صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

فریاد آبی از آزادی تا فینال

ما جام می‌خواهیم

در میان نزدیک به ۴۰ هزار تماشاگر که عموماً لباس آبی پوشیده بودند و اندک هوادارانی پیراهن قرمز نساجی را به تن داشتند، استقلال بازی را بسیار هجومی آغاز کرد و با حملات پی در پی به دنبال رسیدن به گل برتری بود. شاید آبی‌ها تصور می‌کردند مانند پرسپولیس در ایستگاه آخر لیگ خیلی زود فاتح دروازه حقیقی می‌شوند، اما اینگونه نشد و استقلال هر چه کوبید به در بسته خورد.
در ادامه چرخش مهدی‌پور با شوتی نرم همراه شد که توپ با سایش به تیر عمودی به اوت رفت تا بهترین بخت استقلال از کف برود.
۲ دقیقه بعد شوت قایدی را حقیقی به زیبایی مهار کرد و توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۲۴ اما سرانجام آبی‌ها به آنچه استحقاقش را داشتند رسیدند و کرنر ارسالی را مطهری با سر برای رضاوند مهیا کرد و این بازیکن در دهانه دروازه توپ را با سر گل کرد.
دقیقه۳۴ علیرضا ابراهیمی به اشتباه دروازه حقیقی را گشود. در این گل هم رضاوند نقش اصلی را بازی کرد و پاس در عمق او به اشتباه وارد دروازه نساجی شد تا استقلال با دو گل اندوخته به رختکن برود و برای نیمه دوم آماده شود.
در نیمه دوم نیز استقلال آرایش هجومی‌اش را حفظ کرد و با حملات پی در پی به دنبال افزایش شمار گل‌های خود بود. دقیقه ۵۶ نفوذ حردانی از سمت راست و شوت او با دفع ناقص حقیقی به تیر خورد و مقابل محبی فرود آمد و این بازیکن هم دروازه خالی را گشود تا استقلال خیالش بابت صعود به فینال آسوده شود.
گل سوم استقلال در واقع حکم آرامش ذهنی استقلال را در این بازی داشت تا آبی‌ها بی‌هیچ دغدغه‌ای دقایق باقیمانده را به نظاره بنشینند. ساپینتو نیز با تعویض‌های به‌موقع خونی تازه در رگ‌های استقلال جاری کرد تا در نبردهای تن به تن با بازیکنان حریف کم نیاورد و استقلال علاوه بر به ثمر رساندن گل چهارم  که توسط محبی در دقیقه ۸۷ به ثمر رسید، بتواند با اداره بازی خود را به فینال برساند.
استقلال حالا منتظر است تا رقیبش در فینال را بشناسد. به احتمال فراوان پرسپولیس در فینال استقلال را ملاقات خواهد کرد تا صد و یکمین دربی سرخابی‌ها این بار در فینال جام حذفی رقم بخورد.
بدون شک اگر استقلال فینال حذفی را ببازد و با شکست مقابل سرخ‌ها جام را از کف بدهد، ساپینتو و شاگردانش شماتت خواهند شد و آبی‌ها باید با آمادگی کامل گام به این بازی بگذارند.

ZOOM

کریمی: قرارداد ساپینتو به نتیجه رسیده
منتظر پول هستیم
حجت کریمی مدیرعامل استقلال پس از پیروزی 4 بر صفر این تیم مقابل نساجی در مورد آخرین شرایط برای کسب مجوز حرفه‌ای گفت: «چند روز پیش جلسه خوبی با تاج داشتم. قرار شد کمک کنند که مجوز حرفه‌ای را هم پیگیری کنیم. با تاج و زارعی جلسه داشتیم. قرار شد ما اعتراض خود را اعلام کنیم. تاج قول داد که کمک کند. در مورد پرونده باز بدهی‌ها باید بگویم که ما بدهی‌ها را داده‌ایم. تمام بدهی‌ها پرداخت شده است و فقط یک پرونده بدهی داریم که آن هم کارش انجام شده است. طلب استراماچونی پرداخت شده است. آیا می‌خواهید بازهم به وی پول بدهیم؟ ما در شرایط تحریم هستیم و آنها باید این امر را هم قبول کنند. خودشان ما را تحریم کردند. ما آن طرف پول داریم، اما نمی‌توانیم استفاده کنیم. برای حواله کردن هم هزاران مشکل داریم.» مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد انتخاب ورزشگاه فولادشهر، گفت: «قبلاً انتخاب کرده بودند. از روزی که من آمده‌ام پیگیر این کارها بوده‌ام.»
کریمی در خصوص تمدید قرارداد ساپینتو گفت: «درمورد این موضوعات صحبت شده است. قرارداد به نتیجه رسیده و منتظر همراه اول هستیم که پول را به حساب باشگاه واریز کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی