صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بررسی بازی ششم فینال کنفرانس شرق

بوستون-میامی؛ هیجان به اوج رسید

بازی ششم فینال کنفرانس شرق رقابت‌های NBA بامداد یکشنبه به میزبانی میامی هیت برگزار شد و بوستون سلتیکس با ارائه یک بازی حساب شده موفق شد با نتیجه نزدیک 104 بر 103 مقابل میامی به پیروزی برسد تا کامبک رؤیایی خودش را تکمیل کند و سری فینال کنفرانس شرق 3 بر 3 مساوی شود.

تیر آخر را محکم بزن
بوستون در فینال امسال برخلاف سال گذشته نوسان زیادی را تجربه کرد، آنچه باعث شد این تیم تا بازی چهارم یک بازنده تمام عیار باشد که هیچکس امیدی به بازگشت تیم به بازی و در نهایت صعودش به فینال مسابقات نداشت. عملیات بازگشت بوستون به سری فینال کنفرانس و صعود به بازی نهایی NBA اما از بازی چهارم آغاز شد، جایی که بوستونی‌ها موفق شدند با درخشش جیسون تیتم میامی را شکست بدهند و سری را سه بر یک کنند. روند پیروزی‌های بوستون مقابل میامی با روحیه مطلوبی که آنها از بازی چهارم گرفته بودند در بازی‌های پنجم و ششم هم ادامه یافت و باعث شد سری فینال کنفرانس شرق سه بر سه مساوی شود تا کار برای مشخص شدن تیم صعودکننده از این منطقه به بازی نهایی و جدال با دنور ناگتس به بازی هفتم کشیده شود.
نبرد نهایی بامداد سه‌شنبه هفته جاری به وقت ایران در خانه بوستون برگزار می‌شود. با نتیجه‌ای که در بازی بامداد یکشنبه به‌دست آمد ثابت شد برخوردار بودن از حمایت تماشاگران و داشتن شانس کسب پیروزی روی کاغذ در چنین مواردی به کار تیم میزبان نمی‌آید بلکه در لحظات حساس مسابقه باید بازیکنان با استفاده از تجربه‌ای که دارند بهترین تصمیمات را برای موفقیت تیم‌شان بگیرند.
اما با شرایط جدید شانس بوستون برای پیروزی در بازی هفتم و صعود به فینال بیشتر از میامی هیت است چون بوستونی‌ها پس از کسب سه پیروزی متوالی در شرایط روحی مطلوب تری نسبت به میامی قرار دارند، شرایطی که میامی به علت فشار ناشی از شکست‌های گذشته از آن برخوردار نیست.

یک بازی تمام عیار
بازی ششم اما فوق‌العاده بود، مسابقه‌ای که از همه جهت درجه یک بود و دو تیم پایاپای پیش آمدند اما بوستون به علت درخشش بیش از اندازه ستارگانش در لحظه پایانی موفق شد با یک پرتاب بازی را با یک اختلاف امتیاز و نتیجه 104 بر 103 به سود خود به پایان برساند. مسابقه‌ای که بدون شک تا مدت‌ها درباره آن در رسانه‌های جهان صحبت خواهد شد.
جیسون تیتم که بوستون بازگشتش به فینال کنفرانس شرق را تا حد زیادی مدیون او است و در بازی بامداد یکشنبه هم عملکرد مطلوبی از خودش به نمایش گذاشت و یکی از ستاره‌های زمین بود، پس از پایان بازی ششم گفت: «تاحالا آنقدر برای بازگشت به خانه در بوستون هیجان زده نبودم.» اریک اسپولسترا سرمربی میامی هیت هم به بازگشت شاگردانش در بازی هفتم و صعود به فینال مسابقات با وجود اینکه بازی هفتم در ورزشگاه تی دی گاردن بوستون برگزار می‌شود، امیدواراست. او پس از شکست در بازی ششم دراین باره گفت:«نمی‌دانم چگونه اما به تی دی گاردن می‌رویم و کار را تمام می‌کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی