صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و ده - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس دوباره نامه‌نگاری کرد

تغییر ورزشگاه نه ؛ بازی با تماشاگر برگزار شود

درست بعد از تغییر ورزشگاه محل بازی پیکان – پرسپولیس، باشگاه هوادار با بیانیه‌ای اعتراضی اعلام کرد اگر محل بازی این تیم مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی تغییر کند به خاطر ظلمی که به این باشگاه شده به فیفا شکایت خواهد کرد و کوتاه نمی‌آید. آنها که دیده بودند پیکان با نامه‌نگاری درباره محل بازی با پرسپولیس و اینکه هر کجا بگویند بازی می‌کنیم به تله افتاده، خواستند از همان ابتدا موضوع را جدی بگیرند و اجازه ندهند پرسپولیس به خاطر قدرت هوادارانش و البته همراهی رسانه‌ای محل بازی را تغییر دهد.
دو روز قبل اما سازمان لیگ اعلام کرد با استناد به جلسه روز پنجشنبه شورای تأمین که مهدی تاج هم در آن حضور داشته بازی پرسپولیس مقابل هوادار که از قبل برای عصر پنجشنبه 4 خردادماه برنامه‌ریزی شده بود در ورزشگاه پاس قوامین اکباتان آن هم بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.
در عین حال با اینکه هواداران پرسپولیس بابت قهرمانی شیرین و بزرگ در لیگ برتر خوشحالند اما برخی از دوآتشه‌ها به موضوع برگزار شدن بازی بدون تماشاگر اعتراض دارند. بازیکنان پرسپولیس هم می‌گویند از ابتدا هم مشکلی برای حضور در هیچ ورزشگاهی نداشتند بلکه حرف آنها این است که بازی با حضور تماشاگر برگزار شود. اتفاقی که به زعم سازمان لیگ به خاطر عدم امکان بلیت‌فروشی الکترونیکی برای ورزشگاه اکباتان شدنی نیست و بازی باید بدون حضور هوادار برگزار شود.
واقعیت اینکه بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه پرسپولیس قبل از بازی با پیکان هم روی این نکته تأکید داشتند که مهم نیست در کدام ورزشگاه و کدام استادیوم بازی کنند بلکه دوست دارند هواداران‌شان در ورزشگاه حاضر باشند که این اتفاق هم رخ داد و تماشاگر زیادی برای بازی با پیکان به ورزشگاه آزادی رفت.
چندی قبل یحیی گل‌محمدی گفته بود تیمش در هر زمینی حتی زمین خاکی یا آسفالت هم که بازی کند محکوم به پیروزی است و باید برنده باشد. با در نظر گرفتن همین حرف حالا پرسپولیس هیچ اعتراضی به بازی در زمین چمن نه چندان مناسب ورزشگاه اکباتان ندارد اما می‌خواهد هر طور شده در این بازی تماشاگر داشته باشد. در این خصوص باشگاه با سازمان لیگ نامه‌نگاری هم کرده است و درخواست داشته که تماشاگران در ورزشگاه اکباتان حضور داشته باشند.
در آن سو تیم هوادار که هیچ هواداری ندارد دوست ندارد این مهم عملی شود اما پرسپولیس که به خاطر رسانه‌ای شدن خبر برگزاری بازی بدون تماشاگر در فاصله شش روز تا بازی ناراحت است همچنان دنبال این است تا مقدمات حضور تماشاگران در ورزشگاه را مهیا کند.
گنجایش رسمی ورزشگاه شهید دستگردی 8260 نفر اعلام شده اما این ورزشگاه غیر از یک مسابقه بین پاس و استقلال اهواز که منجر به قهرمانی پاسی‌ها در لیگ برتر شد هیچ گاه پر نشده است ولی پرسپولیسی‌ها می‌گویند می‌توان شرایطی مهیا کرد که بخشی از هواداران پرسپولیس این بازی را از نزدیک ببینند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند در شرایط فعلی برگزاری بازی نیمه‌نهایی جام حذفی بدون تماشاگر از اعتبار و هیجان این مسابقه به طرز عجیبی خواهد کاست و این بازی بدون تماشاگر شور و هیجانی نخواهد داشت. در عین حال پرسپولیسی‌ها می‌گویند با وجود تمام مشکلاتی که در ورزشگاه اکباتان وجود دارد امکان حضور هزار تا دو هزار تماشاگر در این ورزشگاه وجود دارد و امیدوارند با خواسته‌شان موافقت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی