صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

گزارش

ملاقات دو لژیونر با قلعه‌نویی در کمپ تیم ملی

امیر قلعه‌نویی که این روزها حضور فعالی در دفتر کاری خود در مرکز ملی فوتبال ایران دارد، به دنبال برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی هر چه بهتر تیم ملی در راه کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا است.
او دیروز با دو ستاره تیم ملی در مرکز ملی فوتبال ملاقات کرد. احمد نوراللهی، هافبک تیم شباب الاهلی امارات که به تازگی قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرده همراه با شجاع خلیل‌زاده، مدافع ایرانی باشگاه الاهلی قطر در مرکز ملی حاضر شدند. خلیل‌زاده به علت مصدومیت، اردوی پیش روی تیم ملی و تورنمنت کافا را از دست داده، اما نوراللهی می‌تواند با حضور در اردو، عصای دست کادر فنی ایران باشد. تیم ملی اردوی خود را از ۱۳ خرداد در تهران آغاز می‌کند و یک هفته بعد برای حضور در تورنمنت کافا عازم قرقیزستان می‌شود.


شروع کار ماجدی در کمیته فنی AFC

اولین جلسه کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور میرشاد ماجدی برگزار شد. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان درباره جلسه کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «اولین نشست این کمیته با حضور ۱۲ عضو به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه که به ریاست کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن و دیگر اعضا برگزار شد درباره برنامه‌ها و شرح وظایف کمیته فنی آسیا به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.» او در ادامه گفت: «یکی از نکات مهم در این نشست نظارت، هماهنگی و همکاری با کمیته‌های جوانان، فوتبال پایه (Grass Root) و آموزش است که تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های این کمیته‌ها در کمیته فنی آسیا صورت گرفته و پس از ارائه به کمیته اجرایی‌AFC، به جهت تصویب و ارائه به کشورهای عضو ارسال خواهد شد.»
ماجدی در پایان گفت: «این کمیته یکی از مهم‌ترین کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا است که علاوه بر بررسی و تصمیم‌گیری فنی درباره کمیته‌های مذکور، درباره مسابقات آقایان و بانوان نیز به بحث و تبادل نظر می‌پردازد و در نهایت جمع‌بندی خود را به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌کند.»


دورنمای کی‌روش برای تیم ملی قطر

تیم ملی قطر برای آمادگی پیش از حضور در جام طلایی منطقه کونکاکاف سه بازی دوستانه برگزار خواهد کرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید قطر اردوی تیمش را در روزهای آینده شروع خواهد کرد و پس از آن سه دیدار دوستانه برابر کرواسی، جامائیکا و نیوزیلند دارد. عنابی‌ها بعد از آن قرار است به عنوان میهمان در جام طلایی کنکاکاف شرکت کنند. قطر در مرحله گروهی این مسابقات با هائیتی، هندوراس و مکزیک بازی می‌کند. این بخشی از مراحل آماده‌سازی قطر برای جام ملت‌های خانگی است که زمستان امسال برگزار خواهد شد. قطر در دوره قبلی با هدایت فلیکس سانچز قهرمان قاره شد و همین انتظارات از کی‌روش را بالا برده است. مربی پرتغالی در نشست خبری هفته گذشته درباره اهداف تیمش در این تورنمنت گفت: «ما در شرایط ویژه‌ای هستیم، چون در جام جهانی پایین‌تر از انتظارات بودیم. حالا مأموریت داریم که به شرایط عادی برگردیم. ما نمی‌توانیم حریفان در فوتبال بین‌المللی را به چالش بکشیم، اگر در آسیا بهترین نباشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی