صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

خورشید گرفتگی

محسن ذاکری
روزنامه‌نگار

بعد از گمانه‌زنی‌های فراوانی که در مورد داور دربی وجود داشت در نهایت دکتر بیژن حیدری که گفته می‌شد 99 درصد شانس قضاوت در این بازی دارد از بین گزینه‌ها کنار رفت و اشکان خورشیدی قاضی میدان شد. این فصل نه تنها فدراسیون فوتبال موفق به آوردن وی‌ای‌آر به فوتبال نشد بلکه داوران حاضر در لیگ هم افت فاحشی داشتند و اشتباهات تأثیرگذار زیادی را در بازی‌های مختلف از آنها شاهد بودیم.
همین اشتباهات باعث شد که اکثر تیم‌های حاضر در لیگ نیز شور اعتراض به داوری را در بیاورند و هر هفته شاهد درگیری‌های لفظی در کنار خط و کنفرانس‌ها باشیم. حالا یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل آن هم در زمانی که بحث داور خارجی نیز مطرح شد به اشکان خورشیدی رسید. این داور فصل پر فراز و نشیبی را داشته. خورشیدی ابتدای فصل به دلیل مصدومیت تست پزشکی را رد شد و نیم فصل اول هیچ قضاوتی را برعهده نداشت. او نیم فصل دوم از 15 هفته در 7 هفته قضاوت کرد که در این 7 بازی هیچ‌کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک طرف میدان حضور نداشتند.
شاید مهم‌ترین بازی او را بتوان قضاوت دیدار سپاهان - مس کرمان در هفته پایانی دانست. درست است که قضاوت در 7 بازی نیم فصل دوم آمار بدی برای او به حساب نمی‌آید اما باید دید داوری که نیم فصل از میادین به دور بوده و هیچ قضاوت حساسی را این فصل سوت نزده می‌تواند از پس مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی فصل بربیاید یا نه.
این بازی علاوه بر اینکه تکلیف یک جام را مشخص می‌کند تکلیف آینده خورشیدی را نیز در گرو خود قرار داده. به نوعی این بازی می‌تواند درست زمانی که افشاریان به دنبال خداحافظی این داور است حکم کند که او صلاحیت ادامه داوری در فصل آینده را دارد یا خیر.

 

جستجو
آرشیو تاریخی