صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

هوادار – پرسپولیس؛ سکوت و هیاهو در اکباتان

جام مهم‌تر از انتقام!

روزی که بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی قرعه‌کشی شد و پرسپولیسی‌ها فهمیدند که باید با هوادار مصاف دهند، از این قرعه بشدت استقبال کردند چرا که فرصت انتقام برای آنها فراهم شده بود. این اتفاق البته درست بعد از آن باخت شش گله تیم هوادار به استقلال رخ داد که در جوامع هواداری پرسپولیس و فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و ساکت الهامی را به استقلالی بودن و کوتاه آمدن مقابل رقیب سنتی قرمزها متهم کرد اما این هجمه هم مثل تمام حواشی این مدلی فروکش کرد تا رسیدن به رویارویی دوباره با هوادار.
برخی می‌گویند مدیران و سرمربی باشگاه هوادار به استقلال علاقه دارند و از آنجایی که برخی بازیکنان این تیم هم سابقه حضور در استقلال را داشته‌اند، این مسأله به حساسیت بازی امروز خواهد افزود. واکنش آنی باشگاه هوادار به تغییر محل بازی پیکان – پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ برتر که البته باعث شد هواداری‌ها به خواسته خود برسند و در ورزشگاه اکباتان از پرسپولیس میزبانی کنند هم در راستای همین مباحث به نوعی توجیه می‌شود. هوادار در اولین فصل حضورش در لیگ برتر باز هم به دست یک مربی استقلالی به‌نام رضا عنایتی هدایت می‌شد که در دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس یحیی دو امتیاز گرفت و به نوعی باعث از دست رفتن قهرمانی سرخ‌ها در دوئل با استقلال فرهاد مجیدی شد. در فصل اخیر، پرسپولیس بازی رفت در همین ورزشگاه اکباتان و بدون حضور تماشاگر را سه بر یک برد اما در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی مقابل هوادارانش به طرز ناباورانه‌ای یک بر صفر شکست خورد که البته در این مسابقه از اشتباهات داوری متضرر شد و صدای یحیی هم در آمد.
حالا و با توجه به باخت در بازی آخر به تیم متوسط هوادار پرسپولیس بعد از قهرمانی لیگ برتر با انگیزه انتقام می‌آید. البته واقعیت اینجاست که رسیدن به فینال و در نهایت قهرمانی و دبل کردن انگیزه بسیار بزرگتر و مهمتری نسبت به انتقام برای اعضای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به حساب می‌آید. در این تیم پرسپولیس برخی نفرات در سال 98 هم عضو تیم بوده‌اند و طعم دبل قهرمانی در جام‌های داخلی را چشیده‌اند. آنها بشدت دوست دارند این تجربه شیرین برایشان تکرار شود و بعد از قهرمانی لیگ برتر با رسیدن به جام حذفی خود را به‌عنوان قدرت بلامنازع فوتبال ایران معرفی کنند.
از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی که نشان داده برای گرفتن جام قهرمانی چقدر حریص است و البته بازیکنانش را هم این‌طوری بار آورده تا کنون با پرسپولیس موفق به کسب این جام نشده و هم بدین خاطر هم به خاطر رسیدن به رکوردهای برانکو در تنوع قهرمانی‌ها خیلی دوست دارد تیمش این جام را هم بالای سر ببرد. با در نظر گرفتن تمام این دلایل پرسپولیس امروز با تمام قوا و با همه داشته‌هایش مقابل هوادار قرار می‌گیرد تا فینالیست شود.
پرسپولیس بازیکن محروم و مصدومی برای این مسابقه ندارد و با توپ پر وارد میدان خواهد شد. از طرفی سرخ‌ها با در نظر گرفتن بازی با گل‌گهر در مرحله یک‌چهارم نهایی همین جام حذفی 8 بازی متوالی در سال 1402 برنده بوده‌اند و روی نوار پیروزی هستند. به خاطر این فرم خوب و روحیه مضاعف ناشی از قهرمانی در لیگ برتر بسیاری روی کاغذ تیم پرسپولیس را برنده این مسابقه و فینالیست می‌دانند اما هوادار از آن تیم‌هایی است که نمی‌توان روی تسلیم شدنش آن هم براحتی شرط بست.
نکته مهم و تعیین کننده این بازی، انجام مسابقه در ورزشگاه پاس قوامین است که ظاهراً به خاطر برگزاری مسابقه و تمرینات چند تیم مختلف شرایط خوبی ندارد و شاید روی کیفیت بازی تیم یحیی که اصرار به بازی مالکانه و روی زمین دارد اثر منفی بگذارد. در عین حال بازی بدون حضور تماشاگر و در سکوت برگزار خواهد شد که این می‌تواند روی کیفیت بازی تأثیر منفی بگذارد و تماشاگر تلویزیونی را نسبت به آنچه از بازی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی می‌خواهد ناامید کند.

جستجو
آرشیو تاریخی