صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

پیغام عضو کمیته بدوی با اشاره به ماجرای پروپجیچ

تاج رایزنی کند، استقلال به آسیا برمی‌گردد

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

ابطال مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا از سوی کمیته بدوی فدراسیون فوتبال انتقادهایی را از سوی هواداران و حتی پیشکسوتان آبی نسبت به این تصمیم به‌دنبال داشته است. کمیته بدوی فدراسیون فوتبال که مستقل زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا فعالیت می‌کند با حضور 5 عضو ایرانی مکلف است که مدارک تیم‌های ایرانی را به دقت مورد بررسی قرار دهد و بعد از آن اقدام به تصمیم‌گیری درباره رد یا تأیید این مدارک کرده و درنهایت گزارش جامع خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند.
درارزیابی‌های جدید کمیته بدوی، باشگاه استقلال به‌دلیل بدهی به استراماچونی از سوی اعضای ایرانی مورد تأیید قرار نگرفت و مدارک رد شد اما با وجود اینکه مجوز باشگاه استقلال مورد تأیید قرار نگرفته اما همچنان روزنه‌هایی برای تأیید مدارک و بازگشت به آسیا وجود دارد که حتی یکی از اعضای کمیته بدوی که نمی‌خواهد نامی از او دررسانه‌ها برده شود، این موضوع را تأیید می‌کند.
این شخص تأکید دارد تا زمانی که تکلیف پرونده استقلال در استیناف مشخص نشود(به دلیل شکایتی که مطرح شده) از او نقل قول نشود اما صحبت‌های او با ایران ورزشی نشان می‌دهد که باشگاه استقلال می‌تواند با طرح دلایلی احتمالاً مجوز بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.
یکی از موارد مورد اشاره به پرداخت بدهی پروپجیچ مربوط می‌شود به سال 2018  که انجام شد ودرآن زمان نیز باشگاه استقلال دیرتراز زمان مقرر توانست بدهی  این بازیکن را انتقال دهد. درآن ایام نیز با رایزنی‌هایی که انجام شد، باشگاه استقلال درنهایت مجوز حرفه‌ای دریافت و توانست درلیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. اکنون نیز باشگاه استقلال می‌تواند با طرح دلایل محکمی همچون تحریم‌های بانکی و ناتوانی در انتقال بموقع بدهی استراماچونی کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب به تغییر رایی که از سوی کمیته بدوی داده شده، کند.
حتی برخی اعضای کمیته بدوی در صحبت‌هایی که با مسئولان باشگاه استقلال داشته‌اند به آنها تأکید کرده‌اند که برای تغییر رأی صادر شده باید به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا بروند و رأساً با مقامات مسئول درباره تأیید مجوز حرفه‌ای استقلال مکاتبه کنند. در واقع کمیته بدوی نیز باشگاه استقلال را در این راه حمایت خواهد کرد تا با طرح ادله و اشاره به اینکه بدهی به پروپجیچ نیز در سال 2018 دیرتر از زمان مقرر، پرداخت شده، مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند. به مسئولان باشگاه استقلال توصیه هم شده از نفوذ و قدرت مهدی تاج که در کنفدراسیون فوتبال آسیا پست مهمی دارد نیز استفاده کنند تا شاید درنهایت مجوز بازگشت آبی‌ها دوباره به آخرین برگزاری 32 تیمی لیگ قهرمانان آسیا صادر شود وآبی‌ها قبل از اینکه لیگ قهرمانان 74 تیم و متشکل از سه گروه برگزار شود، بار دیگر در این عرصه حاضر شده و شانس خود را برای قهرمانی آزمایش کنند.

دلیل کمیته بدوی
برای تأیید نشدن استقلال
اما بسیاری از هواداران استقلال این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا و به چه دلیل کمیته بدوی مدارک استقلال را مورد تأیید قرار نداده است؟! یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده کمیته بدوی فدراسیون فوتبال ریسک تأیید مدارک استقلال را به جان نخرد تغییر در برخی بخش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا که کمیته بدوی خود را مکلف به پاسخگویی به آنها می‌داند. این طور که از کمیته بدوی خبر آمده شخصی که قبلاً مهر تأیید به عملکرد کمیته بدوی ایران می‌زد یک شخص هندی بود که چندان سخت‌گیری نمی‌کرد و با ایرانی‌ها هم رابطه مطلوبی داشت اما اکنون یک کره‌ای براین مسند نشسته که اعضای کمیته بدوی رابطه‌ای با وی ندارند و به همین دلیل هم ترجیح می‌دهند نسبت به صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها و تأیید مدارک سخت گیر باشند تا احیاناً از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فیفا تعلیق نشوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی