صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

طلسم محرمی در کرواسی شکست

بهار صــادق با اولین گل

امیر اسدی
روزنامه‌نگار
در پنجمین فصل حضور در دیناموزاگرب، صادق محرمی یک قهرمانی دیگر به دست آورد تا عنوان پر افتخارترین لژیونر فوتبال ایران را به خود اختصاص بدهد. محرمی در ملوان چهره شد و زمان مربیگری حمید استیلی به سطح اول فوتبال باشگاهی در ایران رسید. او بعدها پیراهن پرسپولیس را پوشید و توانست حتی از رامین رضاییان سبقت بگیرد و در برخی از مسابقات جلوتر از او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. همین درخشش و البته علاقه ویژه برانکو ایوانکوویچ به او باعث شد تا خیلی زود سر از زاگرب در‌بیاورد و پیراهن مشهورترین باشگاه فوتبال در کرواسی را بپوشد.
در دو، سه سال اخیر اما محرمی به اردوی تیم ملی ایران نیز دعوت شد و بخصوص در دوران مربیگری دراگان اسکوچیچ به مدافع راست ثابت تبدیل شد. او در اغلب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 برای ایران به زمین رفت و یکی از رکوردداران بازی در تیم ملی بود. با این حال و بعد از روی کار آمدن کارلوس کی‌روش، محرمی تنها مقابل انگلیس در جام جهانی بازیکن ثابت بود و سپس جای خود را به رامین رضاییان داد.
در تمام این سال‌ها اما محرمی نشان داده که مدافع راست گلزنی نیست. او بر عکس در دفاع و امور تدافعی مهره کارآمدی است که کمتر از وینگرهای کناری دور می‌خورد و در نبردهای تن به تن اغلب آنها را مغلوب می‌کند. این هفته اما طلسم محرمی بالاخره شکست و این مدافع 26 ساله توانست برای دیناموزاگرب گل بزند. بر همین اساس و در یکی از دیدارهای هفته سی و پنجم لیگ کرواسی، دیناموزاگرب به مصاف ریه‌کا رفت و با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد. گل دوم دینامو در دقیقه ۶۲ توسط صادق محرمی مدافع ایرانی این تیم به ثمر رسید.
این ملی‌پوش ایرانی که طی فصول اخیر با وجود پاس گل و ایجاد موقعیت‌های خطرناک فراوان در زمان بازی برای دینامو زاگرب، لوکوموتیو زاگرب، پرسپولیس و ملوان انزلی نتوانسته بود گل بزند، طلسم این ناکامی‌های چندین ساله را شکست و توانست دروازه ریه‌کا را باز کند.
صادق محرمی که پنجمین سال حضورش در دینامو زاگرب را پشت سر گذاشته و تمام می‌کند، توانست فریاد شادی در ورزشگاه ریه‌کا سر بدهد و تیمش را با نتیجه دو بر صفر پیش بیندازد. دروازه دینامو زاگرب در لحظات پایانی باز شد و در نهایت یاران محرمی توانستند به پیروزی ۲ بر یک مقابل ریه‌کا دست یابند تا ۷۸ امتیازی شوند و در حالی که قهرمانی خود را قطعی کرده‌اند، فاصله امتیازی خود با هایدوک اسپلیت رده دومی را به ۱۰ امتیاز برسانند.
صادق محرمی طی پنج فصل اخیر در ۸۰ بازی در رقابت‌های لیگ یک کرواسی، ۸ بازی در سوپر کاپ‌ها و جام‌های حذفی و ۲۳ بازی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نتوانسته بود گل بزند. این نخستین گل دوران حرفه‌ای محرمی است که به ثمر رسید.
محرمی در خصوص به ثمر رساندن نخستین گلش می‌گوید: «خیلی خوشحالم. برایم واکنش‌ها بعد از گل مهمتر بود؛ خوشحالی هم‌تیمی‌ها، مربیان و کادر فنی. این برایم معنای زیادی دارد. این سخت‌ترین فصل دوران فوتبالی‌ام بود. بازی‌های زیادی انجام دادم و در مقاطعی مصدوم شدم. در نهایت خوشحالم که فصل با نتایج و عملکرد خوب تمام شد. منتظر هواداران هستیم تا با هم جشن قهرمانی بگیریم.» دینامو هفته‌ها پیش قهرمانی خود را در لیگ کرواسی مسجل کرد و بازی‌های پایانی برای این تیم جنبه تشریفاتی پیدا کرد.

ZOOM

صادق محرمی که طی فصول اخیر با وجود پاس گل و ایجاد موقعیت‌های خطرناک فراوان در زمان بازی برای دینامو زاگرب، لوکوموتیو زاگرب، پرسپولیس و ملوان انزلی نتوانسته بود گل بزند، طلسم این ناکامی‌های چندین ساله را شکست و توانست دروازه ریه‌کا را باز کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی