صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بخشی از پارادوکس‌های حجت کریمی

سیاست بازنده با رمز «داور خارجی»

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرده این باشگاه حاضر است تمام هزینه‌های استخدام داور خارجی را برای دربی 101 بپردازد. این ادعا در حالی به زبان آورده شده که سرپرست باشگاه استقلال تا امروز نتوانسته در پرداخت حقوق بازیکنان خوش حساب باشد و حقوق بازیکنان ماه‌ها است به تعویق افتاده است.
پرسش مهم این است: در چنین شرایطی که استقلال برای تأمین حقوق بازیکنان خود نیز دچار مشکل است، چگونه می‌تواند از پس هزینه‌های به کارگیری داور خارجی برآید؟ آیا چنین ادعایی در تضاد با وضعیت مالی باشگاه استقلال در ماه‌های گذشته نیست؟
علاوه بر این اگر به قول حجت کریمی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با حضور داور خارجی موافقت کنند و استقلال باز هم با وجود حضور داور خارجی دربی را ببازد، آنگاه سرپرست استقلال چگونه می‌تواند از زیر آوار به جا مانده از شکست در دربی خارجی با حضور داور خارجی خارج شود؟ آیا هواداران باشگاه استقلال نیز به منتقد اول سرپرست باشگاه استقلال تبدیل نخواهند شد؟
مطالبه اخیر که از سوی سرپرست استقلال بیان شده، در عمل هیچ کاربردی برای باشگاه استقلال نخواهد داشت و تصمیم‌گیران فوتبال ایران نیز صراحتاً اعلام کردند که قطع به یقین داوری ایرانی قضاوت دربی 101 را به عهده خواهد داشت و به طور قطع خود کریمی هم به خوبی می‌دانسته که سران فوتبال ایران هرگز با چنین درخواستی موافقت نخواهند کرد اما سرپرست استقلال فقط برای اینکه خود را همراه فضای هواداری استقلال نشان دهد، چنین بحث کوری را در رسانه‌ها به راه انداخته تا شاید قدری از بار سنگینی که این روزها به دوشش نهاده شده سبک شود.
کریمی با تمام زوایای پنهان تصمیم‌گیری‌ها در فوتبال ایران آشنا است و اینگونه مطالبات نه تنها به نتیجه‌ای نخواهد رسید بلکه پیرامون باشگاه استقلال را پرحاشیه‌تر خواهد کرد. اینطور که پیدا است سرپرست باشگاه استقلال در مقابل هواداران یک رل و شخصیت را بازی می‌کند اما در مواجهه با مسئولان و تصمیم‌گیران فوتبال ایران و دیگر ارگان‌های مربوطه استراتژی دیگری را پیش می‌گیرد. ماجرای امضایی که سازمان لیگ مدعی شد سرپرست استقلال داده تا بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی برگزار شود، خود گواهی صادق بر این مدعا است که حجت کریمی با دو نقش مقابل هواداران استقلال قرار گرفته در حالی که رفتارها و تصمیم‌های او سرشار از تناقض و پارادوکس است.
گرچه شاید برخی مناسبات موجب شود سرپرست استقلال با این استراتژی متفاوت در مقابل هواداران ظاهر شود اما عقل حکم می‌کند که کریمی در مواجهه با برخی مسائل واقعیت‌ها را بیان کند و حقایق را نادیده نگیرد و با ارزیابی دقیق همه جوانب چنین اظهاراتی را به زبان بیاورد.

ZOOM

سکوت کریمی در مقابل حق قانونی
استقلال میزبانی که حق میزبانی ندارد!
بر اساس آنچه سازمان لیگ اعلام کرده استقلال میزبان جام حذفی است. این بدان معنا است که آبی‌ها می‌توانند از 90 درصد فضای سکوها به سود خود استفاده کنند، اما مسئولان باشگاه استقلال بدون توجه به حق قانونی خود چشم روی این موضوع مهم بسته‌اند و درباره استخدام داور خارجی با هزینه باشگاه استقلال سخن می‌گویند! ادعایی که همه می‌دانند هرگز عملی نخواهد شد و به جای آنکه در این ایام کمکی به استقلال باشد، بیشتر به ضرر این باشگاه است. سرپرست موقت باشگاه استقلال که این روزها در حال مقدمه‌چینی برای مدیرعاملی در این باشگاه است، باید دریابد که درخواست مطالباتی از این دست کاملاً قانونی است و شاید اگر باشگاه استقلال روی آن اصرار و پافشاری کند، بتواند از تمام ظرفیت‌های موجود روی سکوها بهره بگیرد و در دربی 101 با حداکثر تماشاگران خود بازی را برگزار کند. بدون شک حضور پرتعداد تماشاگران در این بازی می‌تواند کمک بزرگی برای استقلال باشد اما سازمان لیگ اعلام کرده باید تماشاگران به شکل مساوی به ورزشگاه بروند و باشگاه استقلال هیچ واکنشی نسبت به این موضوع از خود نشان نداده است. اینکه در جریان لیگ قرار شد در دربی 99 تماشاگری در ورزشگاه نباشد و در دربی 100 به طور یکسان به دو تیم صندلی داده شد، بحث دیگری است که فقط به لیگ مربوط می‌شود اما در جام حذفی که هیچ ارتباطی به لیگ و مسائلش ندارد، باشگاه استقلال می‌توانست از حداکثر فضای روی سکوها بهره بگیرد اما حجت کریمی حواسش به مسائل فرعی است و توجهی به این موضوع مهم ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی