صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

گول بی‌انگیزگی حریف را نخورید

مهدی پاشازاده: استقلال این جام را به پرسپولیس ندهد

مهدی پاشازاده، چهره همیشه ماندگار باشگاه استقلال بر این باور است که استقلال در فینال جام حذفی باید چنان نمایشی را مقابل حریف به اجرا بگذارد که جای هیچ فرصتی برای پرسپولیس باقی نماند تا مانند دربی 100 روی یک حمله دروازه را باز کند و به امتیاز برسد. پاشازاده به انجام یک بازی هوشمندانه و کاملاً حساب شده تأکید دارد. او معتقد است استقلال به لحاظ فنی قدرت پیروزی در این بازی را دارد.

استقلال با عبور از نساجی به فینال جام حذفی رسید. ارزیابی شما از بازی استقلال و نساجی چیست؟
آن بازی یکطرفه بود. پیش‌بینی هم می‌شد این طوری باشد. در یک روز خوب استقلال توانست حریفش را با چهار گل شکست دهد. ما 7 گل به تراکتور زدیم و 4 گل هم به نساجی. این تعداد گل در دو بازی نشان‌دهنده داشتن یک خط حمله پرکار و گلزن است. استقلال باید با همین روند در فینال جام حذفی حاضر شود.
شانس کدام تیم در فینال بیشتر است؟ استقلال یا پرسپولیس؟
پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر روحیه مطلوبی دارد اما استقلال هم کم‌روحیه نیست و بردهای اخیر سندی است بر پرروحیه بودن تیم ما. پرسپولیس تیم قابل ستایشی است که فوتبال محکمی بازی می‌کند اما استقلال هم در خط حمله بسیار تیز و برنده است. دو تیم از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند و این کار را دشوار می‌کند.
ممکن است پرسپولیس به‌دلیل قهرمانی در لیگ برتر با انگیزه کمتر در فینال حاضر شود؟
قطعاً این اتفاق رخ نمی‌دهد. پرسپولیس دلیلی برای بی‌انگیزه بودن ندارد. اولاً که استقلال حریف پرسپولیس است و موضوع مهم دیگر اینکه پای یک جام در میان خواهد بود. پرسپولیس می‌داند که اگر استقلال را ببرد دو جام را با شکست دادن رقیب سنتی‌اش به دست آورده و این از لحاظ اعتباری برای آنها بسیار مهم است. برای همین تلاش می‌کنند به این هدف بزرگ برسند. نباید گول بی‌انگیزگی پرسپولیس را بخوریم. استقلال هم در مقابل می‌داند که اگر دوباره به پرسپولیس ببازد و جامی را از دست بدهد، دیگر حرفی مقابل رقیبش برای گفتن نخواهد داشت و باید منتظر رقابت‌های فصل بعد باشد. درست است که داوری‌ها به استقلال خیلی لطمه زده اما چیزی که باقی می‌ماند نتیجه است و به اعتقاد من استقلال باید هر طور شده برنده از این بازی بیرون بیاید. نتیجه این بازی خیلی مهم است. هم برای بازیکنان و هم برای ساپینتو.
اما به نظر می‌رسد ذهن بازیکنان، مربیان و حتی مسئولان باشگاه به‌شدت درگیر مسائل داوری است.
نباید این طور باشد. درست است که همه ما از داوری ناراحتیم و اتفاقاتی رخ داده که به ضرر ما تمام شده است. اما اگر ذهن خودمان را در آستانه دربی معطوف به این مسائل کنیم ممکن است نتیجه عکس بگیریم. اینکه استقلال مطالبه داور خارجی کرده به اعتقاد من در این برهه شدنی نیست و قطعاً از یک داور ایرانی استفاده خواهد شد. به همین دلیل باید تمرکزمان را روی مسائل فنی آن بازی بگذاریم. استقلال قابلیت بالایی در خط حمله دارد و می‌تواند گلیم خودش را در این بازی بخوبی از آب بیرون بکشد. اگر کمی در خط حمله دقت داشته باشیم نتیجه‌ای که می‌خواهیم به دست خواهد آمد؛ حتی اگر داور اشتباه کند.
در دربی 100 استقلال روی یک غافلگیری به حریف باخت.
دقیقاً همین اتفاقات است که نتیجه بازی را مشخص می‌کند. ما باید در خط دفاع خیلی باهوش باشیم. پرسپولیس تیمی است که در سال‌های اخیر بارها روی همین تک فرصت‌ها به استقلال ضربه زده و دروازه ما را باز کرده است. نباید هماهنگی خودمان را در خط دفاع از دست بدهیم. پرسپولیس مهاجمان فرصت‌طلبی دارد. باید قدرت بازیسازی از این تیم گرفته شود و خودمان هم در زدن ضربات آخر بسیار دقیق باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی