صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به فینال کنفرانس غرب NBA

لبران کم آورد

فینال کنفرانس غرب بسکتبال NBA در این فصل بین لس آنجلس لیکرز و دنور ناگتس برگزار شد، رقابتی که پیش از آغاز آن پیش‌بینی می‌شد سخت و جذاب باشد و برای مشخص شدن تکلیف تیم صعودکننده به بازی نهایی مسابقات کار به بازی ششم و هفتم برسد.
اما این اتفاق رخ نداد و دنور با کمک ستارگانی همچون نیکولا یوکیچ و جمال ماری موفق شد لس‌آنجلس لیکرز که با خلق شگفتی به این مرحله صعود کرده بود را شکست بدهد و به فینال صعود کند. نکته جالب اینکه تمام فشار مراحل قبل روی دوش لبران جیمز بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت جیمز یک تنه لیکرز را به این مرحله آورد اما در مسابقه مهم تیمش و در جایی که نباید، از نفس افتاد. عملکرد لبران در فینال این فصل کنفرانس غرب به اندازه‌ای فاجعه‌بار بود که او حتی موفق نشد یک اسلم دانگ (کاری که در آن شگرد دارد) را وارد سبد دنور کند. عملکرد ستاره لیکرز باعث شد انتقادات زیادی از این حیث به او وارد شود.
با نگاهی منصفانه باید گفت لیکرز در مجموع مسابقات امسال عملکرد بسیار ضعیفی از خودش به نمایش گذاشت و شاید اگر جیمز را در ترکیب خودش نداشت موفق نمی‌شد از مسابقات فصل عادی به مرحله اول پلی‌آف صعود کند چه برسد به اینکه بخواهد تا بازی نهایی کنفرانس غرب پیش برود.
 
هشدار جدی به لبران
رسانه‌ها پس از حذف لیکرز مقابل دنور و عدم صعود به بازی نهایی مسابقات، خبر دادند لبران جیمز در حال فکر کردن به بازنشستگی است. با توجه به سن او و همچنین مصدومیت‌هایی که امکان دارد او در این سن با آن دست به گریبان شود، این مورد دور از انتظار نبوده است. البته برخی رسانه‌ها هم احتمال جدایی او از لیکرز را اعلام کرده‌اند. لبران در نشست خبری پس از بازی آخر مرحله فینال کنفرانس غرب مقابل دنور گفت: «به خیلی چیز‌ها باید فکر کنم. مسأله شخصی است. درباره ادامه مسیرم و بسکتبال به خیلی چیزها باید فکر کنم.» صحبت‌های لبران ثابت می‌کند خداحافظی او از میادین و بازنشستگی همیشگی‌اش تنها گمانه‌زنی رسانه‌ها نیست و شاید او به علت عملکرد ضعیفش در فینال کنفرانس غرب و همچنین انتقاد‌هایی که به او شد به فکر خداحافظی افتاده است.
 
آمار فوق‌العاده یوکیچ
از لیکرز، لبران و عملکرد فاجعه‌بارش در فینال کنفرانس که عبور کنیم به درخشش استثنایی نیکولا یوکیچ، ستاره 28 ساله صربستانی دنور می‌رسیم. بازیکنی که باید گفت شاید اگر دنور او را در ترکیبش نداشت موفق نمی‌شد لیکرز را جارو کند و تنها در چهار مسابقه به بازی نهایی این فصل رقابت‌های NBA صعود کند. او با درخششی که مقابل لیکرز داشت موفق شد به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در دو سری پلی‌آف یک سال «تریپل دابل» را ثبت می‌کند. اولین بازیکن تاریخ که موفق شد به این رکورد هیجان‌انگیز دست پیدا کند ویلت چمبرلین در سال 1967 بوده است. یوکیچ علاوه بر رسیدن به این آمار موفق شد عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن فینال کنفرانس غرب را به دست آورد. عنوانی که جای خالی‌اش در ویترین افتخارات یوکیچ به خوبی حس می‌شد.
با توجه به عملکردی که دنور مقابل لیکرز به نمایش گذاشت و در چهار بازی موفق شد این تیم را با تمام ستارگانش شکست بدهد و به بازی فینال این فصل NBA صعود کند باید گفت میامی هیت فینالیست احتمالی کنفرانس شرق کار بسیار سختی مقابل این تیم در بازی نهایی خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی