صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

شروع دردسرهای عنایتی در تیم امید

ازبکستان، قرعه مرگباری برای زیر 23 ساله‌هاست، در حالی که از کاشانی، مدیر تیم هم خبری نیست

مراحل آماده‌سازی تیم امید با انتخاب رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدی‌تر شده و این تیم بزودی اولین اردویش را برگزار خواهد کرد.
دیروز جلسه‌ای در وزارت ورزش برگزار شد که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی و عنایتی به ملاقات حمید سجادی رفتند. موضوع این جلسه هماهنگی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم امید بود که قرار است در یک فاصله کوتاه در مرحله مقدماتی قهرمانی امیدهای آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند.
غایب بزرگ این جلسه حبیب کاشانی، مدیر تیم امید بود که ظاهراً از انتخاب رضا عنایتی ناراضی است و برای چندمین بار در روزهای گذشته در جلسات این تیم غایب بود. کاشانی گزینه‌های دیگری مثل افشین قطبی و محرم نویدکیا را مد نظر داشت و به نظر می‌رسد که از انتخاب فدراسیون ناخشنود است، هرچند هنوز موضعی رسمی در این باره نداشته است.
اردوی تیم امید از اواسط خرداد ماه شروع می‌شود و اگر غیبت کاشانی ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود که مدیر دیگری برای این تیم انتخاب شود. تیم امید زمان کمی برای آماده‌سازی دارد و برنامه آماده‌سازی‌اش بدون مدیر با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
عنایتی بزودی فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردو را اعلام خواهد کرد که قرار است بعد از چند روز تمرین به مسابقات غرب آسیا اعزام شوند.
 این مسابقات از ۲۲ تا ۳۰ خرداد با شرکت مجموعاً ۹ تیم شامل تیم‌های عراق (میزبان)، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه، امارات، یمن و عمان در سه گروه ۳ تیمی برگزار می‌شود.
 سفر سخت به تاشکند
مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا پنجشنبه قرعه‌کشی شد و تیم امید با ازبکستان، هنگ‌کنگ و افغانستان همگروه شد. ازبکستان که در سید اول قرار داشت میزبان این گروه است و سخت‌ترین حریف تیم امید خواهد بود. ازبکستان میزبان دوره قبلی قهرمانی امیدهای آسیا در سال 2022 بود که با شکست دو بر صفر مقابل عربستان در فینال نایب‌قهرمان شد. در همان دوره تیم امید ایران با مربیگری مهدوی‌کیا نتوانست از گروهش صعود کند.
ازبکستان در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال پایه داشته و در سال‌های 2018 و 2020 هم موفق شده بود به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد. آنها در سال 2018 با شکست دادن ویتنام در فینال قهرمان قاره شدند و در سال 2020 به رتبه چهارم رسیدند.
مسابقات این مرحله از 15 تا 23 شهریور به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود و تیم امید برای صعود به دور نهایی باید سرگروه شود یا یکی از چهار تیم برتر گروه‌های یازده‌گانه باشد که مأموریت سختی خواهد بود. بردن تیم امید ازبکستان در تاشکند کار سختی خواهد بود، ولی شاگردان عنایتی باید بتوانند افغانستان و هنگ‌کنگ را ببرند تا در صورت دوم شدن به مرحله نهایی برسند.
هدف بزرگ تیم امید که حدوداً نیم قرن است نتوانسته به آن برسد صعود به المپیک است. مرحله نهایی مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا که در قطر برگزار می‌شود حکم مقدماتی المپیک پاریس را هم دارد و مقدمه حضور در این مسابقات موفقیت در تاشکند خواهد بود.
مسابقات غرب آسیا در عراق محکی جدی برای تیم امید است و عنایتی باید بتواند از دل همین مسابقات به ترکیب اصلی‌اش برسد و نقاط ضعف تیمش را بشناسد. مشخص نیست که تیم امید پیش از سفر به تاشکند بتواند بازی تدارکاتی مهمی هماهنگ کند. لیگ بیست و سوم قرار است اواسط مرداد ماه شروع شود و مرحله مقدماتی امیدهای آسیا با هفته‌های نخست لیگ تداخل خواهد داشت. بعید است که عنایتی بتواند در این مقطع اردوی طولانی برگزار کند و احتمالاً مجبور خواهد شد تیمش را فقط با چند روز تمرین به تاشکند ببرد.
مشکل دیگر عنایتی می‌تواند حضور لژیونرها در این مسابقات باشد. صیادمنش می‌تواند یکی از بازیکنان سرنوشت‌ساز این تیم باشد، ولی مشخص نیست که هال‌سیتی با مرخصی او در آن تاریخ موافقت کند. حزباوی هم به تازگی به السد قطر پیوسته و این مدافع مطرح هم معلوم نیست که بتواند تیم امید را در تاشکند همراهی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی