صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

انصاری‌فرد گل قهرمانی را زد و محبوب‌ترین بازیکن اومونیا شد

شب بخیر نیکوزیا

ZOOM

کریم انصاری‌فرد که در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی پیراهن اومونیا را پوشید، این فصل و در تمام مسابقات، 40 بار در ترکیب تیمش حاضر شد، 9 گل زد و 7 پاس گل داد. مهم‌ترین گل او قطعاً در فینال جام حذفی بود اما کریم در لیگ اروپا هم دروازه منچستریونایتد را باز کرد که آن هم از اهمیت بالایی برخوردار بود.

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

گاهی اوقات اگر یک فصل درخشان را هم سپری نکنی اما یک گل سرنوشت‌ساز بزنی، هم هواداران از حضورت ابراز رضایت می‌کنند و هم به بازیکنی محبوب میان آنها تبدیل می‌شوی. اتفاقی که برای کریم انصاری‌فرد در قبرس رخ داد و او با به ثمر رساندن گل قهرمانی اومونیا در جام حذفی به یکباره محبوبیتی عجیب و غریب در نیکوزیا به دست آورد.  کریم انصاری‌فرد که طی دو ماه و نیم اخیر در گلزنی ناکام بود و در ۹ مسابقه از ۱۱ دیدار اخیرشان حضور داشت و نتوانست دروازه حریفان را باز کند، در فینال جام حذفی طلسم‌شکنی کرد و در نیکوزیا- پایتخت قبرس - توانست یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ دوران ورزشی خود را به ثمر برساند. مهاجم ایرانی اومونیا که در فصل اخیر لیگ یک قبرس ۴ گل در ۳۰ مسابقه به ثمر رسانده و در چهار دیدار جام حذفی نیز ۲ گل زده بود، انگیزه خاصی داشت تا فصل 23-2022 را به بهترین شکل تمام کند و خاطره خوبی بر جای بگذارد. اومونیا که در لیگ یک قبرس جایگاه ششم را به خود اختصاص داده و سهمیه لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا و کنفرانس را به دست نیاورده بود، برای کسب جام حذفی تلاش می‌کرد که با درخشش مهاجم ایرانی خود توانست لیماسول را شکست بدهد. کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۸۴ پاس در عمق به محوطه جریمه لیماسول را بدون مکث و با شوت پای راست نوک پا به تور دروازه چسباند و تیمش را به گل اول بازی رساند. برتری اومونیا با تک گل انصاری‌فرد حفظ شد و این تیم توانست به قهرمانی در جام حذفی قبرس دست پیدا کند. اومونیا با قهرمانی در جام حذفی، سهمیه حضور در پلی‌آف اروپا را به دست آورد.

دومین قهرمانی در اروپا
مهاجم ایرانی اومونیا در حالی دومین قهرمانی در رقابت‌های اروپایی را به کارنامه‌اش اضافه کرد که پیش از این و در فصل 17-2016 نیز به همراه المپیاکوس به قهرمانی در سوپر لیگ یونان رسیده بود. کریم از این حیث یکی از بازیکنان پر افتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود.

شب بخیر نیکوزیا
نکته جالب توجه در خصوص واکنش کریم انصاری‌فرد به قهرمانی اما به استوری بامزه او برمی‌گردد که با درج تصویری از خودش با جام قهرمانی به زبان یونانی نوشت: «شب بخیر نیکوزیا» حرکتی که در رسانه‌های قبرس هم مورد توجه قرار گرفت و با تیترهایی نظیر«پیام قدرتمند انصاری‌فرد به زبان یونانی» منعکس شد.
داور فینال جام جهانی در قبرس
اومونیا نیکوزیا برای شانزدهمین بار در تاریخ خود قهرمان جام حذفی قبرس شد. این دیدار توسط شیمون مارسینیاک، داور مشهور لهستانی و قاضی فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه قضاوت شد. داوری که برای فینال لیگ قهرمانان بین منچسترسیتی و اینتر نیز انتخاب شده و حالا با قضاوت در این مسابقه، برای فینال چمپیونزلیگ آماده شد.

40 بازی، 16 تأثیر
کریم انصاری‌فرد که در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی پیراهن اومونیا را پوشید، این فصل و در تمام مسابقات، 40 بار در ترکیب تیمش حاضر شد، 9 گل زد و 7 پاس گل داد. مهم‌ترین گل او قطعاً در فینال جام حذفی بود اما کریم در لیگ اروپا هم دروازه منچستریونایتد را باز کرد که آن هم از اهمیت بالایی برخوردار بود.

محبوب بازیکنان تیم ملی
بعد از قهرمانی اومونیا با کریم، این مهاجم پستی از خود همراه با جام در اینستاگرام منتشر کرد. بازیکنان تیم ملی نظیر علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، امیر عابدزاده، علی کریمی و سعید عزت‌اللهی با کامنت‌هایی این قهرمانی را به او تبریک گفتند. کریم در شرایطی که از تیم ملی کمی دور شده اما همچنان مورد استقبال هم‌تیمی‌های سابق خود قرار گرفته که جالب است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی