صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

چرا اسپانسر زیر قول و قرارش زد؟!

استرس پول تا دقیقه 90

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

در حالی که مسئولان باشگاه استقلال موفق شدند روز بازی با پرسپولیس 15 درصد از مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی را پرداخت کنند اما همچنان اختلاف‌های بسیاری میان باشگاه استقلال و اسپانسر اصلی خود که یک شرکت تلفن همراه است، وجود دارد.
مسئولان باشگاه استقلال که در هفته‌های اخیر به شدت زیر تیغ انتقادات قرار داشتند، منتظر بودند که روز بازی اسپانسر به قول و قرار خود عمل کند و مبلغ قابل توجهی از بدهی بازیکنان و اعضای کادر فنی پرداخت شود. باشگاه استقلال بر اساس توافقی که با بازیکنان و مربیان خود داشته تا این زمان از فصل باید 75 درصد از مطالبات را پرداخت کند اما مجموع پرداختی باشگاه استقلال به بازیکنان به 50 درصد هم نمی‌رسد و مبلغی که روز گذشته به حساب بازیکنان نشست، نسبت به رقم‌هایی که در قرارداد بازیکنان وجود دارد، چندان چشمگیر نبود.
ظاهراً مسئولان باشگاه استقلال همین مبالغ را هم از طرق دیگری به دست آورده‌اند و حتی گفته می‌شود مسئولان این باشگاه پولی که روز گذشته به حساب بازیکنان انتقال دادند را از جایی قرض گرفته‌اند تا لااقل مجموعه تیم با روحیه مناسب گام به میدان دربی بگذارد اما این مبلغ نیز در این موقع از فصل که بازی‌ها به پایان رسیده کافی نیست و باشگاه استقلال باید به سرعت در مسیر پرداخت بدهی بازیکنان قدم بردارد وگرنه مشکلات به نقطه‌ای می‌رسد که جمع کردن آن دشوار می‌شود و حجم بدهی‌ها مصائب بسیاری را برای هیأت مدیره باشگاه استقلال به وجود خواهد آورد.
برخی معتقدند که تا زمان برگزاری مجمع باشگاه استقلال که قرار است شانزدهم خردادماه برگزار شود، اوضاع به همین منوال خواهد بود و اختلافات با شرکت تلفن همراه تداوم خواهد داشت و بعد از انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره و مدیرعامل مشکلات فروکش کرده و بدهی‌های باشگاه استقلال به حسابش واریز خواهد شد.
اینکه چنین ادعایی صحت داشته باشد روشن نیست اما به طور قطع ادامه این جریان استقلال را در نقل وانتقالات نیز با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد کرد.
اگر به مصاحبه برخی بازیکنان استقلال در هفته‌های اخیر نگاه کنیم آنها دقیقاً به همین مسائل مالی اشاره و تأکید می‌کنند که تمدید قراردادشان با استقلال منوط به بهبودی اوضاع مالی است و گرنه آنها راضی به تمدید قرارداد با استقلال نخواهند شد.
آرش رضاوند یکی از بازیکنانی است که به این موضوع اشاره مستقیم داشته است. دیگر بازیکنانی که به باشگاه نوتیس داده‌اند هم همین وضعیت را دارند. سیدحسین حسینی، ارسلان مطهری، ابوالفضل جلالی و بسیاری دیگر از بازیکنان از خلف وعده‌های مکرر باشگاه استقلال به ستوه آمده‌اند و تمدید قرارداد با آنها دشوار خواهد بود.
بنابراین اگر باشگاه استقلال قصد دارد این مجموعه را حفظ و با خرید بازیکنان زبده نسبت به تقویت تیم اقدامی انجام دهد باید به سرعت در مسیر اعتبارسازی قدم بردارد. اینکه باشگاه استقلال با اسپانسر خود چه مشکلی دارد از نگاه بیرون نمی‌تواند چندان اهمیتی داشته باشد؛ به این دلیل که هواداران استقلال تمایل دارند تیم‌شان به هر شکل ممکن برای فصل بعد تقویت شود و این اختلافات اساساً از نگاه‌ آنها اهمیتی ندارد و مدیران هستند که باید در مقابل هر فرایندی که در باشگاه رخ می‌دهد پاسخگو باشند.
البته این هم نگاه درستی است و برای هواداران این باشگاه تفاوتی ندارد که باشگاه استقلال به چه دلایلی با اسپانسر خود وارد چالش شده و آنچه مهم است اینکه به سرعت منابع مالی تأمین شده تا استقلال در مسیر درست یارگیری و تمدید قرارداد با بازیکنان جدید قرار بگیرد.
فارغ از نتیجه‌ای که در دربی رقم خورده، همه بازیکنان شاخص استقلال در شرایطی قرارداد خود را تمدید خواهند کرد که باشگاه در مقابل آنها خوش حساب باشد. اتفاقی که تا کنون رخ نداده اما به هر حال همچنان فرصت هست که مسئولان کنونی و مسئولان آتی باشگاه استقلال به سرعت در این مسیر قدم بردارند تا اوضاع بدتر از چیزی که وجود دارد نشود.
اینکه باشگاه استقلال قصد دارد علیه اسپانسر خود بیانیه صادر کند حقیقتاً دردی از این باشگاه دوا نمی‌کند و آنچه اهمیت دارد این است که مسئولان استقلال با هر حربه‌ای به دنبال بهبود اوضاع مالی این باشگاه باشند و موانع را از پیش رو بردارند.

جستجو
آرشیو تاریخی