25 جام را به دست آورد و او را به همراه مارسلو مشترکاً به پر افتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل کرد.
رئال مادرید صبح روز یکشنبه با انتشار بیانیه رسمی در مورد جدایی این بازیکن نوشت: «دوران حرفه‌ای کریم بنزما در رئال مادرید نمونه‌ای از رفتار حرفه‌ای و نشان دهنده ارزش‌های باشگاه ما بود. کریم بنزما حق تصمیم‌گیری درباره آینده خود را دارد. بدون شک مادریدیستا و تمام هواداران در سراسر جهان از فوتبال جادویی و منحصربه‌فرد او لذت برده‌اند و او را به یکی از اسطوره‌های بزرگ باشگاه ما و یکی از اسطوره‌های بزرگ فوتبال جهان تبدیل کرده است.»
کارلو آنچلوتی نیز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با بیلبائو در مورد جدایی کریم گفت: «این اتفاق برای همه غافلگیرکننده بود، اما باید او را درک کنید. این تصمیم لحظه آخری بود. دیروز به طور معمول تمرین کرد و امروز این تصمیم را گرفت. ما او را درک می‌کنیم. امروز صبح با او صحبت کردم و او گفت که می‌خواهد برود و درکش کردم. او در این چهار سال با من و همچنین در باشگاه خیلی خوب کار کرده است. بابت همه چیز از او تشکر می‌کنم. من او را با علم به اینکه مربی یکی از بهترین بازیکنان و یکی از بهترین مهاجمان جهان بوده‌ام، بدرقه می‌کنم. او فردی بسیار مهربان، متواضع و جدی است. ما نمی‌توانیم از خداحافظی او خوشحال باشیم اما باید به تصمیم او احترام بگذاریم. او حق انتخاب دارد و همه ما از او برای کارهایی که در این باشگاه انجام داده تشکر می‌کنیم. او افسانه بود، چیزی فراموش نشدنی و برای همیشه در خاطره این باشگاه خواهد ماند.»
بنزما سال 2009 از لیون به جمع کهکشانی‌ها اضافه شد و پس از رفتن رونالدو به یوونتوس در سال 2018، به رهبر خط حمله این تیم تبدیل شد. بنزما بیش از 350 گل برای رئال به ثمر رساند و بهترین فصل خود را در فصل 2022-2021 داشت. زمانی که او 44 بار در تمام مسابقات گلزنی کرد تا تیم را به رکورد چهاردهمین عنوان قهرمانی اروپا و همچنین تاج لالیگا برساند. بنزما روز سه‌شنبه کنفرانس خبری خداحافظی برگزار خواهد کرد.
شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی گزارش داد که الاتحاد عربستان با کریم بنزما مهاجم فرانسوی برای امضای قراردادی دو ساله به توافق رسیده است. بنزما قرار است به عنوان بازیکن آزاد به الاتحاد بپیوندد، الاخباریه گفت که رئیس و نایب رئیس الاتحاد در مادرید هستند تا با بنزما قرارداد را امضا کنند.
یکی دیگر از مهاجمانی که در این تابستان رئال‌مادرید را ترک می‌کند، مارکو آسنسیو است. این ملی‌پوش اسپانیایی برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن، قهرمان لیگ 1، به توافق رسیده است. بازیکن 27 ساله، 9 سال در مادرید حضور داشت اما به عنوان بازیکن آزاد این تیم را ترک خواهد کرد. گفته می‌شود او بعد از رد پیشنهاد استون‌ویلا با قراردادی چهار ساله به پایتخت فرانسه خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی