صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به نبرد پنجم فینال کنفرانس شرق

یک گام تا تساوی!

بازی پنجم فینال کنفرانس شرق NBA بامداد جمعه هفته گذشته به میزبانی ورزشگاه تی دی گاردن بوستون برگزار شد و در پایان بوستون موفق شد با درخشش ستاره‌های همیشگی خود نظیر جیسون تیتم و مارت با نتیجه 110 بر 97 به پیروزی برسد تا سری این کنفرانس برخلاف غرب که دنور در چهار مسابقه نسخه جیمز و لیکرز را پیچید ادامه داشته باشد. پس از بازی پنجم، حالا سری فینال شرق 3 بر 2 به سود میامی هیت است و دو تیم برای ادامه دادن به این ماراتن سخت و عجیب به میامی سفر می‌کنند.
جادوی تی دی گاردن
تا پیش از آغاز بازی چهارم تصور بسیاری بر این بود که میامی کار را در این بازی تمام می‌کند و بوستون هم به مانند لیکرز با جارو شدن در بازی نهایی کنفرانس شرق از دور مسابقات کنار می‌رود و میامی به بازی نهایی صعود می‌کند و رقابت دنور-میامی بر سر کسب رینگ قهرمانی این فصل آغاز می‌شود.
اما در بازی چهارم که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده باید در ورزشگاه خانگی تیم بوستون سلتیکس برگزار می‌شد، ستارگان این تیم که پس از پشت سر گذاشتن چند بازی فاجعه‌بار مقابل میامی حالا حمایت تماشاگران را داشتند، به کلی متحول شدند؛ طوری که موفق شدند 99 بر 116 مقابل میامی به پیروزی برسند در حالی که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این اتفاق رخ بدهد و بوستون در این رقابت به پیروزی برسد. در بازی پنجم هم که بامداد جمعه در ورزشگاه تی دی گاردن بوستون برگزار شد این تیم پس از یک پیروزی نسبتاً فوق‌العاده اعتماد به نفس از دست رفته خودش مقابل میامی در چند بازی گذشته را باز پس گرفت و این بار بازی را مقتدرانه‌تر آغاز کرد و از همان ابتدای مسابقه پسران جو مازولا نمایش مطلوبی داشتند و هرچه از زمان آغاز مسابقه هم گذشت این نمایش فوق‌العاده‌تر شد. عملکرد فوق‌العاده جو مازولا و شاگردانش در این مسابقه به پیروزی 97 بر 110 آنها مقابل میامی ختم شد تا سری برای شناخته شدن فینالیست کنفرانس شرق بین این دو تیم همچنان ادامه داشته باشد. به عبارت دیگر درباره اتفاقی که بوستون در دو مسابقه چهارم و پنجم رقم زد می‌توان گفت جادوی تی دی گاردن و همچنین اتمسفری که با حضور تماشاگران این تیم در آنجا ساخته می‌شود، این نتیجه رقم خورد. نتیجه‌ای که البته برای صعود بوستون به بازی نهایی و مصاف با دنور بر سر رینگ قهرمانی کافی نیست و بوستونی‌ها برای رسیدن به این مهم باید عملکرد خوبشان در دو بازی گذشته را در خانه میامی هم ادامه بدهند، آنچه که کسب آن با حضور تماشاگران میامی بسیار سخت خواهد بود.
آمار فوق‌العاده تیتم در بازی پنجم
یکی از ستارگان بوستون که باعث شد جدال بوستون و میامی در فینال کنفرانس شرق ادامه داشته باشد، جیسون تیتم بود. بازیکنی که در بازی چهارم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و این عملکرد فوق‌العاده در بازی پنجم هم ادامه پیدا کرد. جالب است که بدانید جیسون تیتم در بازی پنجم از خود آمار فوق‌العاده 21 امتیاز، 8 ریباند، 11 اسیست، 2 استیل و 8 از 16 فیلد گل را از خودش به نمایش گذاشت. آماری که برای هر فوق ستاره‌ای جذاب و هیجان‌انگیز است. البته آمار اسمارت هم در این مسابقه فوق‌العاده بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت زوج تیتم-اسمارت در مجموع 44 امتیاز از 110 امتیاز بوستون در این مسابقه را کسب کرده‌اند. اسمارت در این مسابقه چنین آماری را ثبت کرد: 23 امتیاز، 3 ریباند، 2 اسیست، 5 استیل، 58 درصد فیلد گل و 4 از 6 سه امتیازی.
بازی ششم فینال کنفرانس شرق از ساعت 4 بامداد یکشنبه 7 خرداد 1402 به میزبانی میامی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی