دوره تحت فشار قرار دادن داوران گذشته، داور با قاطعیت دربی را سوت می‌زند

علیرضا محمد: سه‌گانه انگیزه بزرگ دربی برای پرسپولیس است

علیرضا محمد بازیکن اسبق تیم پرسپولیس معتقد است که پرسپولیس به واسطه کسب جام قهرمانی در لیگ برتر با روحیه بالاتری مقابل استقلال بازی می‌کند اما با این وجود انگیزه بالای استقلال برای کسب جام را هم بالا می‌داند. به همین دلیل تقابل دو تیم در دربی جام حذفی را یکی از بهترین بازی‌های دو تیم در تاریخ دربی‌های پایتخت می‌داند، از این رو معتقد است بازی چهارشنبه شب بسیار خوب و زیبا و جذاب خواهد شد.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار

‌دربی چهارشنبه شب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دربی 101 بازی خیلی سنگینی خواهد شد چون دو تیم انگیزه‌های بسیار متفاوتی برای بازی چهارشنبه شب دارند. این دیدار برای پرسپولیس هم بازی دشواری خواهد شد چون استقلال قافیه قهرمانی لیگ را به پرسپولیس باخته، از این رو نمی‌خواهد قهرمانی جام دیگری را به پرسپولیس واگذار کند و به دنبال مقام است. اما در سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس هم می‌دانند که باید به هر طریق ممکن پیروز شوند چون با برد می‌توانند هم قهرمانی جام حذفی و هم قهرمانی سوپرجام را به خود اختصاص بدهند و به نوعی سه‌گانه بزنند که بزرگترین افتخار برای پرسپولیس است و افتخار زمان برانکو را برای پرسپولیس تکرار می‌کند.
‌برای دربی 101 روحیه کدام تیم بالاتر است؟
به هر حال روحیه بازیکنان پرسپولیس بالاتر است چون بازیکنان پرسپولیس یک جام دست‌شان است، از این رو روحیه بالاتری دارند، به همین دلیل با روحیه بهتری می‌جنگند و با فشار روانی کمتری برای بازی دربی تلاش می‌کنند.
‌نتیجه دربی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
پیش‌بینی نتیجه این جام خیلی سخت است چون به هر حال استقلال چند سال است که جامی نگرفته و اکثر جام‌ها به پرسپولیس رسیده است، بنابراین به نظرم جام فعلی از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به این دلیل پیش‌بینی نتیجه خیلی سخت است.
‌بازیکنان پرسپولیس می‌توانند از عهده خطرناک‌ترین بازیکن استقلال یعنی مهدی قایدی برآیند؟
مهدی قایدی و محبی بازیکنان خیلی خوبی هستند اما بازی فوتبال، بازی انفرادی نیست و با یار مستقیم و پوشش آن یار حتماً می‌توان از عهده بازیکنی مانند قایدی برآمد.
‌در تیم پرسپولیس فکر می‌کنید چه بازیکن یا بازیکنانی برای استقلال خطرناک هستند؟
خط میانی پرسپولیس با حضور صادقی و سروش واقعاً قدرت بالایی دارد و با هارمونی و شکل تیمی‌ای که این دو بازیکن دارند قادر هستند از سد هر بازیکنی بگذرند و تیم‌شان را به بهترین شکل ممکن تغذیه کنند. شکل تیمی پرسپولیس واقعاً خوب است، در حالی که تیم استقلال فقط متکی به قایدی است و فقط روی درخشش این بازیکن است که استقلال می‌تواند به برتری دلخوش باشد.
‌عیسی آل‌کثیر باز هم می‌تواند در دربی 101 گلزنی داشته باشد؟
عیسی در فرم خوبی قرار دارد و باز هم می‌توان روی او حساب کرد اما جدا از این بازیکن ترابی و صادقی هم هستند که در بهترین فرم قرار دارند و می‌توانند گلزنی داشته باشند اما اگر بخواهم دقیق‌تر صحبت کنم باید بگویم که عیسی و گولسیانی و ترابی برای گلزنی به دلیل نوع بازی‌شان یا پنالتی و زدن ضربه ایستگاهی شانس زیادی برای گلزنی دارند.
‌در رابطه با انتخاب بهترین داور برای دربی چه صحبتی دارید؟
سرمربی استقلال با صحبتی که در خصوص داور خارجی دارد در واقع می‌خواهد داوران ایرانی را تحت فشار قرار دهد تا شاید بخت‌های پنجاه به پنجاه را به سود استقلال سوت بزند اما دوره این قبیل تحت فشار قرار دادن‌ها گذشته و داوران ما تحت چنین فشارهایی قرار نمی‌گیرند چون قاطع هستند. در حال حاضر هم یک تیم با آنالیز دقیق و شرایط تمرینی و روانی بهتر می‌تواند برنده شود، نه اینکه با جوسازی و تحت فشار قرار دادن بتواند تیم یا داوری را تحت فشار قرار دهد.
‌در رابطه با نقش مدافعان کناری پرسپولیس در دربی و تأثیرگذاری‌شان مقابل استقلال چه صحبتی دارید؟
مقابل تیمی که از بالا پرس می‌کند با حضور مدافعان کناری می‌توان بزرگترین کارها را انجام داد چون بابت شکسته شدن پرس تیم مقابل می‌توان مدافعان کناری را حتی در موقعیت تک به تک قرار داد و از طریق آنها به گل رسید، از این رو نقش مدافعان کناری بسیار مهم و حایز اهمیت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی