صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نه - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نه - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

تیم منتخب فصل بیست و دوم

شهریار مغانلو
در دومین سال حضورش در سپاهان باز هم ثابت کرد که یک مهاجم بی‌رقیب است. مردی که با 13 گل و 6 پاس گل و کسب آقای گلی و کفش طلای فصل یکی از بهترین فصول خود را در فوتبال ایران سپری کرد تا حتی ملی‌پوش شده و در ترکیب تیم ملی نیز به میدان برود. مغانلو ماشین گلزنی غیرقابل مهاری بود که تا دقیقه 90 هرگز متوقف نشد.

رضا اسدی
پست اصلی رضا اسدی هافبک دفاعی است اما او در فصل جاری با نظر پاکو خمس به خط حمله رفت و دوباره از نو خود را ثابت کرد. ستاره‌ای که بعد از یک فصل نومید کننده در پرسپولیس دوباره به تراکتور بازگشت و ثابت کرد که هنوز هم یک ستاره تأثیرگذار است. ثبت 11 گل از یک هافبک دفاعی در یک پست نامأنوس و جدید یعنی اسدی فصل فوق‌العاده‌ای داشته.

مهدی قایدی
بازگشت او از الاهلی به استقلال شاید بهترین تصمیم فصل بود. ستاره فانتزیست و ریزنقش آبی‌ها که بعد از جدایی از استقلال روزهای خوبی را در امارات نداشت و با بازگشت دوباره به کلونی آبی‌ها دوباره احیا شد. قایدی فصل را بواسطه افول در امارات خوب آغاز نکرد اما رفته رفته بدل به کلیدی‌ترین مهره تیم ساپینتو و همان ستاره غیرقابل مهار قبلی شد که 12 گل زد.

مهدی ترابی
ترابی یکی از مهمترین اسلحه‌های پرسپولیس در مسیر بازپس‌گیری قهرمانی بود. 7 گل و 8 پاس گل آمار شگفت‌انگیز ترابی در این فصل است که نشان از نقش کلیدی او در قهرمانی سرخ‌ها دارد. ترابی فصل را خوب آغاز کرد اما در میانه فصل و بواسطه حواشی پیرامونی از فرم مطلوب فاصله گرفت اما در انتهای فصل و در کلیدی‌ترین مقطع دوباره به فرم اصلی بازگشت.

ریکاردو آلوز
وقتی در ابتدای فصل قربان بردیف سرمربی روس تراکتور این پرتغالی رزومه‌دار را از غیرت قزاقستان با خود به تبریز آورد، کمتر کسی تصور می‌کرد این پرتغالی بدل به ستاره لیگ شود. آلوز اما در یکی از کم ستاره‌ترین تراکتورهای تاریخ بدل به بهترین هافبک فصل شد و با 13 پاس گل توانست آقای پاس گل لقب بگیرد. مردی که ثابت کرد چرا در تمام تیم‌های رده سنی پرتغال بازی کرده.

وحید امیری
برای حضور در پست وینگر رقابت شدیدی میان او و محبی بود و تا ساعات پایانی کار در تحریریه بحث و جدل برای انتخاب یکی از این دو ادامه داشت و در نهایت با رأی اکثریت امیری به تیم منتخب فصل راه یافت. ثبات وحید و نقش کلیدی او در قهرمانی پرسپولیس سبب شد تا او را انتخاب کنیم. ستاره‌ای که یکی از 3 مرد کلیدی سرخ‌ها در قهرمانی بود.

رامین رضاییان
مدافع محبوب کارلوس کی‌روش در نیم‌فصل لیگ بیست‌ویکم، الدحیل را به مقصد پرسپولیس ترک کرد و 3 ماه نه چندان موفق را در این تیم پشت سر گذاشت. وی در انتقالی غیرمنتظره راهی سپاهان شد تا دوباره احیا شود. رضاییان نفوذهای ویرانگری به زمین رقبا داشت و آمار 7 گل و 7 پاس گل را به نام خود ثبت کرد. با وجود شکسته نشدن طلسم قهرمانی، رضاییان فصل درخشانی را در سپاهان تجربه کرد.

گئورگی گولسیانی
این مدافع گرجستانی که با تیم ذوب‌آهن به فوتبال ایران معرفی شد، خود را به‌عنوان مدافعی گلزن ثابت کرد و در 31 سالگی در جمع سرخپوشان هم ترک عادت نکرد و تاکنون تا این جای فصل 9 گل به ثمر رسانده. پنالتی‌زن اول پرسپولیس هر 2 گل تیمش در دربی رفت را به ثمر رساند و به صدر جدول آقای گلی هم نزدیک شد و در حمله و دفاع این تیم تأثیرگذار بود.

رافائل دا سیلوا
برای بازیکنی که نقش بسیار مهمی در قهرمانی بدون باخت آبی‌ها در فصل گذشته داشت، خیلی سخت بود که نتواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. مدافع برزیلی استقلال یکی از معدود بازیکن باثبات آبی‌ها در لیگ به حساب می‌آمد و عملکرد بسیار خوبی از خودش به جای گذاشت. دا سیلوا این فصل در مجموع 31 بازی در 3 تورنمنت برای آبی‌ها به میدان رفت و یک پاس گل هم داد.

امید نور‌افکن
امید یکی از ناکامان اصلی برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر به حساب می‌آمد اما خط خوردن او از لیست کی‌روش باعث نشد که روی عملکرد او در سپاهان تأثیری بگذارد. نورافکن این فصل برای سپاهان در 31 بازی به میدان رفت (29 بازی لیگ، 2 بازی جام حذفی) که در این 31 بازی موفق شد 7 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل بدهد؛ یعنی هر 334 دقیقه یک گل.

علیرضا بیرانوند
بازگشت او به فوتبال ایران در فصل منتهی به جام جهانی، شاید مهمترین اتفاق فصل بود. بیرو سرانجام دل از سکوهای یخ زده و دلگیر قاره سبز کند تا در ترکیب پرسپولیس دوباره بدرخشد. 18 کلین‌شیت و قهرمانی پرسپولیس یعنی اینکه بیرانوند مأموریت خود را به خوبی انجام داده. ستاره‌ای که برخی‌ها اعتقاد دارند تفاوت قهرمانی پرسپولیس با سایر تیم‌ها در دستکش‌های او خلاصه می‌شد.

 

 

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی