صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال و نساجی حذف شدن را دوست ندارند

جنگ جامداران

ریکاردو ساپینتو در روز معارفه خود به‌عنوان سرمربی استقلال این جمله را به زبان آورد: برای استقلال چهار جام قهرمانی می‌آورم.
او اولین مأموریت خود را بخوبی پشت سرگذاشت و با شکست نساجی که درنیمه نهایی جام حذفی دوباره به استقلال خورده، جام قهرمانی را به دست آورد. سرمربی استقلال اما جام لیگ را از دست داد و حالا برای اینکه به وعده‌هایی که ابتدای فصل داده بود، قدری نزدیک‌تر شود باید دوباره نساجی را ببرد تا به فینال جام حذفی برسد و اگر درآن بازی برنده بود، به دومین جام وعده داده شده خود دست یابد.
ساپینتو روی لیگ قهرمانان آسیا هم حساب کرده بود. او دررویاهای خود جام قهرمانی درآسیا را هم می‌پروراند اما حذف استقلال از آسیا فرصت موفقیت درآن جام را نیز به کلی از دست داده و ساپینتو فقط جام حذفی را پیش رو دارد تا شاید نیمی از چهار جامی که قولش را داده بود را جامه عمل بپوشاند.
سرمربی استقلال برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی بی‌شک راه همواری پیش رو نخواهد داشت. او به احتمال فراوان بعد از پیروزی مقابل نساجی باید در فینال مقابل پرسپولیس قرار بگیرد که بازی بسیار دشواری برای او و شاگردانش خواهد بود. پرسپولیس به لحاظ تیمی استوارتر از استقلال جلوه کرده و با اینکه مشکلات داوری کمر استقلال را در فصل جاری خرد کرده اما حقیقت این است که پرسپولیس به لحاظ تاکتیکی تیم محکم‌تری در قیاس با استقلال  به نظر می‌آید و ساپینتو این بار برای عبور از این تیم باید برنامه منسجمی را تدوین کند.
مرد پرتغالی برای رسیدن به این هدف بزرگ می‌تواند روی بازی با نساجی به‌عنوان پیش درآمدی برای پیروزی در بازی فینال حساب کرده و تاکتیک‌های خود را برای برتری در بازی بعد مرور کند.
پرواضح است که نساجی امروز هرگز نخواهد توانست استقلال را آزار دهد و با اینکه روی فوتبال به اصطلاح مربیان مشخص نیست وباید همه بازی‌ها را جدی گرفت اما تعارف است اگر بگوییم نساجی برای پیروزی دراین بازی حتی 5 درصد شانس دارد و این تیم از هم پاشیده و ازهم گسسته وبه لحاظ تاکتیکی برای اینکه دوباره مقابل بزرگان قد علم کند، نیاز به یک دگرگونی اساسی دارد تا شاید فصل آینده در هیبت یک مدعی ظهور کند و گرنه این تیم اگر تقویت نشود، فصل بعد حتی برای ماندن درلیگ برتر نیز مصایب بسیاری پیش روی خود خواهد داشت.
نساجی حقیقتاً حریف استخوان‌داری برای استقلال نیست و آبی‌ها حتی می‌توانند بعد از آن شاهکار ماندگار مقابل تراکتور بار دیگر مقابل نساجی تمرین گلزنی کنند و مانند پرسپولیس که در بازی آخر لیگ چهار بار دروازه این تیم را تسخیر کرد، با گل‌های پرشمار میدان رقابت با نساجی‌چی‌ها را ترک کند.
قطع به یقین سرمربی استقلال برای بازی امروز از سه مهاجم بهره خواهد گرفت تا ضرب آهنگ هجومی تیمش به مانند لیگ برتر حفظ شود. استقلال با ساپینتو درلیگ بیست ودوم عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ برتر را به خود اختصاص داد تا مشخص شود استقلال هرگز از اصول همیشگی خود دست نخواهد کشید وهمواره تیمی رو به جلو و گلزن است.
هرچند که این فرایند جذاب گلزنی دراستقلال لیگ بیست ودوم به قهرمانی ختم نشد اما درجام حذفی این حربه بیشتر به مدد استقلال خواهد آمد و هیچ بعید نیست که آبی‌ها با همین فرمان جام قهرمانی را هم به دست آورند، به شرط آنکه برای بازی فینال با رقیب سنتی خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند وگرفتار اتفاقات احتمالی این بازی نشوند.
لازم به ذکر است که درجام حذفی ابتدا تراکتور را با نتیجه 2بریک شکست داد. سپس با نتیجه 2برصفر ازسد ملوان گذشت. درادامه پارس جنوبی را با یک گل مغلوب کرد وحالا نیز با نساجی بازی دارد که درمجموع 3 تیم لیگ برتری را تا قبل از فینال در برابر خود دیده است. نساجی هم که فصل پیش قهرمان شد تیم‌های پیکان، آلومینیوم و فجر را از پیش رو برداشته است و حالا باید دید تقابل قهرمان جام حذفی فصل پیش و قهرمان لیگ برتر فصل قبل چه نتیجه‌ای مقابل هم رقم خواهند زد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی