صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

پیشنهاد هوادار و چند تیم دیگر رسید اما

ویسی همچنان در انتظار صنعت‌نفت

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
نیم فصل دوم و زمانی که صنعت‌نفت آبادان به قعر جدول رسید، کمتر کسی امید به ماندن این تیم در لیگ برتر داشت.
 صنعت‌نفت با ادسون تاوارس هم راه به جایی نبرد و حتی در نیم فصل دوم نتوانست هیچ امتیازی به دست بیاورد.
شرایط روز به روز بدتر می‌شد تا اینکه عبدالله ویسی به‌عنوان سرمربی جدید صنعت‌نفت آبادان انتخاب شد.
خیلی‌ها به ویسی ایراد گرفتند که ریسک بزرگی انجام داده و بهتر بود این کار را نکند اما این سرمربی نسبتاً جوان از همان ابتدا با اعتماد به نفس خاصی از ماندن صنعت‌نفت در لیگ برتر خبر می‌داد.
صحبت‌هایی که از نظر خیلی‌ها شیرین می‌آمد اما از نظر یکسری دیگر غیرمنطقی و رؤیایی بود.
به هر حال، ویسی به لحاظ روحی، روانی روی تیم خیلی کار کرد و باعث شد آنها کاملاً متحول شوند.
صنعت‌نفت آبادان در فاصله ۸ هفته به پایان لیگ برتر مانده و فاصله ۸ امتیازی که با مس کرمان داشت، توانست کار بزرگی انجام دهد و در لیگ برتر بماند.
 با این اتفاق، کاملاً مشخص بود هم هواداران و هم باشگاه، خواستار ماندن عبدالله ویسی هستند. سرمربی جوانی که این تیم را از سقوط نجات داد. ویسی هم دوست داشت در خوزستان بماند تا به فوتبال استانش کمک کند اما یک اتفاق ناگهانی، همه چیز را
به هم ریخت.
فردای روزی که ماندن صنعت‌نفت در لیگ برتر حتمی شد، اعضای هیأت مدیره باشگاه از سمت خود استعفا دادند.
البته این مسأله ظاهراً چندان ناگهانی هم نبود چون قبل از بازی صنعت‌نفت مقابل استقلال از آنها خواسته شد استعفا بدهند اما به خاطر شرایط حساس نفتی‌ها، دست نگه داشتند تا تیم با آرامش کارش را دنبال کند.
در نهایت بعد از پایان مسابقات، استعفا اعلام شد. نکته جالب این است که ۲ نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار چنین مسأله‌ای شدند و اعلام کردند بهتر است از نفرات بومی استفاده شود.
 این در حالی است که ۲ عضو تهرانی هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان بیشترین کارایی را داشتند و هر پولی به تیم تزریق شد، نتیجه تلاش آنها بود. به هر حال، این اتفاق باعث شد بحث ماندن یا رفتن عبدالله ویسی در ابهام بماند.
ویسی بارها اعلام کرد دوست دارد کار را در آبادان ادامه دهد اما شرایط باید مهیا شود.
حالا خبر می‌رسد قرار است اعضای تهرانی هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت یعنی محمدی و کشاورز ابقا شوند و تکلیف مدیریت باشگاه هم بزودی مشخص خواهد شد.
ویسی هم تا پایان تعطیلات هفته آینده به باشگاه مهلت داده تا تکلیف را مشخص کنند تا براحتی بتواند در مورد فصل آینده تصمیم بگیرد.
ویسی از ۲، ۳ تیم لیگ برتری پیشنهاد سرمربیگری دارد که یکی از آنها هوادار تهران است. او نمی‌خواهد فرصت را از دست بدهد اما همچنان دلش با آبادان است و می‌خواهد در این تیم بماند. به همین دلیل تا بعد از تعطیلات هم به باشگاه صنعت‌نفت آبادان مهلت داده تا زودتر تکلیف را مشخص کنند.
اینکه شرایط هیأت مدیره و مدیریت به چه صورت خواهد بود و بودجه فصل آینده چه رقمی خواهد داشت.
اگر تکلیف این مسائل مشخص شود و البته مذاکرات خوب پیش برود، ویسی قراردادش را با صنعت‌نفت آبادان تمدید خواهد کرد. در غیر این صورت به احتمال زیاد عبدالله ویسی را در تهران خواهیم دید.
چراکه پیشنهاد هوادار جالب به نظر می‌رسد و البته ظاهراً قرار است یک سری تغییرات دیگر در تیم هوادار صورت بگیرد که تمایل ویسی را به حضور در این تیم بیشتر خواهد کرد.
به هر حال تکلیف ویسی و صنعت‌نفت به احتمال زیاد تا اواسط هفته آینده مشخص خواهد شد تا خیال هواداران آبادانی راحت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی