صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ابراهیمی: به الهامی و هوادار مدیونم

زدن تونل قهرمانی وظیفه هر تیمی است

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
هوادار با وجود اینکه در بازی نیمه نهایی مقابل پرسپولیس خیلی خوب کار کرد اما نتوانست به نتیجه دلخواه برسد و شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند. حسین ابراهیمی مدافع هوادار که فکر می‌کند بودن در بین ۴ تیم برتر جام حذفی، مثل قهرمانی می‌ماند، درباره بازی با پرسپولیس، تونل قهرمانی، شرایطش برای فصل بعد و... صحبت می‌کند.

در بازی با پرسپولیس خیلی خوب کار کردید اما در نهایت باختید...
بله، ما در جام حذفی با پرسپولیس که قهرمان لیگ برتر است و تیم باکیفیتی به حساب می‌آید، بازی کردیم. در طول هفته خیلی روی این بازی کار کردیم و سعی داشتیم یک ربع، ۲۰ دقیقه اول را مدیریت کنیم اما در دقیقه ۲ غافلگیر شدیم و پنالتی دادیم که گل خوردیم. بعد هم تا آمدیم به خودمان بیاییم یک گل دیگر خوردیم. بعد از آن رفته رفته سوار بازی شدیم و نیمه اول صاحب موقعیت شدیم اما پنالتی‌مان تبدیل به گل نشد. اگر آن پنالتی گل می‌شد بدون شک شرایط بازی فرق می‌کرد. در بین ۲ نیمه آقای الهامی با تعویض‌هایی که انجام داد توانستیم سوار بازی شویم و شرایط بهتری ‍پیدا کنیم. در این نیمه گل هم زدیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم اما پرسپولیس یک موقعیت نصف و نیمه آورد و آن را گل کرد. فرق تیم‌ها، این جور جاها مشخص می‌شود. پرسپولیس روی تجربه و حرفه‌ای‌گری‌اش ۳ گل زد و توانست برنده شود.
نکته جالب قبل از بازی هم تونلی بود که برای پرسپولیسی‌ها زدید...
تونل قهرمانی وظیفه هر تیمی است و باید به تیم قهرمان احترام گذاشت. فرقی نمی‌کند آن تیم قهرمان چه تیمی باشد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان یا هر تیم دیگری بود وظیفه تیم مقابل است که تونل قهرمانی بزند.
فصل قبل وقتی استقلال قهرمان شد در یکی از بازی‌ها، یکی از بازیکنان حریف در تونل قهرمانی نرفت و کنار ماند. در تیم هوادار، بازیکنی نبود که بگوید نمی‌خواهد در تونل قهرمانی باشد؟
نه، چنین چیزی نبود. به نظر من باید احترام گذاشت. اصل اول در فوتبال احترام گذاشتن است. به هر حال، آن تیم و آن بازیکن چنین تصمیمی گرفت اما من فکر می‌کنم کار درست را ما انجام دادیم.
فصل هم برای شما تمام شد...
بله، فصل سختی بود اما فکر می‌کنم فصل بعد سخت‌تر خواهد بود. با توجه به تغییراتی که در فدراسیون فوتبال اعمال شد و قرار است سهمیه بازیکنان خارجی بیشتر شود، این مسأله برای تیم‌های صنعتی بهتر خواهد بود. به همین دلیل شرایط برای تیم‌های دیگر سخت‌تر خواهد شد.
البته اگر بازیکنان با کیفیت به لیگ ایران بیایند چون این فصل بازیکنان بی‌کیفیت خارجی زیاد داشتیم.
صددرصد. البته مدیران باشگاه‌ها هم دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که بازیکنان باکیفیت خارجی بیاورند. مثلاً تیم‌هایی مثل گل‌گهر، فولاد خوزستان و تراکتور بازیکنان خارجی خوبی گرفتند. نساجی هم یک بازیکن خارجی باکیفیت دارد که نمی‌دانم چرا کمتر به او بازی می‌دادند. البته اینکه بازیکن بیاید خودش را با تیم جدید هماهنگ کند و کیفیت خود را نشان دهد، زمانبر است. همانطور که بازیکنان ایرانی به لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس می‌روند و کمی زمان می‌برد تا وفق پیدا کنند.
با هوادار قرارداد داری یا اینکه تمام شده؟
یک فصل دیگر قرارداد دارم.
ساکت الهامی سرمربی می‌ماند یا می‌رود؟
خبری ندارم از ماندن یا رفتن ایشان اما همین‌جا می‌خواهم از آقای الهامی و مجموعه باشگاه هوادار تشکر کنم که به من لطف کردند. من مدیون آنها هستم که دوست داشتم اینجا از آنها تشکر کنم.
به خاطر اینکه شما را در نیم فصل جذب کردند؟
بله، دقیقاً. مربیانی که چند سال با آنها کار کردم چنین ریسکی نکردند اما آقای الهامی به من لطف داشت.

ZOOM

ساکت الهامی در جام حذفی تخصص عجیبی دارد و ۲ بار تیم‌هایش را قهرمان کرد. چطور شد این فصل نتوانست تیم را به این هدف بزرگ برساند؟
اینجوری نمی‌شود گفت چون ۲ سال پشت هم تیم‌هایش قهرمان شده، نمی‌شود انتظار داشت این فصل هم چنین کاری کند چون شرایط کاملاً متفاوت بود. همین که هوادار جزو ۴ تیم برتر شد مثل قهرمانی است. این در حالی است که تیم‌هایی مثل سپاهان با آن‌ همه هزینه نتوانستند به یک چهارم برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی