صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

شفاف‌سازی آینده کیلیان در مراسم بهترین‌های فرانسه

خوشحالم و می‌مانم

ایمان گودرزی
خبرنگار

کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن، با بیان اینکه در باشگاه لیگ 1 فرانسه «بسیار خوشحال» است و فصل آینده «آنجا خواهد ماند» به شایعات در مورد آینده‌اش پایان داد. امباپه 23 ساله روز یکشنبه در جوایز اتحادیه ملی فوتبالیست‌های حرفه‌ای (UNFP) یک روز پس از قطعی شدن قهرمانی پاریس در لیگ به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. در این مراسم از ملی پوش فرانسوی درباره آینده‌اش پرسیده شد و پاسخ داد:« در این مورد آرام هستم. از بودن در اینجا بسیار خوشحالم و نهایت استفاده را از حضور در اینجا می‌کنم. می‌بینید که من بهترین بازیکن این لیگ هستم (اشاره به جایزه). این مهم‌ترین چیز است. تا 2024 قرارداد دارم و فصل بعد نیز اینجا خواهم بود.» امباپه تابستان گذشته هدف اصلی رئال مادرید بود، حتی با غول‌های اسپانیایی به توافق شخصی نیز رسیده بود اما در نهایت با پاری سن ژرمن تمدید کرد. برنده جام جهانی 2018 سال گذشته قراردادش را تا پایان ژوئن 2024 به علاوه بند اختیاری تا سال 2025 تمدید کرد (فعال‌سازی این بند بر عهده خود بازیکن است) که شایعات مبنی بر این است که بازیکن تا این لحظه علاقه‌ای به فعال‌سازی این بند نشان نداده است. همین مسأله باعث شده که علاقه مادرید نسبت به این بازیکن به پایان نرسد و با توجه به آزاد شدن این بازیکن در تابستان 2024 رئالی‌ها همچنان شرایط این بازیکن را زیر نظر داشته باشند. در ماه آپریل پس از اینکه پاریس از تصویر امباپه در تبلیغات خود استفاده کرد این بازیکن نارضایتی خود را در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که گفته می‌شد همین قضیه شاید آینده او را در ابهام قرار دهد. با یک بازی باقی مانده از فصل، امباپه با 28 گل بهترین گلزن لیگ 1 است. او همچنین پنج پاس گل به ثبت رسانده و عنوان بهترین بازیکن سال را در جوایز UNFP به دست آورد که چهارمین رکورد متوالی بود.  در مراسم اهدای جوایز، امباپه همچنین به سرخیو ریکو هم تیمی خود که به‌دنبال حادثه‌ای در اسپانیا در بیمارستان بستری است ادای احترام کرد. این بازیکن فرانسوی افزود: «این رکورد مایه افتخار است. همیشه می‌خواستم برنده شوم تا نامم  در تاریخ قهرمانی کشورم به یادگار بماند. با وجود همه جاه طلبی هایم فکر نمی‌کردم که به این سرعت برنده شوم. این یک لذت واقعی است.» لیونل مسی، هم تیمی امباپه نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن سال شد، اما در مراسم حضور نداشت.

بهترین لژیونر سال فرانسه
کریم بنزما در مراسم UNFP به‌عنوان بهترین بازیکن فرانسوی در خارج از کشور انتخاب شد. مادریدی برای چهارمین بار متوالی این افتخار را کسب می‌کند. کریم بنزما چند ماه پس از کسب توپ طلای 2022، روز یکشنبه به‌عنوان بهترین بازیکن فرانسوی در خارج از کشور انتخاب شد. این مهاجم 35 ساله برای چهارمین بار متوالی موفق به کسب این عنوان شد. بنزما در این فصل با رئال مادرید 18 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل نیز داده است.

رئال مادرید به بنزما مشکوک است
اگرچه به پایان فصل نزدیک می‌شویم، اما رئال مادرید هنوز تکلیف قرارداد ستاره خود را مشخص نکرده است. قرارداد این مهاجم در سانتیاگو برنابئو در پایان فصل به پایان می‌رسد. اگرچه چندین گزارش مدعی شده بود که رئال مادرید از قبل با این مهاجم به توافق شفاهی رسیده است، به نظر می‌رسد که تمایلی به قضاوت این قرارداد وجود ندارد.  طبق گزارش اخیر آلفردو ماتیلا، رئال مادرید اکنون معتقد است که بنزما در حال بررسی خروج از سانتیاگو برنابئو در پایان فصل به نفع انتقال به عربستان در تابستان امسال است. تردیدهای تازه در مورد آینده بنزما در بحبوحه پیشنهاد دولت عربستان سعودی به وجود می‌آید که آماده است به مهاجم رئال مادرید 200 میلیون یورو در کنار سایر مزایا پیشنهاد دهد. در واقع، دولت عربستان مایل است به بنزما 200 میلیون یورو در یک دوره دو ساله پیشنهاد دهد. آنها همچنین به او حق تصویر، تبلیغات و حتی ایجاد مدارس برای کودکان را پیشنهاد می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی