باید به بازی در روزهای پنجشنبه عادت کنیم

کلوپ: امیدوارم دورتموند قهرمان شود

 لیورپول فرداشب در آخرین هفته فصل 2023-2022 به مصاف ساوتهمپتون می‌رود. نتیجه‌ بازی تأثیری بر جایگاه دو تیم ندارد، لیورپول فصل را در رتبه پنجم به پایان می‌رساند و ساوتهمپتون راهی چمپیونشیپ خواهد شد. صحبت‌های یورگن کلوپ قبل از این بازی اما مثل همیشه جذاب بود. او در مورد واکنش منفی صلاح به حضور نداشتن در لیگ قهرمانان به خبرنگاران گفت: «نگرانی من فقط در مورد تیترهایی است که درست می‌کنید. لطف کنید و کارتان را بهتر انجام دهید. عدم حضور ما در لیگ قهرمانان اروپا یک واقعیت است و من از بازی گذشته می‌دانستم که سهمیه را کسب نمی‌کنیم. فردی خوشبینی هستم اما امیدی به سهمیه نداشتم. عدم حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا از نظر مالی به باشگاه صدمه می‌زند اما در بحث فوتبالی، ما شب‌های اروپایی را بار دیگر در آنفیلد خواهیم داشت. فقط به جای سه‌شنبه و چهار‌شنبه، پنجشنبه‌ شب‌ها بازی خواهیم کرد، چه کسی اهمیت می‌دهد؟!»
او در مورد وضعیت رختکن لیورپول هم گفت: «اوضاع بد نیست. یاد گرفته‌ایم که تفرقه‌ای بین خودمان ایجاد نکنیم و انگشت اتهام به سمت کسی نگیریم. ما به خاطر 10 بازی آخر پنجم نشدیم بلکه چنین نتیجه‌ای حاصل هفته‌ها قبل‌تر از آن است.»
او البته بعد در مورد نظر سایر بازیکنان لیورپول گفت: «همه ما با صلاح هم‌نظر هستیم. فصلی نبود که انتظارش را داشتیم. اعتقاد دارم با اینکه فصلی نبود که باعث خوشحالی هواداران‌مان شویم اما لحظات خوبی را نیز رقم زدیم. مسلماً ناامیدی بزرگ فصل همین چیز کوچک [لیگ اروپا] است. اگر فصل را در رتبه چهارم به پایان می‌رساندیم فصل نرمالی برای ما بود. عالی نبود اما حداقل سهمیه را کسب کرده بودیم. گاهی باید با وضعیت کنار بیایید.»
یورگن کمی هم درباره هفته آخر فوق حساس بوندس‌لیگا و شرایط تیم سابقش دورتموند صحبت کرد: «امیدوارم دورتموند قهرمان شود. با خیلی از افراد باشگاه آشنایی دارم و با هم در تماس هستیم. می‌دانم که این قهرمانی چه ارزشی برای این شهر دارد. اینکه همیشه یک تیم [بایرن مونیخ] قهرمانی را کسب کند خیلی جالب نیست، به نظر می‌رسد دورتموند می‌تواند کار را تمام کند. دستاورد بزرگی است و امیدوارم آنها قهرمانی را کسب کنند.»
جستجو
آرشیو تاریخی