صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

ترس بزرگ هواداران استقلال

محبی در مسیر سپاهان قایدی در راه امارات

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار
در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از ستاره‌های استقلال این باشگاه را به مقصد دیگر تیم‌های داخلی و خارجی ترک کرده‌اند که جدایی این بازیکنان ضربه مهلکی به پیکره این باشگاه وارد کرده و قهرمانی‌های بسیاری از کف آبی‌ها پریده است.
در سال‌های اخیر که غالباً رقیب سنتی استقلال بر بام فوتبال ایران تکیه زده، جدایی‌های بازیکنان  بیشترین نقش را در تضعیف استقلال داشته و تکرار هرساله‌ آن به موضوعی اعصاب خردکن و نگران‌کننده تبدیل شده است.
در آستانه شروع دوباره نقل و انتقالات فصل بیست و سوم و پایان لیگ برتر خیلی زود موضوع جدایی برخی بازیکنان کلیدی استقلال از گوشه و کنار شنیده می‌شود که این مسائل بر روح و روان هواداران استقلال اثرات مخربی می‌گذارد و آنها را نسبت به تصمیم‌گیران این باشگاه بیمناک می‌کند.
جدایی‌ها در سال‌های اخیر در استقلال کم نبوده و اگر نگاهی گذرا به حضور چهره‌های استقلال در تیم‌های داخلی بیندازیم به نام‌های بزرگی همچون نورافکن، دانشگر، یزدانی، ریگی و بسیاری دیگر از چهره‌ها برمی‌خوریم که بی‌تردید اگر در استقلال باقی می‌ماندند در کنار ستاره‌های امروز می‌توانستند تیم قابل قبول‌تری را به وجود آورند اما کوچ بی‌رویه و جدایی‌های مکرر سبب شده تا از فصل دوازدهم که استقلال صاحب جام قهرمانی لیگ برتر شد تا فصل بیست و یکم باشگاه استقلال فقط یک جام در لیگ برتر به دست آورد.
اخیراً نیز استقلال از دستیابی به جام قهرمانی لیگ برتر محروم ماند که در کنار جدایی‌های نابهنگام، مسائل داوری نیز سهم بالایی در ناکامی آبی‌ها داشت اما بی‌شک اگر بخواهیم با یک رویکرد صحیح به آینده استقلال در فصول آتی بنگریم باید موضوع جدایی چهره‌ها از این باشگاه را با جدیت دنبال کنیم  تا شاید استقلال به مانند سنوات گذشته ستاره‌ها و بازیکنان کلیدی خود را به سادگی از دست ندهد.
قطع به یقین برای جلوگیری از این واقعه نیاز به بودجه مناسب هم هست تا دست‌کم اگر بازیکنی جدا می‌شود به جای او مهره ایده‌آلی به خدمت گرفته شود تا به نوعی جای خالی رفته‌ها چندان به چشم نیاید اما متأسفانه در سال‌های اخیر یارگیری در استقلال به نحو احسن انجام نشده و استقلال از جدایی برخی بازیکنان خود لطمه دیده است.
تصور کنید در همین فصل جاری حسین‌زاده و صیادمنش که جزو لژیونرهای استقلال محسوب می‌شوند در ترکیب آبی‌ها حضور داشتند و در کنار محبی و قایدی آرایش وحشتناک‌تری را در خط حمله به وجود می‌آوردند.
آیا با وجود اشتباهات داوری استقلال با فاصله قهرمان نمی‌شد؟!
پاسخ روشن است و مدیران باشگاه استقلال یا آنها که در بخش تصمیم‌گیری قرار دارند، اگر با جدیت به موضوع جدایی قایدی و محبی بنگرند، این دو بازیکن فصل بعد نیز در ترکیب استقلال دیده خواهند شد.
مهم است که تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال عمیقاً بخواهند که استقلال فصل بعد نیز برخوردار از چنین بازیکنانی باشد، اما اگر چنین دیدگاهی وجود نداشته باشد، هم محبی از استقلال جدا خواهد شد و هم قایدی.
 این اخبار را جدی بگیرید
طی روزهای گذشته خبرهای ناخوشایندی از سرنوشت محبی و قایدی به گوش استقلالی‌ها می‌رسد که مدیران این باشگاه باید نسبت به این اخبار حساس باشند. باشگاه سپاهان برای به خدمت گرفتن محبی به باشگاه سانتاکلارا نامه ارسال کرده در حالی که باشگاه استقلال عملاً هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده و بیم آن می‌رود استقلال بازنده این رقابت نقل و انتقالاتی باشد. باشگاه شباب الاهلی امارات نیز برای بازگرداندن مهدی قایدی آستین بالا زده و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن قایدی را به باشگاهی در امارات خواهد داد که پیشنهاد مالی قابل توجهی بدهد. باشگاه استقلال در مقابل قایدی نیز تاکنون هیچ اقدامی را انجام نداده است تا هواداران این باشگاه به شدت نگران آینده این دو بازیکن شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی