صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

یک جام دیگر و یک گام دیگر به سوی سه‌گانه تاریخی

منچسترسیتی، رؤیا به رؤیا پیش می‌رود

فرخ حسابی
روزنامه نگار
ایلکای گوندوغان دو ضربه والی جادویی را در فینال جام حذفی انگلیس تبدیل به گل کرد تا منچسترسیتی مقابل همشهری خود، منچستریونایتد، به پیروزی برسد و دوگانه قهرمانی فوتبال این کشور را کسب کند. حالا سیتیزن‌ها فقط یک گام با کسب سه گانه رؤیایی قهرمانی و فتح لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارند، اتفاقی که روز شنبه می‌تواند برای شاگردان پپ گواردیولا رخ دهد.
هافبک آلمانی منچسترسیتی سریع‌ترین گل تاریخ در فینال جام حذفی انگلیس را بعد از فقط 13 ثانیه و با یک ضربه فوق‌العاده در ومبلی به ثمر رساند. برونو فرناندس اما منچستریونایتد را با گلزنی از روی نقطه پنالتی به بازی برگرداند اما گوندوغان دوباره و این بار بعد از ضربه ایستگاهی کوین دبروینه توپ را به گل تبدیل و داوید دخئا را مغلوب کرد.
دخئا فصل ناامیدکننده خود را با عملکرد ضعیفش در این بازی تکمیل کرد تا یکی از ناکامان این فصل یونایتد باشد.
 
گوندوغان در کتاب تاریخ
اگر این آخرین بازی گوندوغان برای سیتی در انگلیس به حساب آید، او بهترین و به‌یادماندنی‌ترین پایان را برای خود رقم زده است. او نام خود را در کتاب تاریخ 151 ساله جام حذفی انگلیس به‌عنوان زننده سریع‌ترین گل فینال این رقابت‌ها ثبت کرد. داوید دخئا بدون حرکت ایستاد و فقط مسیر توپ را تا چسبیدن به تور دروازه نگاه کرد. قرارداد گوندوغان روز 30 ژوئن به پایان می‌رسد و در حالی که گواردیولا تمایل دارد او را حفظ کند این هافبک خلاق فکر می‌کند خدمات خود را به اندازه کافی به سیتی ارائه کرده و به‌دنبال چالشی جدید در تیمی دیگر است.
 
دخئا، همچنان ناامید‌کننده
این دروازه‌بان اسپانیایی باز هم عملکرد ضعیفی داشت و باید این فصل را به طور کامل فراموش کند. کار با توپ او هنوز در سطح استانداردهای فوتبال روز دنیا نیست و در این بازی هم چندین بار توپ را لو داد. به نظر می‌رسد فقط تخصص او در مهار شوت‌های سنگین است که باعث شده او همچنان درون دروازه منچستریونایتد دوام داشته باشد. اما حتی با این تخصص هم او مقابل شوت‌هایی که باید مهار کند تسلیم می‌شودو گل‌های عجیبی می‌خورد. دخئا روی شوت اول گوندوغان غافلگیر شد اما بابت گل دوم می‌توانست واکنش به مراتب بهتری داشته باشد. یک نمایش بد دیگر از او در کنار اشتباهاتی که در بازی‌های مقابل برنتفورد، سویا، اورتون و وستهم در طول فصل داشت. این بازی بار دیگر ثابت کرد که منچستریونایتد به یک دروازه‌بان جوان و درجه یک برای رقابت با دخئا نیاز دارد.
 
یک گام تا رؤیا
تیم گواردیولا حالا فقط یک گام برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تیم‌های باشگاهی تاریخ فاصله دارد. درست است که لیگ قهرمانان اروپا جامی است که برای باشگاه و سرمربی آن بیشترین اهمیت را دارد اما برنده شدن در جام حذفی از نظر ذهنی یک مانع بزرگ سد راه آنها در راه رسیدن به موفقیت در فینال هفته آینده مقابل اینتر بود و آبی‌ها توانستند این مانع روانی را از پیش روی خود بردارند. باختن به تیم همشهری در این بازی می‌توانست زخمی بزرگ را در روح و روان منچسرسیتی و هوادارانش ایجاد کند. با وجودی که شروعی رؤیایی در این بازی داشتند و همان ابتدا به گل رسیدند اما در اواخر نیمه دوم دچار لغزش شدند و بعد از دریافت گل تساوی در آستانه از دست دادن نتیجه بودند. آنها حتی خوش شانس هم بودند که در اواخر بازی گل دوم را دریافت نکردند تا کار به تساوی کشیده نشود. حالا گواردیولا و شاگردانش با روحیه‌ای عالی به ترکیه می‌روند تا تاریخ‌سازی بزرگ خود را در فینال لیگ قهرمانان و مقابل اینتر در شهر استانبول رقم بزنند.

گوندوغان نام خود را در کتاب تاریخ 151 ساله جام حذفی انگلیس به‌عنوان زننده سریع‌ترین گل فینال این رقابت‌ها ثبت کرد. داوید دخئا بدون حرکت ایستاد و فقط مسیر توپ را تا چسبیدن به تور دروازه نگاه کرد. قرارداد گوندوغان روز 30 ژوئن به پایان می‌رسد و در حالی که گواردیولا تمایل دارد او را حفظ کند این هافبک خلاق فکر می‌کند خدمات خود را به اندازه کافی به سیتی ارائه کرده و به‌دنبال چالشی جدید در تیمی دیگر است

جستجو
آرشیو تاریخی