صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

رقابت ایران – ژاپن در آغاز لیگ ملت‌های 2023

شروع سخت با حریف آسیایی

لیگ ملت‌های والیبال از امروز آغاز می‌شود و تیم ایران در گام اول به مصاف ژاپن خواهد رفت. حریف آسیایی که میزبان گروه دوم مسابقات در ناگویا هم هست و یک شروع دشوار را نصیب تیم ایران خواهد کرد. رقابت ایران و ژاپن به‌عنوان دومین بازی روز اول مسابقات لیگ ملت‌ها، از ساعت 14:10 آغاز خواهد شد.
 
جانشین ایران در صدر آسیا
رویارویی با حریفان آسیایی، در ادوار گذشته لیگ ملت‌ها و لیگ جهانی سابق، اتفاق خوبی برای تیم ایران به حساب می‌آمد و اغلب می‌شد روی پیروزی در آن حساب کرد.
 با این حال رشد فوق‌العاده ژاپنی‌ها طی سال‌های اخیر و بردهای پی در پی آنها برابر ایران، کاری کرده که قرار گرفتن برابر سامورایی‌ها بیشتر هراس انگیز باشد و نشانگر یک رقابت سخت و نفسگیر.
والیبال ایران از اوایل دهه 90 و کسب اولین قهرمانی در آسیا، خود را به‌عنوان قدرت اول آسیا معرفی کرد و تقریباً یک دهه در این جایگاه باقی ماند. حالا اما با تغییر نسل تیم ایران و ظهور ستاره‌هایی نظیر ایشی کاوا و نیشیدا در سرزمین آفتاب، ژاپن تبدیل به تیمی شده که اغلب در رقابت‌های جهانی در رده‌ای بالاتر از ایران قرار گرفته و شاید بتوان گفت که جای ایران را در صدر تیم‌های آسیایی گرفته است. آنها البته در فینال قهرمانی آسیا به ایران باختند و آخرین جام قاره کهن را به تیم عطایی دادند اما به هر ترتیب به سختی می‌توان گفت که بهترین تیم حال حاضر آسیایی نیستند.
 5 باخت به ژاپن
 در 8 بازی اخیر
تیم‌های ایران و ژاپن پس از المپیک 2016 ریو تا قبل از بازی امروز، 8 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که 5 برد سهم سامورایی‌ها شده و تنها 3 پیروزی برای ایران کسب شده.
 نکته ناراحت کننده‌تر هم اینجاست که 3 برد ایران در قهرمانی آسیا، جام قهرمانان قاره‌ها و لیگ ملت‌ها کسب شده و در مقابل در رویدادهای مهم و حیاتی نظیر المپیک و حتی جام جهانی مقابل ژاپنی‌ها بازنده شده است.
از آغاز لیگ ملت‌ها در سال 2018 هم ایران تنها یک بار و در سال 2019 مقابل ژاپن به برتری رسیده و در سال‌های 2018، 2021 و 2022 نتیجه را به این حریف آسیایی واگذار کرده است.
 بهروز عطایی: بازی سختی خواهد شد
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره بازی امروز ایران و ژاپن در آغاز لیگ ملت‌ها گفت: «بازی سختی خواهیم داشت. این دو تیم اطلاعات خوبی از یکدیگر داشته و جزو قطب‌های والیبال آسیا به شمار می‌آیند. فکر می‌کنم بازی سختی خواهد شد و امیدوارم بازی خوبی شود و مردم لذت ببرند. ما هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بهترین عملکرد را داشته باشیم. رقابت ما و ژاپن گل بازی‌های آسیایی است. امیدوارم که بازی خوبی داشته باشیم و مردم لذت ببرند.»
 
موسوی: در لیگ ملت‌ها 12 بازی داریم
سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در خصوص رقابت ایران و ژاپن گفت: «خیلی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و شرایط خوبی داریم. امیدواریم که بتوانیم کارهایی که در تمرینات انجام دادیم را در بازی عملی کنیم و اشتباهات خود را تکرار نکنیم. صرفاً نیامدیم که با ژاپن بازی کنیم.
 همه در خصوص بازی با ژاپن صحبت می‌کنند اما ایران ۱۲ بازی دارد. همه بازی‌ها برای ما حکم فینال به منظور صعود است. امیدوارم بتوانیم نتیجه درخور والیبال کسب کنیم.
تیم جوان شده است و بازیکنان باتجربه به هر دلیلی کنار تیم نیستند.
تیم ما تلفیقی از نفرات باتجربه و جوان‌ است که هر کاری می‌تواند انجام دهد. اگر فعل خواستن را صرف کنیم قطعاً نتیجه خواهیم گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی