صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تیم ملی والیبال با 14 بازیکن راهی ناگویا شد

آغــــــاز مارتــــن 45 روزه

محسن آجرلو
روزنامه نگار

لیست نهایی تیم ملی والیبال برای حضور در هفته اول لیگ ملت­‌های والیبال اعلام شد.
بهروز عطایی پس از چندین هفته تمرین و برگزاری دو بازی تدارکاتی در ترکیه، در نهایت به ترکیب 14 نفره خود برای شرکت در هفته اول لیگ ملت­‌های 2023 رسید. لیستی که شاید یکی از کم ستاره‌ترین تیم‌های تاریخ ایران در این مسابقات را شامل می‌شود و تجربه تازه‌ای را نصیب تیم ایران خواهد کرد.
5 روز تا آغاز مسابقات
لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. ملی‌پوشان ایران در همان روز اول مسابقات نخستین بازی خود را برگزار خواهند کرد. ژاپن میزبان در شهر ناگویا از ایران پذیرایی خواهد کرد تا کار ایران در لیگ 2023 با یک حریف آسیایی آغاز شود.
تیم ایران که تمرینات خود را از 27 فروردین آغاز کرد، بامداد امروز تهران را به مقصد ناگویای ژاپن ترک کرد تا در هفته اول به مصاف حریفان برود.
 
لیست عطایی برای هفته اول
سیدمحمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش و محمدجواد معنوی‌نژاد 14 انتخاب نهایی بهروز عطایی برای بازی در هفته اول رقابت‌ها هستند.
لیست 14 نفره‌ای که شاید یکی از کم ستاره‌ترین تیم‌های تاریخ ایران در لیگ ملت‌ها را در خود داشته باشد. در این لیست اگرچه تنها دو بازیکن سابقه بازی در لیگ ملت‌ها را ندارند و باقی بازیکنان سابقه بازی در این تورنمنت را دارند اما بجز محمد موسوی با تجربه، خبری از چهره‌های شناخته شده و ستاره ایران مانند میلاد عبادی‌پور نیست.
علی حاجی‌پور و پوریا خانزاده دو بازیکن جدید تیم ملی در لیگ ملت‌ها به حساب می‌آیند که البته هر دو زیر نظر بهروز عطایی و در تیم هراز بازی می‌کردند!
فقر شدید تیم ملی در دریافت، عطایی را وادار به بازگرداندن جواد معنوی‌نژاد به اردو و در نهایت قرار دادن نام او در لیست اعزام شد. با این حال قدرتی‌زن‌های اعزامی و انتخابی عطایی، هیچ‌کدام سبقه و آمار قابل قبولی در دریافت ندارند و بیشتر اسپکرهای خوبی به حساب می‌آیند.
 
گروه‌بندی تیم­‌ها در هفته اول
تیم ایران در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال با چین، ژاپن، اسلوونی، بلغارستان، صربستان، لهستان و فرانسه همگروه شده است. گروهی که بازی‌های آن در ناگویای ژاپن برگزار می‌شود.
تیم ایران پس از بازی با ژاپن در روز اول، در روزهای 18، 20 و 21 خرداد به مصاف تیم‌های لهستان، چین و اسلوونی خواهد رفت.
تیم‌ها در هر هفته از لیگ ملت‌های والیبال 4 بازی برگزار می‌کنند و در مجموع در 12 مسابقه به میدان خواهند رفت. به این ترتیب از میان 16 تیم حاضر در این مسابقات، هر تیم تنها با 12 تیم مسابقه می‌دهد و با سه تیم بازی نخواهد کرد.  
اوتاوا – کانادا:
کانادا، کوبا، امریکا، آلمان، آرژانتین، هلند، ایتالیا و برزیل
ناگویای – ژاپن:
ژاپن، اسلوونی، فرانسه، لهستان، صربستان، چین، بلغارستان و ایران


ZOOM

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در هفته اول:
هفته نخست، ناگویای ژاپن:
سه‌‌شنبه 16 خرداد: ایران – ژاپن، ساعت 14:10
پنجشنبه 18 خرداد: ایران – لهستان، ساعت 12:30
شنبه 20 خرداد: ایران – چین، ساعت 10:10
یکشنبه 21 خرداد: ایران – اسلوونی، ساعت 7:10

 

جستجو
آرشیو تاریخی