صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نوزده - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

جدایی ستاره‌ها از استقلال کلید خورد

قایدی رفت، محبی هم می‌رود

رضا حمیدی
روزنامه نگار

جدایی ستاره‌ها از استقلال کلید خورده است. بعد از اینکه ادامه همکاری ساپینتو با استقلال تقریباً به انتهای خط رسید تا استقلال سرمربی خود را از کف بدهد و بار دیگر نیمکت دچار تحولاتی شود، مهدی قایدی نیز با انتشار پستی جدایی رسمی خود از استقلال را اعلام کرد تا بازهم خبری که ماه‌ها قبل از سوی ایران ورزشی منتشر شده بود، این بار به شکلی دیگر به اثبات برسد.
***
با جدایی مهدی قایدی از استقلال، ترکیب خط حمله آبی‌ها در لیگ بیست و دوم که بسیار شگفت انگیز بود برهم خورد. قایدی که نقش انکار‌ناپذیری در موفقیت‌های نسبی استقلال داشت و یکی از ارکان اصلی این تیم در فاز گلزنی بود، همان طور که از ماه‌ها قبل شنیده می‌شد به باشگاه سابقش شباب الاهلی امارات بازگشت تا مشخص شود اخباری که در خصوص جدایی این بازیکن به گوش می‌رسید صحت داشته و شایعه برای برهم زدن آرامش این باشگاه نبوده است.
جدایی قایدی از ماه‌ها قبل کلید خورده بود وسران باشگاه شباب الاهلی به مدیربرنامه این بازیکن تأکید کرده بودند که مهدی تحت شرایطی مکلف به بازگشت است و براساس قراردادی که با شباب الاهلی دارد باید به این باشگاه عودت داده شود. قایدی هم با انتشار نامه‌ای خداحافظی جدایی رسمی خود را اعلام کرد و ساعاتی قبل نیز رسانه‌های کشور امارات بازگشت این بازیکن به باشگاه  شباب الاهلی را تأیید کردند.
بازگشت این بازیکن به امارات را البته نباید پایان کار جدایی ستاره‌های استقلال نامید. بعد از قایدی قرار است محمد محبی نیز از استقلال جدا شود. این بازیکن هم با باشگاه سانتاکلارای پرتغال قرارداد دارد واین باشگاه به محبی تأکید کرده که تحت هرشرایطی به این کشور بازگردد. محبی علاوه بر پرتغال از دو تیم دیگر نیز پیشنهاد دارد وحتی گفته می‌شود برخی باشگاه‌های اماراتی و قطری بی‌میل نیستند که از این بازیکن استفاده کنند.
اگر محبی هم درنهایت جدا شود، ترکیب خط حمله استقلال که موفق شد در لیگ بیست و دوم بیشترین گل زده را به‌نام خود ثبت کند، به کلی ویران خواهد شد ومدیران جدید استقلال باید بسرعت در راستای جذب بازیکنانی در حد و اندازه این مهاجمان اقدام کنند.

مدیربرنامه محبی
اظهارات مدیربرنامه محمد محبی نیز نشان می‌دهد که قصد دارد مسئولیت حفظ این بازیکن را به دوش باشگاه استقلال بگذارد تا فشار احتمالی از روی دوش این بازیکن برداشته شود. نقل قولی از مدیربرنامه محبی با این جملات جلب توجه می‌کند: این بازیکن علاقه دارد فصل آتی هم در استقلال بماند اما باشگاه باید مذاکراتش را با باشگاه سانتاکلارا انجام دهد. محبی از تیم‌های اروپایی و حتی عربی پیشنهاد دارد و با وجود این پیشنهادات استقلال باید باشگاه پرتغالی را مجاب به تمدید قرارداد کند.»
مدیربرنامه‌های محبی هم تأیید کرده که این بار محبی فقط به طور قطعی می‌تواند در ترکیب استقلال بازی کند و طبق قوانین نمی‌تواند یک فصل دیگر به‌عنوان بازیکن قرضی در ترکیب استقلال به میدان برود. درست مانند مهدی قایدی که او فقط یک فصل بازیکن قرضی استقلال بود و محبی نیز باید به شکل قطعی از سانتاکلارا جدا شود که بعید است باشگاه استقلال با این اندازه بدهی و بدقولی بتواند رضایت این باشگاه را جلب کند.
درواقع ریش و قیچی دست مدیران باشگاه استقلال است تا اجازه ندهند بعد از مهدی قایدی که از استقلال جدا شد، این بازیکن هم استقلال را ترک کند.
محبی یکی از سه ضلع مهم خط حمله استقلال محسوب می‌شود که در فصل بیست و دوم نمایش مطلوبی ارائه کرد و موفق شد در ترکیب آبی‌ها گل‌های مهمی هم به ثمر برساند.
بدون شک اگر مدیران آینده استقلال قصد تقویت این تیم را دارند باید قرارداد محبی را تمدید کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی