صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

آغاز فینال لیگ بسکتبال با برتری شهرداری گرگان مقابل کاله

برد اول در قلعه عقاب‌ها

در آغاز رقابت پایانی لیگ برتر بسکتبال، تیم‌های شهرداری گرگان و کاله آمل به مصاف هم رفتند. دو تیمی که تقریباً از میانه‌های لیگ، حسابشان را از باقی تیم‌ها جدا کرده و در بالای جدول جاخوش کردند. در نهایت هم با غلبه بر ذوب آهن و نفت آبادان موفق شدند به فینال رسیده و تقابل نهایی را بر سر جام برگزار کنند.
بازی اول از سری پنج قسمته فینال از روز گذشته در گرگان آغاز شد و تیم میزبان موفق شد با برتری 73 بر 58، گام اول را در این سری پنج مسابقه‌ای محکم بردارد.
 
کوارتر اول
قطعه عقاب‌ها مملو از تماشاگر گرگانی شده بود. تماشاگران پرشوری که جو سنگینی به راه انداخته بودند و حتی کار را برای تیم خودشان هم دشوار کرده بودند. پس از یک دقیقه و نیم طی شدن بازی بدون امتیاز، بالاخره نفوذ محمد جمشیدی به زیر سبد کاله، چراغ اول را روشن کرد تا اولین سبد نصیب شهرداری گرگان شود.
حرکت پایاپای دو تیم در ادامه تنها تا امتیاز 5 ادامه داشت و این شهرداری گرگان بود که با گرفتن نبض بازی در دست و فشار زیاد به تیم حریف در دفاع، خیلی زود پیش بیفتد و اختلاف قابل توجهی را در کوارتر اول ایجاد کند. گرگان در فاصله سه دقیقه مانده به پایان کوارتر اول، با حساب 17 بر 8 از حریف پیش بود اما شاگردان علی آرزومندی در دقایق پایانی 6 امتیاز پیاپی کسب کردند تا وقت اول با حساب 17 بر 14 به سود میزبان به پایان برسد.
 
کوارتر دوم
هدف اصلی دو فینالیست لیگ بسکتبال، حداقل در نیمه اول این بود که به حریف امتیاز ندهند. دفاع نزدیک و فشرده دو تیم یک بازی کم امتیاز را رقم زده بودند و حمله‌های زیادی از دو تیم، به دست‌های خالی و بدون سبد منتهی می‌شد.
سه دقیقه مانده به پایان نیمه اول کاله آمل برای اولین بار در طول بازی از شهرداری پیش افتاد. برتری دو امتیازی و 22 بر 20 کاله‌ای‌ها البته زمان زیادی باقی نماند و شاگردان مهران حاتمی در گرگان، با درخشش جمشیدی و پتی خیلی زود برتری خود را پس گرفته و با چند حمله موفق در دقایق پایانی، در پایان نیمه اول با نتیجه 33 بر 26 پیروز میدان شدند.
در این نیمه محمد جمشیدی با کسب 18 امتیاز، بیش از نیمی از امتیازات شهرداری را گرفت و برترین بازیکن میدان بود. در طرف مقابل هم میثم میرزایی اقتدار کاملی زیر سبد داشت و با ثبت 10 ریباند، برترین بازیکن در این آمار شد.
 
کوارتر سوم
اولین سبد کوارتر سوم را رومبرت برای کاله و از پشت خط سه امتیازی کسب کرد. کاله در این کوارتر هم یک بار دیگر تلاش کرد تا اختلاف امتیاز را جبران کرده و به حریف برسد اما مثل بار گذشته ناکام ماند و شهرداری گرگان هر بار با نزدیک شدن امتیازات، جدیت بیشتری به خرج می‌داد. در پایان کوارتر سوم شهرداری گرگان با برتری 11 امتیازی 56 بر 45 پیروز میدان شد. شرایط بازی هم این‌طور نشان می‌داد که آملی‌ها دیگر توان چندانی برای مقابله با حریف قدرتمند خود ندارند.
 
کوارتر چهارم
شاگردان آرزومندی در کوارتر چهارم، خیلی زود دست به دامن پرتاب‌های سه امتیازی و راه دور شدند. تیغ دولبه‌ای که این بار افاقه نکرد و پرتاب‌های اغلب نا‌موفق آنها، با ضد حمله گرگان و افزایش اختلاف امتیاز بین دو تیم همراه شد. اختلاف حدود 20 امتیازی در دقایق پایانی باعث شد تا مهران حاتمی ترکیب اصلی را از بازی بیرون بکشد و به نیمکت‌نشین‌ها زمان بیشتری بدهد. همین عامل هم باعث شد تا اختلاف دو تیم کمی کمتر شود. در نهایت و در پایان بازی اول فینال، شهرداری گرگان با نتیجه 73 بر 58 به برتری رسید تا با نتیجه یک بر صفر از حریف پیش بیفتد.
 
برترین‌ها از نگاه آمار
در پایان این بازی متین آقاجانپور 23 امتیاز کسب کرد و از این منظر برترین بازیکن زمین بود. نکته قابل توجه دو کوارتر کم فروغ بودن محمد جمشیدی در نیمه دوم بود که کار خود را با همان 18 امتیاز نیمه اول تمام کرد. بهنام یخچالی هم دیگر بازیکن 18 امتیازی شهرداری گرگان بود.
میثم میرزایی در پایان بازی هم با ثبت 14 ریباند، برترین ریباندر زمین لقب گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی