صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شمارش معکوس برای شروع تورنمنت جایزه بزرگ وزنه‌برداری در کوبا

شانس‌های المپیکی در اول صف

رضا عباسپور
خبرنگار
تورنمنت بین‌المللی جایزه بزرگ کوبا (گزینشی بازی‌های المپیک 2024) قرار است طی روزهای 18 تا 28 خرداد ماه جاری در شهر هاوانا برگزار شود. تورنمنتی مهم و سرنوشت‌ساز، خصوصاً برای وزنه‌برداران مدعی و ملی‌پوش کشورمان که نیازمند کسب امتیاز بیشتر برای تصاحب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 هستند. اگرچه از نظر مسافت و هزینه اعزام، قطعاً سفر به کوبا هزینه‌های سنگینی دارد اما چون برای کسب سهمیه کامل در پاریس ما چاره‌ای جز حضور در این قبیل تورنمنت‌ها نداریم، اعزام به کوبا واجب است. حالا چطور و چگونه قرار است اعزام شویم باید منتظر نظر و تصمیم نهایی کادرفنی و
سیستم تصمیم‌ساز وزنه‌برداری باشیم.

دعوت از چهره‌های گمنام
در اردو
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان بعد از کسب عنوان قهرمانی تیمی در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی که دومین مرحله از گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس بود، بلافاصله و بی‌معطلی پس از بازگشت به کشور دور جدید تمرینات اردویی و آماده‌سازی پولادمردان را با دعوت از چند چهره جدید در همان محل قبلی اردویی تیم ملی یعنی آکادمی ملی المپیک تهران برپا کرد. عجله نصیرشلال برای برگزاری اردوی تیم ملی، ابتدا دلیلش نداشتن زمان برای تدارک نفرات به جهت اعزام احتمالی به تورنمنت جایزه بزرگ کوبا (گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) است، ثانیاً محک وزنه‌بردارانی است که تاکنون به هر دلیل شانس حضور در اردوی آماده‌سازی را نداشتند. از همه مهمتر با توجه به نزدیکی دو رویداد معتبر وزنه‌برداری یعنی بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های جهانی عربستان، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری چاره‌ای جز به صف کردن وزنه‌برداران برای شروع بی‌وقفه تمرینات نداشت. نکته جالب‌توجهی که در اردوی جدید وزنه‌برداری بیش از پیش جلب توجه می‌کند، دعوت نصیرشلال از چهره‌های نسبتاً گمنامی است که شاید تا قبل از این یا شانس حضور در اردوی تیم ملی را نداشتند یا اینکه به‌صورت مقطعی به اردو آمدند و خیلی زود هم با تمرینات اردویی خداحافظی کردند. چهره‌هایی همچون حسین بیرانوند، علیرضا نایب‌پاشایی، عباس فخرزارع، ایمان شاهقلیان و... که حالا اردونشین شده‌اند و شانس خود را برای جلب کردن نظر کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری امتحان می‌کنند. علی داودی، آیت شریفی، علیرضا یوسفی، علی هاشمی، مهدی کرمی، امیر عزیزی، سهراب مرادی، رضا دهدار، رضا بیرالوند، کیانوش رستمی، ایوب موسوی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، علیرضا اسفندیاری، علیرضا معینی، مسعود ممیوند، پوریا اکبری، حسین بیرانوند، امیر حقوقی، علیرضا نایب‌پاشایی، پیمان جان، عباس فخرزارع، عارف خاکی، ایمان شاهقلیان، محمد زارعی و علیرضا معینی نفراتی هستند که در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مشغول تمرین هستند و قرار است هر مرحله بعد از انجام یک رکوردگیری بهترین‌ها ماندگار شده و ناکام‌ها از این جمع جدا شوند.
 
منتظر معرفی وزنه‌برداران اعزامی به کوبا
قطعاً با توجه به اینکه تورنمنت جایزه بزرگ کوبا قرار است در ماه جاری یعنی از روز 18 تا 28 خرداد 1402 در شهر هاوانا برگزار شود، کادر فنی باید طبق قانون اگر مشتاق به حضور در این رویداد است، لیست اولیه خود را به کمیته برگزاری ارسال کرده باشد. به احتمال فراوان و با توجه به مسافت و هزینه‌های سنگین اعزام تیم به کوبا، نصیرشلال به‌دنبال اعزام نفراتی به هاوانا باشد که شانس بیشتری برای کسب سهمیه و امتیاز ورودی به المپیک پاریس دارند و به آسیایی کره جنوبی هم اعزام نشدند. چهره‌هایی مثل، علی داودی، علیرضا معینی، علی هاشمی و... شاید هم به این جمع سهراب مرادی، مصطفی جوادی و برخی چهره‌های شاخص دیگر که نیاز به امتیازات بیشتری برای المپیکی شدن دارند را بشود اضافه کرد. به هرروی باید منتظر ماند و دید که برنامه نصیرشلال برای اعزام تیم به کوبا چیست؟

جستجو
آرشیو تاریخی